جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

انسانیت مهمترین ویژگی یک سوپراستار است

افشین سنگ چاپ در مجموعه تلویزیونی «یادآوری» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل

فارس: افشین سنگ‌چاپ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: اعتقادی به وجود مافیا در بازیگر شدن ندارم و معتقدم پیشرفت هر جوانی در این حرفه نیازمند تلاش، دانش و کارایی خودش است، هر جوانی که این ویژگی‌ها را داشته باشد مسلما می‌تواند موفق شود.

افشین سنگ چاپ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد:‌ معضل بازیگری به وجود آوردن یک شخصیت است. من و خیلی دوستانم در این عرصه تدریس می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به جوانان بگوییم کاراکتری که به آنها محول می‌شود را دقیقا اجرا کنند چرا که در بازیگری خودشان نیستند بلکه کاراکتر هستند و باید آن نقش را با تمام ریز و درشتش ایفا کنند تا تماشاچی لذت ببرد.

وی با اشاره به زنده بودن هنر تئاتر گفت: تماشاگر تئاتر دوست دارد تغییر و تحول را روی صحنه دقیق‌تر از سینما و تلویزیون ببیند برای همین تئاتر همیشه نو است، چرا که همه چیز جلوی چشم بازیگر اتفاق می‌افتد از تغییر نگاه و لهجه گرفته تا لباس و چیزهای دیگر.

سنگ چاپ افزود: آنچه جوانان امروز در این عرصه بدان نیاز دارند دانش تجربی تئاتر است نه تئوریک؛ چرا که دانش تئوریک راحت با یک کلیک در اینترنت بدست می‌آید.

وی که شب گذشته به تماشای نمایش «چند روایت مجهول روزانه» به کارگردانی سروش طاهری نشسته بود، گفت:‌امثال سروش‌ها تلاش می‌کنند نیرو به جامعه هنری تزریق کنند و این خیلی محترم و مهم است. الان جوانان دانش تجربی کم دارند چرا که اجرا حرف اول را در تئاتر می‌زند امیدوارم آدم‌های با سواد در تئاتر روز به روز بیشتر شوند تا نیروی بیشتری به عرصه نمایش وارد شود.

وی درباره وجود مافیا در عرصه نمایش گفت: من یک شعار دارم و آن هم این است که برای پیشرفت جوانان باید توجه کنیم که آدم در این حرفه زیاد است اما فعال و کوشا کم است، بازیگر این عرصه باید کنشگر باشد اگر اینطور باشد و عاشقانه هم کار را دوست داشته باشد از موانع هم نمی‌ترسد  و کارایی‌اش را حفظ می‌کند.

سنگ چاپ در پاسخ به این سؤال که چه کسی را سوپراستار بازیگری می‌داند، ‌گفت: البته الان کمی این مفهوم رو جلدی و زرد شده است به عقیده من کسی که تمام ویژگی‌های بازیگری را داشته باشد از دانش و مهارت و چهره و تجربه می‌تواند سوپراستار باشد و انتهای همه اینها برمی‌گردد به اینکه یک انسان خوب باشد وگرنه باقی چند عکس و فیلم می‌ماند که وقتی به عقب باز می‌گردد هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

وی در ادامه گفت: اینکه یک بازیگر با نقش خود در جامعه چقدر بتواند جلوی طلاق، فساد، اعتیاد و سایر معضلات را بگیرد و روی جوانان تأثیرگذار باشد با ارزش است، شاید چندین سال طول بکشد تا یک سوپراستار واقعی در جامعه ظهور کند.

این بازیگر تئاتر و سینما با بیان اینکه هنر یک نشاط است که امیدوار است روزبه روز بیشتر در جامعه تزریق شود، ‌افزود: منت منتظر ایده‌های بزرگتر از سوی کسانی چون سروش طاهری هستم ا ین کار به نظرم خوب و جذاب و صادقانه بود اما در عین حال سادگی خود را هم حفظ کرده بود. تیم کاری سروش طاهری به نظرم صادق و سلامت از قواعد تئاتری سردر می‌آوردند و موفق بودند.

وی رمز و راز تئاتر را در صداقت و سادگی معنی کرد و گفت: آنچه انسان‌ها را از هم متفاوت می‌کند همین نکات است امیدوارم در تیم طاهری هم باقی بماند. جوانان در نمایش طاهری یک کالای دست نخورده و تازه بودند که به نظرم نقطه قوت کار بود وگرنه بهرحال سوژه‌های تئاتری هم بیشترشان تکراری و کار شده است یکی از چیزهایی که این کار را متمایز می‌کند همین صداقت بازیگران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.