چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

کارگردان برنامه «پشت صحنه»:

سلبریتی‌محور نیستیم

برنامه پشت صحنه

مهر: کارگردان برنامه «پشت صحنه» معتقد است که با این برنامه پشت صحنه هنر نمایشی کشور به مرزهای بیرون از ایران عرضه می شود.

فرزام محبی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «پشت صحنه» درباره این برنامه که هر قسمت آن زمان کوتاهی دارد و از شبکه آی فیلم روی آنتن می رود، گفت: برنامه «پشت صحنه» غیر از اینکه فضایی آموزشی دارد مثل تمام دنیا که به پشت صحنه فیلم و سریال ها و انیمیشن ها می پردازند، به سراغ آثار نمایشی می رود.

وی ادامه داد: برنامه «پشت صحنه» به شبکه آی فیلم تعلق دارد و زیر نظر معاونت برون مرزی است و ما از طریق این برنامه می توانیم هنر نمایشی کشور را برای بیرون از مرزها عرضه کنیم. بسیاری از پروسه ساخت و تولید آثار نمایشی در ایران خبر ندارند و شاید این کار دریچه ای باشد که آنها که فعالیتی انجام می دهند از طریق این برنامه دیده شوند.

محبی درباره اینکه در تلویزیون همیشه به عوامل جلوی دوربین توجه می شود، عنوان کرد: برنامه ما بیشتر به سختی ها و اتفاقات پشت صحنه سریال ها می پردازد. به نظرم نباید سینما و تلویزیون شخص‌محور باشد و خود من هم نقد دارم به اینکه چرا همیشه سلبریتی ها در تلویزیون حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت عوامل پشت صحنه در شکل گیری یک اثر نمایشی تصریح کرد: ما در پشت صحنه عواملی حرفه ای داریم که حرف های بسیاری برای گفتن دارند به طور مثال فیلمبردار یا صدابردار حرفه ای و پیشکسوتی که ممکن است فقط یک بار برای گفتگو به برنامه تلویزیونی آمده باشد درحالیکه حرف های بسیار جذابی هم برای مخاطبان دارد.  شاید اینها تقصیر خود ماست که آنقدر سلبریتی ها را پررنگ کرده ایم که از دیگران غافل شده ایم. البته خود ما در این برنامه با بازیگران هم گفتگو داریم اما تمرکز اصلی روی عوامل پشت صحنه است و اینکه بتوانیم این اتفاقات را به تصویر بکشیم.

کارگردان برنامه «پشت صحنه» در پایان درباره مدت زمات برنامه اظهار کرد: شبکه آی فیلم فقط حدود ۲۵ دقیقه باکس برنامه سازی دارد و به همین دلیل ما هم نمی توانیم بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان داشته باشیم، البته برنامه ما پیش از این ۶ دقیقه بود و سپس تا ۱۰ دقیقه افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.