شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

همراه با فجر سی و ششم/۹

«کار کثیف» و «زنانی با گوشواره های باروتی» فیلم های نهمین روز سی و ششمین جشنواره فجر در سینمای رسانه ها

کار کثیف، زنانی با گوشواره های باروتی

سینماپرس: شنبه ۲۱ بهمن ماه نهمین و آخرین روز نمایش آثار جشنواره سی و ششم در سینمای رسانه ها است؛ در این روز فیلم سینمایی «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی در سانس ۱۴، فیلم مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند در سانس ۱۷ برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درخواهند آمد؛ در این روز سانس آخر سینمای رسانه ها هیچ فیلمی را اکران نمی کند.

«کار کثیف» سیزدهمین ساخته سینمایی خسرو معصومی در اولین سانس و آخرین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ شاید این از بدشانسی معصومی است که فیلمش در آخرین روز جشنواره که احتمالاً مخاطب چندان زیادی نخواهد داشت روی پرده می رود.

احتمالاً  «کار کثیف» در جشنواره فیلم فجر چندان مورد استقبال منتقدان و اهالی رسانه قرار نخواهد گرفت و این اتفاق برای معصومی که فیلم دیگرش «خرس» مدت ها است در توقیف به سر می برد قطعاً اتفاق ناخوشایندی خواهد بود!

پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل، اکبر معززی، نیکان فهیم نیا، کامران فیوضات، مسعود فروتن، آروز ابی زاده، پیام احمدی نیا، ابراهیم عمادی، مهرداد فلاحتگر، حماسه دولتشاهی، رضا یوسفی، مهدی جمشیدی، سیدمهدی میراکبری، علی محمدی، سیمون باغداساریان، حسین زمانی، وحید حبیبیان، علی بهمنش، مرجان نکویی، نیما مهتابی، ساجده مرادپور، امیر پاسبان، امیرحسین آصفی، بهادر اونلو بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«کار کثیف» مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می پردازد.

عوامل اصلی «کار کثیف» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: خسرو معصومی، مجری طرح و سرمایه گذار: عباس نصیری، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، تدوین: حسن حسندوست، آهنگساز: پیمان یزدانیان، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، طراح صحنه و لباس: هومن معصومی، صدابردار همزمان: سیامک نیازی، مدیر تولید: علی همت، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: غزل معصومی، دستیاران کارگردان: مانی معصومی، علی محمدی، منشی صحنه: هدیه نصیری، گروه فیلمبرداری: حمید محمدقلی، مهدی گلچین، کاوه حاج رمضانی، رامین فرزانه، عکاس: مونا تهرانی، جلوه های ویژه: مهدیار سزاوار، فیلمبردار زیر آب: بهزاد ترکی زاده، حمید شمسی، داریوش تفرشی نیا، هلی شات: شهروز کیایی، گروه صحنه و لباس: رحیم حاجی تبار، اسماعیل خلیلی، نجمه نقدعلی، دستیار صدا: میلاد شمسایی، تدارکات: رضا یوسفی، مهدی جمشیدی، مهرداد شاه میرزایی، سینه موبیل: میرعلی میرحسینی.
 

***************************

مستند بلند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند در آخرین سانس و آخرین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ این فیلم پیش از این در جشنواره «سینماحقیقت» به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود و پیش بینی می شود به دلیل سوژه ملتهبش در جشنواره فیلم فجر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

در این مستند ما با «نور»  ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم. او با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که دست‌اندرکاران آن ادعا می‌کنند تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم، تدوین:رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی، آهنگساز:کریستف رضاعی، صدابردار: کیومرث محمدچناری، صداگذار: حسن مهدوی، پژوهش: مصطفی سیفی و رضا فرهمند، طراح پوستر: علی باقری، تبلیغات فضای مجازی: احسان جابری، مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی.

شاید یکی از مهمترین بدشانسی های این اثر سینمایی در این دوره از جشنواره داوری یکسان فیلم های انیمیشن، مستند و داستانی با یکدیگر باشد که بی تدبیری و اعمال سلیقه و نظر شخصی دبیر جشنواره و عدم نگاه کارشناسی و خردمندانه باعث آن شده است. از سوی دیگر اکران این فیلم در آخرین سانس و آخرین روز از جشنواره در سینمای رسانه ها نیز می تواند علت دیگری برای بدشانسی این فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.