چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

شخصیت پلیس «لیسانسه‌ها» مورد پسند مردم قرار گرفته

لیسانسه‌ها۲

فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی معتقد است مخاطب باید پلیس ایده‌آل را در آثار نمایشی ببیند.

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره شخصیت پلیسی که در مجموعه «لیسانسه‌ها۲» ترسیم شده، گفت: در سریال لیسانسه‌ها دوستان تهیه کننده و کارگردان بودند و ما فقط کمکشان کردیم اما به نظر می‌رسد بر اساس نظرسنجی‌هایی که خود ماداشتیم و دیدگاه‌هایی که گرفتیم مورد پسند مردم قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: این شخصیت یک کاراکتر کاریزماتیکی است که تقریبا مردم دوستش دارند و لذا پلیس به دلیل اینکه اعتماد به نفس بالایی دارد در خیلی جاها اجازه می‌دهد که با او شوخی کنند و منعی هم ندارد. برآوردهای ما که از طریق پیمایش‌هایی که انجام دادیم به دست آمده و همچنین نتایج نظرسنجی‌هایی که صداوسیما در اختیار ما قرار داده، نشان از استقبال مخاطبان از این شخصیت دارد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه مردم طنز را دوست دارند. حالا ژانر پلیسی جای خودش وقتی که طنز هم می‌شود بیشتر مردم اقبال می‌کنند. این پلیس در صحبت‌هایش آموزه دارد، نکات آموزشی دارد و برای ما این نکات خوب است.  

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به این پرسش که پلیس‌های سریال‌های تلویزیون معمولا بسیار کلیشه‌ای و همواره در یک قالب ارائه می‌شوند نیز اظهارداشت: همیشه اینطور نیست. شما در همین سریال‌های اخیر ما هم ببینید. ما اولین جایی هستیم که حتی اجازه می‌دهیم در آثار پلیس بد هم نشان داده شود. اما حواسمان به میزان آن هست. حتی ما پلیسی را نشان داده‌ایم که پشت پرده ارتباطات مخرب داشته‌اند. ولی سیستم‌های نظارتی ما آن پالایش‌های درون سازمانی را انجام می‌دهند و بلافاصله به آن تذکر می‌دهند.

وی افزود: مثلا پلیسی که در مجموعه میکائیل که سریال جذابی بود، ارائه شد را به خاطر بیاورید. خیلی‌جاها میکائیل تند می‌شد و حتی سر مردم داد و بی‌داد می‌کرد ولی از آن طرف بازرسی او را می‌خواهد. در این زمینه ۲ بحث وجود دارد یکی اینکه ما باید تصویری ارائه بدهیم که ایده‌آل پلیس باید این گونه باشد و مردم هم همین قضاوت را داشته باشند و از سوی دیگر باید به پرسنل خودمان بگوییم که این پلیس مد نظر است و اگر از این منظر نگاه کنیم، مشکل حل می‌شود و همان آموزش توأم با درمان است.  

وی همچنین با اشاره به سریال «نوار زرد» گفت: در برخی مسائل مثلا می‌گویند که این پلیس چرا اینقدر خوش تیپ است، در حالی که ما باید تصویری ارائه بدهیم و به سمت رسیدن به این نقطه حرکت کنیم. یک تصویر خوشایندی که همه پلیس‌های ما به رسیدن به آن نقطه حرکت کنند. یکی از تلاش‌های ما این است که مردم با پلیس احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند و به همین دلیل در حال حاضر افسرهای ما به مدارس می‌روند و به کودکان آموزش می‌دهند. تصویری که در این زمینه ارائه می‌دهند بسیار مهم است.  

وی همچنین درباره آثار جدید ناجی هنر در حوزه تلویزیون نیز عنوان داشت: به روال سابق امسال هم چندین برنامه در دستور کار خود قرار داده‌ایم که مراحل گوناگون را سپری می‌کنند. مثلا یکی از این آثار سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری است و آثار دیگر «گشت پلیس ۲»، «رهایی۲» و «کلانتری» است که هرکدام مراحل گوناگون را سپری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.