یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

تالار وحدت رسما گیشه محور شده است

محمدرضا خاکی

خبرگزاری فارس: محمدرضا خاکی، کارگردان و مدرس پرتجربه تئاتر با اعتراض به وضعیت برخی تماشاخانه‌های تهران برای قبول اجرای گروه‌ها گفت: تالار وحدت از جمله مکان‌هایی است که رسما گیشه محور شده و به فکر اعتلای تئاتر نیست!

محمدرضا خاکی کارگردان، کارشناس و مدرس پرتجربه تئاتر  عنوان کرد: یک سال و نیم قبل برای اجرای نمایشنامه «آتش‌سوزی‌ها» به تالار وحدت مراجعه کردم و دراین باره توافق هم برای اجرای کار شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه متن نمایشنامه هم ترجمه و وارد بازار نشر شد و جامعه تئاتری هم از آن استقبال کردند.

خاکی با اشاره به اینکه با مدیر بنیاد رودکی، آقای صفی پور برای اجرای کار صحبت کرده و قول و قرارها هم برای اجرا گذاشته شد، افزود: متأسفانه پس از آن هیچ ارتباط و تماسی با من برقرار نشد تا برای هماهنگی زمان نهایی برنامه ریزی صورت بگیرد به من قول نهایی برای اجرای سال ۹۷ را داده بودند.

این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه تا به حال برایش پیش نیامده تا با سالنی توافق کند و سپس هیچ دعوت و هیچ تماسی با او گرفته نشود، افزود: باعث تأسف است که من زمانی توافق کردم که کسی داوطلب سالن نبود و الان مطلع هستم که چند نفر در نوبت اجرا هستند. متأسفانه مکان‌هایی چون تالار وحدت گیشه محور شده اند و ین رفتار خیلی غیر اصولی و نادرست است.

وی در ادامه افزود: برای پیگیری اجرا من بارها به دفتر معاونت هنری تماس گرفتم اما هیچ فرصتی به من داده نشد با اینکه صحبت‌ها صورت گرفته بود. این توافق در زمان جناب آقای صالحی امیری و علی مرادخانی انجام شد خود آقای شفیعی هم در جریان بودند.

وی علت مراجعه خود برای اجرا در تالار وحدت را فقدان امکانات تکنیکی و فنی در دیگر سالن‌ها به شمار آورد و گفت: متأسفانه برای تالار وحدت فقط به درآمدزایی فکر می‌شود تا تولید فرهنگی هدف قرار گرفته شود. هیچ دیدگاه فرهنگی به تئاتر وجود ندارد من با کسانی آنجا صحبت می‌کردم که حتی یک نمایشنامه هم نخوانده بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.