یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

مستندی با سوژه های ماسک دار +عکس

 مستند «پس از حبس»

سینماپرس: مجموعه داستانی «پس از حبس» حول بررسی تاثیر «تئاتر درمانی» بر نوجوانان بزهکار ساخته می شود.

به گزارش سینماپرس؛ «پس از حبس» یک مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی است که فرزاد خوشدست کارگردانی آن را انجام می دهد. این مجموعه محصول گروه اجتماعی شبکه سه بوده و فیلمبرداری آن که از مهرماه آغاز شده بود، به آخر رسیده است. «پس از حبس» تاثیر «تئاتر درمانی» بر نوجوانان مجرم کانون اصلاح تربیت را بررسی می‌کند. دراماتراپی یا نمایش‌درمانی، بهره‌گیری از جنبه‌های دراماتیک و زیبایی شناسانهٔ هنر نمایش، جهت تأثیر گذاری بر شخصیت افراد است. در این مستند تئاتر درمانی بر روی تمامی زندانیان کانون صورت گرفته و در نهایت درمان و آموزش بر روی سیزده نفر از این افراد به طور جدی تر ادامه پیدا خواهد کرد.

در این مجموعه اساتید مهمان بازیگری نیز حضور دارند که در بخش‌هایی از مستند، با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت همراه شده و تدریس بازیگری می‌کنند. اسامی این اساتید در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.

تحقیق و پژوهش درباره ی محتوای مستند همزمان با فیلم‌برداری توسط توماج دانش بهزادی و فرزاد خوشدست همچنان ادامه دارد. دانش بهزادی علاوه بر این، بازیگری در نقش اصلی این مجموعه را نیز عهده‌دار است.

طبق قانون زندان ها مجرمین نمی توانند با چهره خود جلوی دوربین حاضر شوند، بدین ترتیب ماسک هایی برای نوجوانان کانون طراحی شده است. این ماسک ها در بخش های مختلف مستند تغییر خواهند کرد.

لوکیشن اصلی پس از حبس زندان «کانون اصلاح و تربیت» است که ۷۰ درصد از تصویربرداری کل پروژه در آن انجام می‌شود.

تئاترشهر، تئاتر سنگلج، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دیگر لوکیشن‌هایی هستند که تاکنون بخش های از این مجموعه مستند در آن، توسط مرتضی پورصمدی تصویربرداری شده است.

فرزاد خوش‌دست که تجربه‌ی ساخت مستندهای بسیاری در کارنامه‌ی کاری خود دارد، پیش از این نیز مستند «زنی که نام ندارد» را در زندان زنان شهر ری ساخته است. او علاوه بر این، فیلم سینمایی «نگاه خیره» را که اولین تجربه‌ی سینمای داستانی اش محسوب می‌شود اوایل سال جاری جلوی دوربین برده است که اکنون در مرحله‌ی صداگذاری قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.