شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

سینماگران و جشنواره بی رمق، کمرنگ و یخ زده فجر!/۱

گیتی: کم کردن تعداد فیلم ها جشنواره را به شدت از رونق انداخت/ خود مدیران هم در حین برگزاری جشنواره سی و ششم به مشکلات متعدد اعتراف کردند

حسین گیتی

سینماپرس: حسین گیتی منتقد سینما پس از اتمام سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که به زعم بسیاری از اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران جشنواره ای بی رمق، کمرنگ و یخ زده بود گفت: روزگاری جشنواره فیلم فجر شکوه و رونق بسیاری داشت، همه سینماگران، منتقدان و حتی مردم عادی در طول سال روزشماری می کردند تا این جشنواره که بزرگترین جشنواره ملی و فرهنگی کشور در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود از راه برسد اما متأسفانه سیاست های نادرست مدیران و کم کردن تعداد فیلم ها جشنواره را به شدت از رونق انداخت.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نمایش ۲۲ فیلم داستانی در جشنواره مهم و ارزشمندی مانند جشنواره فجر رسماً اضمحلال این رویداد سینمایی را باعث می شود. متأسفانه کسانی که اداره سینما و اداره جشنواره فیلم فجر را در دست داشتند یادشان رفته که روزگاری جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برگزار می شد، بیش از ۶۰ فیلم در جشنواره به نمایش در می آمد و ما علاوه بر بخش اصلی سودای سیمرغ بخش های دیگری نظیر «نگاه نو»، «فیلم های مستند»، «خارج از مسابقه» و... را نیز داشتیم.

گیتی خاطرنشان کرد: نمی دانم علت این تصمیم گیری های نادرست که می تواند در درازمدت منجر به مرگ مهمترین رویداد سینمایی کشور شود چیست؟ چرا کسی به این رفتار مسئولان اعتراضی نمی کند؟

این منتقد در بخش دیگری از این گفتگو به مشکلات شدید انتخاب محل نامناسب برای استقرار اهالی رسانه در طول جشنواره سی و ششم اشاره کرد و اظهار داشت: دسترسی به این محل دورافتاده و پرت برای همه اهالی رسانه و منتقدان سخت و دشوار بود. واقعاً به جز برج میلاد هیچ مکان دیگری برای برگزاری جشنواره فیلم فجر شایسته نیست.

وی تأکید کرد: جداسازی هنرمندان و سینماگران از اهالی رسانه و منتقدان اصلاً کار شایسته ای نیست و من نمی دانم چرا هنرمندان نباید در کنار ما باشند؟ چرا ما همواره در حال آزمون و خطا هستیم و چرا یک سیاست درست و جامع برای برگزاری جشنواره مهم فیلم فجر تدوین نمی کنیم؟

گیتی افزود: خود آقایان مدیر هم در حین برگزاری جشنواره سی و ششم به مشکلات متعدد جشنواره اعتراف کردند که یکی از آن ها مسأله فاجعه آمیز پارکینگ بود. از سوی دیگر کیفیت پایین بسیاری از فیلم های به نمایش درآمده در فجر سی و ششم این ناامیدی را در دل ها به وجود آورد که اکران سال آتی با مخاطره جدی مواجه خواهد شد.

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه متأسفم که به برخی افراد به اسم منتقد و خبرنگار پول هایی داده شده است اظهار داشت: در ایام برگزاری جشنواره فجر شنیده شد که برخی از منتقدان و خبرنگاران نزدیک به مدیران جشنواره برای معرفی فیلم ها در سینماهای مردمی استخدام شده بودند و مبالغی دریافت می کردند از سوی دیگر یک مجری چند سالی است که نشست های جشنواره فیلم فجر را برگزار می کند و همه این اتفاقات نشان از آن دارد که گویا در سینمای ایران قحط الرجال آمده است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.