شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

سیستم نظارتی برای ورود به عرصه بازیگری وجود ندارد

سیاوش چراغی پور

خبرگزاری میزان: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: به دلیل نداشتن سیستم نظارتی بر حضور بازیگران در آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر و نبود نهادهایی که افراد در آن خود را ثبت کرده باشند و از آن طریق وارد عرصه بازیگری شوند باعث شده است مجموعه ای از آدم هایی که صلاحیت ندارند مداوم در آثار مختلف حضور داشته باشند.

سیاوش چراغی پور بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت عرصه بازیگری گفت: گلایه ای غم انگیز به عنوان یک بازیگر دارم و آن هم بیکاری خیلی از همکارانم است.

وی درباره دلیل بیکاری برخی بازیگران اظهار کرد: به دلیل نداشتن سیستم نظارتی بر حضور بازیگران در آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر و نبود نهادهایی که افراد در آن خود را ثبت کرده باشند و از آن طریق وارد عرصه بازیگری شوند باعث شده است مجموعه ای از آدم هایی که صلاحیت ندارند مداوم در آثار مختلف حضور داشته باشند و در عین حال بازیگران با تجربه که سالها زحمت کشیده، تحصیل کرده و برای بازیگری تلاش کرده اند بیکار باشند.

بازیگر "لیسانسه ها ۲" ادامه داد: بیکاری در میان بازیگران با تجربه بیداد می کند و این غصه و درد است. این بازیگران کار دیگری بلد نیستند در نتیجه خانه نشین شده اند، اسمی از آن ها برده نمی شود و کسی نیست که در این باره پاسخگو باشد.

چراغی پور بر نگاه حمایتی مدیران از بازیگران تاکید و بیان کرد: کار من مدیریت نیست نمی توانم پیشنهاد دهم اما راهکاری وجود دارد که مدیران و متخصصان در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر کنار هم نشسته، برنامه ریزی و طرح ارائه دهند تا از این بازیگران و هنر و دانش آن ها برای نسل جوان استفاده شود و هم بیکاری آن ها رفع شود.  

وی در ادامه تصریح کرد: هنرمندان عزت و آبرو دارند و نمی توانند دستشان را به سوی دیگران دراز کنند در چنین وضعیتی مشکلات اقتصادی چگونه باید حل شود.  

این بازیگر درباره حضور بازیگران سینما و سوپراستار در عرصه تئاتر توضیح داد: در این باره قضاوت نمی کنم اما اعتقادم این است که کسی که می خواهد در هر میدانی اعم از تئاتر، تلویزیون و سینما بازی کند قدمش روی چشم اما بداند ماندگاری با کسی است که کارش را بلد است. بازیگر باید راه رفتن روی صحنه را بلد باشد، حرف زدن و دیالوگ گفتن را بلد باشد، زبان بدن را بشناسد. بازیگری که وارد نبوده و بازیگر تئاتر نیست بعد از دو نمایش در اثر سوم در جا می زند بنابراین باید آموزش بازیگری بگذراند.

چراغی خاطرنشان کرد: درحوزه سینما هم همین شرایط وجود دارد. در عرصه سینما نیز تخصص مهم است و اگر افراد بدون تخصص وارد شده و در جایگاهی قرار گیرند در ادمه مسیر حضور موفق و نتیجه بخشی نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.