سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۳

قهرمانی: اولویت مدیران سینمایی امروزه تولید فیلم های اجتماعی و طنزهای نازل است و به همین دلیل به حماسه های عظیمی همچون ۹ دی توجهی نمی شود

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در آستانه سالروز ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: متأسفانه اولویت مدیران سینمایی امروزه تولید فیلم های اجتماعی و طنزهای نازل است و به همین دلیل به حماسه های عظیمی همچون ۹ دی در سینما توجهی نمی شود و ما همواره شاهد سیر و سلوک مدیران سینمایی در میان آثاری هستیم که همگی کپی برداری شده از یکدیگر هستند و هیچ دردی از جامعه درمان نمی کنند.

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای پرداختن به موضوعات مهم و استراتژیکی همچون ۹ دی نگاه مدیران سینمایی بسیار مهم است. قطعاً اگر نگاه درستی در میان مدیران سینمای کشور حاکم باشد ما باید مکرراً شاهد تولید این قبیل آثار در سینمای کشورمان باشیم اما افسوس که تاکنون حتی یک فیلم در رابطه با این حماسه بسیار مهم که تو دهنی بزرگ ملت شریف ایران به فتنه و فتنه گران بود ساخته نشده است و این اتفاق نشان از آن دارد که نگاه مدیران با این حماسه مردمی همسو نیست.

وی ادامه داد: موضوع ۹ دی، این حماسه بزرگ و انقلابی و نه گفتن به کسانی که ۸ ماه تمام جمهوری اسلامی ایران را به آشوب کشانده بودند و خسارت های جبران ناپذیری به کل کشور وارد کردند که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی یعنی آمریکایی ها و صهیونیست ها مدیریت آن را بر عهده داشتند بسیار مهم است و سینما به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار موظف است تا در رابطه با این موضوع مهم و سایر موضوعات مشابه به صورت عاجلانه اقدام به تولید فیلم کند و دست دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را برای همه رو کند.

قهرمانی یادآور شد: ما امروزه در زمانه ای قرار داریم که بسیاری افراد که نزدیکان شان ارتباطاتی با سران فتنه داشتند از نزدیکان خود برائت می جویند. به عنوان مثال به تازگی آقای محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران از فتنه گران اعلام برائت کرده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: ما از این قبیل سناریوها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشورمان بسیار داشته ایم و انتخابات ۸۸، حادثه کوی دانشگاه در سال ۷۸ و... از جمله این اتفاقات است که خوشبختانه با درایت و هوشیاری کامل ملت همیشه در صحنه ایران تودهنی محکمی به بدخواهان و فتنه گران و دشمنان نظام اسلامی زده شده است و باید درباره این اتفاقات فیلم هایی ساخته شود تا همه مردم دشمنان واقعی این کشور را بشناسند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه گویا تفکرات منافقین در سازمان سینمایی وجود دارد تصریح کرد: سینمای ما در زمینه پرداختن به این موضوعات مهم بسیار تنبل است و در عوض به فیلم های تلخ و سیاه و بعضاً ضد نظام توجه ویژه ای دارد! بنده اینک نزدیک به ۳ ماه است که برای ساخت فیلم سینمایی «تباهی» که فیلمنامه آن علیه سازمان منافقین است و فسادهای متعدد در این سازمان را مورد بررسی قرار می دهد درخواست پروانه ساخت داده ام اما از آنجایی که تفکرات سازمان منافقین گویا در سازمان سینمایی هم وجود دارد هنوز به ما برای ساخت این فیلم بسیار مهم و استراتژیک پروانه ساخت نداده اند!

قهرمانی خاطرنشان کرد: ما باید نگاه های مان را عوض کنیم؛ آقایان مدیر و مسئول باید نگاه های شان را عوض کنند و کمی با درایت بیشتر اوضاع کشور را رصد و ارزیابی کنند. وقتی مقام معظم رهبری بارها تأکید می کنند که خط قرمز نظام ما فتنه است ما موظف می شویم بیش از پیش در رابطه با فتنه و فتنه گران مبادرت به تولید آثار فرهنگی و هنری بکنیم.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: نگاه سکولارمآبانه مدیران دولت فعلی توجه به ارزش ها و منافع ملی در حوزه فرهنگ و هنر را از بین برده است و ما باید تلاش کنیم تا بر ضد دیدگاه مدیران، ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی را در آثار فرهنگی و هنری پدیدار کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.