شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

کریم اکبری مبارکه:

زندگی پیامبر اسلام (ص) باید مرجع آثار سینمایی شود

کریم اکبری مبارکه

میزان: بازیگر سریال "امام علی (ع)" گفت: زندگی حضرت محمد (ص) سرشار از داستان و اتفاقات تاریخی است که می تواند منبع و مرجع فیلمنامه ها باشد اما این مساله نیازمند آن است که مسئولین فرهنگی بخواهند این چنین آثاری ساخته شود.

کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ضمن تبریک به مناسبت مبعث پیامبر اسلام گفت: فرارسیدن مبعث حضرت رسول (ص) را به تمامی مسلمانان ایران و جهان تبریک می گویم. امیدوارم در سال جدید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند از کالاهای ایرانی استفاده کنیم و این فرهنگ در ذات جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی، تاکید کرد: کالای ایرانی به اجناس فروشگاه ها ختم نمی شود بلکه تولیدات تلویزیونی و سینمایی نیز نوعی کالای ایرانی محسوب می شوند که با تولید خوب و تماشای آنها می توانیم در جهت حمایت از تولید ایرانی قدم برداریم.

بازیگر سریال "امام علی (ع) " تولیدات خارجی را نامناسب برای فرهنگ ایرانی خواند و افزود: تولیدات داخلی در عرصه فرهنگ بر پایه اقلیم و فرهنگ داخلی شکل می گیرد. اما ساخته های خارجی روابط و فرهنگ خودشان را دارا هستند که ربطی به کشور ما ندارد. شاید داستان یک فیلم یا سریال خارجی دنبال کنیم اما از لحاظ فرهنگی برای ما چیزی ندارند.

وی پرداختن به زندگی حضرت محمد (ص) را نیاز روز جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در عرصه تولید در تمامی زمینه های تصویری و تئاتر، زندگی رسول اکرم (ص) به نحوی که شایسته بوده پوشش داده نشده است. از طرفی مشکل و ضعف فیلمنامه و فیلمنامه نویس داریم و اگر فیلمنامه ای هم نوشته شده به دلیل بودجه سنگین تولید موفق به ساخت نشده است.

این کارگردان تئاتر در همین راستا افزود: این قبیل پروژه های تاریخی و مذهبی پیش تولید و تولید سنگینی دارند و برای اینکه ما بتوانیم در تولید آثاری با موضوع زندگینامه بزرگان به موفقیت برسیم نیاز به عزمی جدی و حمایتی فرهنگی داریم. ما نیازمند این هستیم که از پروژه هایی مانند سلمان فارسی حمایت شود.  

اکبری مبارکه خاطرنشان کرد: زندگی حضرت محمد (ص) سرشار از داستان و اتفاقات تاریخی است که می تواند منبع و مرجع فیلمنامه ها باشد اما این نیازمند آن است که مسئولین فرهنگی بخواهند این چنین آثاری ساخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.