شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

سریال حاج حسین ملک ساخته می‌شود

سریال حاج حسین ملک

ایسنا: در نشست مسوولان شورای شهر تهران، شمیرانات و شهرری با مسوولان اداره کل اوقاف استان تهران، تصویب شد که سریال حاج حسین ملک به صورت مشارکتی ساخته شود.

در نشستی که با حضور مهندس محسن هاشمی رفسنجانی ـ رییس شورای شهر تهران ـ و دکتر محمد جواد حق‌شناس ـ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، شمیرانات و اسلامشهر ـ با حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده ـ رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران - در محل امامزاده صالح شمیران برگزار شد، علاوه بر تصویب تشکیل کار گروه اوقاف و امور خیریه به دبیری مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همچنین تصویب شد که برای تبلیغ فرهنگ وقف و ارزش تولید ثروت در جامعه اسلامی، سریال زندگی حاج حسین ملک با مشارکت چند نهاد تولید شود.

آشنایی با مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک - تهران

در این نشست تعاملی که به مناسبت آغاز دهه کرامت ترتیب یافته بود، به تبادل اطلاعات در حوزه جایگاه‌های وقفی و بقاع متبرکه کشور و استان تهران و نیز زمینه‌های همکاری‌های ممکن و مورد نیاز پرداخته شد.

همچنین محمد جواد حق شناس ـ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، شمیرانات و اسلامشهر ـ پیشنهاد کرد برای الگوسازی در زمینه ارزش تولید ثروت برای جوانان و نیز ارزش صدقه جاریه در قالب وقف برای عموم، سریال زندگی حاج حسین ملک به عنوان یکی از نخبگان و مفاخر این حوزه‌ها ساخته شود.

حق‌شناس تاکید کرد که تجربه ساخت سریال دکتر قریب، به عنوان یک نمونه مشابه، زمینه‌ساز تجربی مناسبی برای حرکت‌های این‌چنینی است.

او اذعان کرد که برای تولید این سریال، شورای شهر و شهرداری تهران آمادگی دارند با سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز دیگر نهادها و سازمان های مربوط و داوطلب، همکاری کنند.

حاج حسین ملک از چهره‌های اقتصادی بنام در چند دهه گذشته در خراسان بوده است. او ثروت عظیم خود را برای باقیات الصالحات، در مشهد و سایر نقاط کشور، در حوزه فرهنگ و بهداشت عمومی وقف کرد. مجموعه موزه و کتابخانه ملک در میدان مشق تهران، از موقوفات سرشناس اوست.

در این نشست از عیسی علیزاده - رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران - نیز به خاطر توجه ویژه به تبلیغات شهری در زمینه فرهنگسازی حوزه وقف تقدیر شد.

همچنین از رسانه‌هایی چون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مجله اندیشه پویا که برخی از مدیران و دست‌اندرکاران آن در این نشست حضور داشتند، درخواست شد که به افزایش اهتمام و همکاری خود با حوزه عمومی وقف و امور خیریه تداوم بخشند.

در نشست یادشده برخی از دیگر مسوولان و دست‌اندرکاران شورای اسلامی و نیز اداره اوقاف تهران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.