چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

سوالات بی جواب درباره فعالیت های شورای پروانه ساخت؛

شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی؛ بدون جلسه یا بدون خروجی

اعضای شورای پروانه ساخت

سینماپرس: براساس اخبار سایت رسمی سازمان سینمایی، آخرین جلسه شورای پروانه ساخت ۲۶ آذر ماه بوده و حال این سوال پیش می آید که شورا در این فاصله تشکیل جلسه نداده یا جلسات آن خروجی نداشته است.

به گزارش سینماپرس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت سازمان سینمایی از ۳ دی ماه که آخرین خبر از خروجی شورای پروانه ساخت آثار سینمایی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است مشخص نیست این شورا تشکیل جلسه نداده است یا جلسات آن خروجی نداشته اند و یا مفاد مصوبات جلسات اطلاع رسانی نشده است.

خبر سوم دی ماه از تشکیل جلسه شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در تاریخ ۲۶ آذر ماه حکایت دارد که در آن جلسه به چهار فیلمنامه پروانه ساخت داده شده است.

در فصل زمستان هیچ خبر رسمی مبنی بر اعطای مجوز ساخت فیلمنامه های سینمایی به رسانه ها ارایه نشده و در این فاصله صاحبان آثار در گفتگوهای موردی با رسانه ها اعلام کرده اند که فیلم هایشان پروانه ساخت دریافت کرده است؛ خبرهایی که تا وقتی از سوی سازمان سینمایی اعلام نشود رسمیت ندارد.

در چنین شرایطی اهالی سینما نیز دچار سردرگمی هستند زیرا مشخص نمی شود که چه پروژه هایی در مسیر ساخت قرار می گیرند و چه عواملی سر کار می روند.

این بی نظمی در مورد جلسات شورای پروانه ساخت آثار سینمایی در حالی اتفاق می افتد که شورای صدور پروانه ساخت و نمایش شبکه نمایش خانگی و همچنین شورای پروانه نمایش در این ایام به طور مرتب تشکیل جلسه داده و اخبار آن نیز به طور مرتب و رسمی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.