دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

پرویز شیخ طادی:

شهید آوینی روشنگرراه سینماگران جوان است

پرویز شیخ طادی

سینماپرس: کارگردان «امپراتور جهنم» آوینی را مغز متفکر سینمای اسلام خواند و گفت: از نظر من با نگاه درست و موشکافانه به سینمای شهید آوینی تمام مشکلات سینما حل خواهد شد. ابعاد وجودی آوینی بسیار بزرگ است و نه تنها در ایران بلکه در جهان می توان وی را مغز متفکر سینمای انقلاب و اسلام دانست.

به گزارش سینماپرس، پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با یک خبرگزاری درخصوص تاثیر شخصیت شهید آوینی در سینمای ایران بیان کرد: آوینی روشنگر‌راه سینماگران جوان است. خود من با اینکه مستقیماً با وی کار نکرده بودم اما در اکثر مواقع از درس های وی در کارم بهره گرفته ام.

وی آوینی را مغز متفکر سینمای اسلام خواند و ادامه داد: از نظر من با نگاه درست و موشکافانه به سینمای شهید آوینی تمام مشکلات سینما حل خواهد شد. ابعاد وجودی آوینی بسیار بزرگ است و نه تنها در ایران بلکه در جهان می توان وی را مغز متفکر سینمای انقلاب و اسلام دانست.

کارگردان "امپراطور جهنم" آوینی را تلفیق کننده هنر و اندیشه دانست و ادامه داد: هنر به همراه خود اندیشه می آورد و این دو همچون تار و پود مثل یک بافت جلو می روند. حال اگر بخواهیم این بافت تبدیل به محصولی فرهنگی و هنری شود نیاز به کسی است که آنها را به هم گره بزند و در مورد سینمای دفاع مقدس و اسلام شهید آوینی کسی است که اندیشه و هنر را به خوبی درک کرده و آنها را در کنار یکدیگر به خوبی نهادینه می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در جوانی هرگاه دچار شک می شدیم و یا اینکه می خواستیم مسیری فکری را در سینما به درستی انتخاب کنیم به مجموعه آثار شهید آوینی مراجعه می کردیم. مجموعه آثار آوینی همواره برای نسل ما راهگشا و روشن گر بوده و هست. شهید آوینی بنیاد های اصلی هنر را به همراه داشتند.

شیخ طادی با تاکید بر ادامه راه آوینی خاطرنشان کرد: من به واقع تاسف می خورم که هنوز ادامه دهنده ای در حد و شان شهید آوینی در سینما وجود نداشته و امیدوارم روزی سینماگران جوان با درکی صحیح از سینمای آوینی ادامه راه او را پیگیری کنند تا یک روز جانشین خوبی برای آوینی در سینما داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.