شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

در برنامه «پرانتز باز» مطرح شد:

گلایه‌های تولیدکننده داخلی از حرف تا عمل حمایت از کالای ایرانی/ ماجرای دوچرخه های خارجی شهرداری که سه ماهه متلاشی شد!

برنامه «پرانتز باز»

سینماپرس: دکتر علی طالعی فاز تنها تولید کننده رسمی دوچرخه در ایران با حضور در برنامه «پرانتز باز» از بی مهری دولتی‌ها در عدم حمایت از تولیدات داخلی سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، دکتر علی طالعی فاز که به عنوان تنها تولید کننده رسمی دوچرخه در ایران، در برنامه پرانتز باز حضور یافت با اشاره به عدم حمایت نهادهای دولتی اظهار داشت: ما هشت سال قبل در پارک چیگر دوچرخه هایی را فروختیم که همچنان سالم است و کار می کند اما شهرداری و سازمان های دیگر دوچرخه هایی وارد کردند که بعد از سه ماه از هم متلاشی شد و این در حالی است که ما نماینده اداره استاندارد در ایران  هستیم. یعنی هر دوچرخه ای برای ورود، باید از نظر فنی، کیفیت و استاندارد تعریف شده از جانب ما را داشته باشد اما با این همه دوچرخه هایی را هم که ما تایید نمی کنیم اجازه ورود می دهند.

مدیر عامل شرکت «آساک دوچرخ» ادامه داد: یک بار به اتفاق آقای شوشتری نماینده مجلس، به یکی از سالن هایی رفتیم که برای استفاده در پارک ها ۲۰ هزار دوچرخه می خرند، فردی که مسوولیتی در آنجا داشت به ما گفت اگر دوچرخه ی شما هزار تومان از دوچرخه ی خارجی گران تر باشد ما از همان کشور خارجی می خریم اما از تو نمی خریم!

وی ادامه داد: ما در این مجموعه ۳۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری کرده ایم. ۲۰۰ هزار متر زمین داریم و ۶۵ هزار متر سالن و ۱۰ متر دانشگاه که به نوجوانان در زمینه های مختلف از جمله در زمینه ی دوچرخه آموزش می دهیم.

طالعی با انتقاد از بی توجهی به فرصت ها و سرمایه های ملی گفت: این سرمایه، یک سرمایه ملی است. سرمایه من نیست! من دارم سرمایه ملی را هدایت می کنم. این سرمایه ملی است که کار آفرینی می کند. اگر این سرمایه نتواند بازدهی داشته باشد و نتواند به موقع حقوق کارگر را پرداخت کند، آن کارخانه ورشکست می شود.

این تولید کننده ایرانی اضافه کرد: ما ۸۳ درصد دوچرخه را در ایران تولید می کنیم. ۱۷ درصد دوچرخه، شامل قسمت خودرویی و ترمز آن است. این ها در داخل قابل ساخت است ولی توجیه اقتصادی آن برای ۳۰۰ میلیون دوچرخه است نه برای یک میلیون. تا ۱۰ سال پیش همین دوچرخه را به نام رالی به انگلستان صادر می کردیم اما بعد از آن به خاطر تحریم ها و مسائل سیاسی دیگر از ما نخریدند و در سال ۹۴-۹۵ کارخانه رو به تعطیلی رفت.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

گفتنی است ساناز احسانی برای اجرا در برنامه پرانتز باز در جشنواره سین سیما نامزد بهترین مجری شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.