دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰

تهیه کننده فیلم "فرشتگان قصاب":

اینک نوبت سینما است که ویرانش کنند!/ با اکران فیلم خارجی سینماگران ایرانی بیش از گذشته بیکار می شوند!

اکران فیلم های خارجی؛ ضروری یا ضربه به سینمای ملی؟!/۳

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی اظهارات اخیر علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر اینکه اکران فیلم‌های خارجی در ایران ضروری است گفت: دولت یازدهم و دوازدهم به اغلب بخش های کشور خسارت وارد کرده اند و اینک نوبت سینما است که ویرانش کنند و متأسفم که هیچ شخص و نهادی پیدا نمی شود تا جلوی عملکرد مخرب مسئولان این دولت را در تمامی بخش ها و زمینه ها بگیرد!

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سیاست ها و برنامه های مسئولان دولت های یازدهم و دوازدهم عموماً سلیقه ای، ناپخته و غلط است و به همین علت است که طی این سال ها همواره شاهد آن بوده ایم که در تمامی بخش های کشور با شکست مواجه می شویم؛ مسئولان دولت های یازدهم و دوازدهم مسبب آن شدند تا بسیاری از کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ورشکسته شوند، بسیاری از کارگردان خانه نشین و بیکار شوند، در سیاست و اقتصاد فلج بشویم و اینک نوبت حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما شده تا به آن خسارت بزنند!

وی ادامه داد: بزرگترین خسارت سیاسی و اقتصادی ما ناشی از «برجام» بود و اینک استمرار آن تفکر و دیدگاه غلط دولتمردان به حوزه فرهنگ و هنر کشیده شده و می خواهند به سینما هم خسران بیشتری وارد سازند؛ مبحث اکران فیلم های خارجی در سینمای ایرانی مبحثی غیرعلمی، سلیقه ای و نادرست است که تماماً نشأت گرفته از وابستگی و دلدادگی مسئولان دولتی به فرهنگ غربی است. من بسیار متأسفم که مسئولان فرهنگی دولت های یازدهم و دوازدهم به جای آنکه در پی ترویج آرمان ها و اهداف نظام و انقلاب اسلامی باشند و سعی کنند از فیلم های ارزشی و فیلمسازان ارزشی که به واسطه سیاست های غلط شان خانه نشین شده اند حمایت کنند چرا دم از اکران فیلم های غربی می زنند؟

این تهیه کننده سینما تأکید کرد: باعث شرم است که مسئولان فرهنگی این دولت این چنین دل در گرو غرب دارند و همه کارهای ما را با دنیای خارج گره می زنند و این چنین می خواهند ما را وابسته به غربی ها کنند و سینمای ارزشمند ملی و اسلامی ما را از بین ببرند؛ بنده قاطعانه می گویم با اکران فیلم خارجی سینماگران ایرانی بیش از گذشته بیکار می شوند؛ مگر سینمای ما چقدر ظرفیت و پتانسیل دارد؟ مگر ما چند سالن سینما داریم که بخشی از آن باید در اختیار فیلم های خارجی قرار بگیرد و بخش دیگری در اختیار گروه موسوم به هنر و تجربه باشد؟ چرا کمی عقلانیت و تدبیر در عملکرد آقایان وجود ندارد؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» خاطرنشان کرد: اگر در سینمای هالیوود و یا بالیوود ما شاهد اکران فیلم های خارجی هستیم به آن دلیل است که مسئولان این سینماها با سیاست گذاری های شان کاری کرده اند تا سینماگران شان همگی سیر باشند، همگی کار داشته باشند و همگی در رفاه و آسایش باشند نه سینمای ما که سرجمع نه بودجه خوبی دارد و نه تصمیمات درستی برای آن گرفته می شود!

این سینماگر تصریح کرد: من از آقایان می خواهم این سوأل را داشته باشم که آیا شما به اندازه آمریکایی ها یا حتی هندی ها از سینماگران تان حمایت کرده و می کنید؟ آیا بودجه های مناسب برای تولید فیلم های ارزشمند و ملی در اختیار سینماگران تان می گذارید که هم اینک می خواهید فیلم های ایرانی و غربی را در یک عملکرد نادرست و غلط وارد یک رقابت ناسالم و ناعادلانه کنید؟ آیا شما به عنوان مدیران سینمایی می دانید که در آمریکا برای تولید فیلم هایی که بر اساس مصالح ملی شان ساخته می شوند بودجه های هنگفت بالای یک میلیارد دلاری به تهیه کنندگان تعلق می گیرد اما در سینمای ما تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ارزشی همه بیکار شده اند؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: آقایان دیگر هرچه خسارت به این مملکت وارد کرده اید بس است، لطفاً دیگر سینما را به حال خود رها کنید و بیش از پیش سینمای نحیف و ضعیف مان را به ورطه سقوط و انحطاط نکشانید.

اخبار مرتبط

نظرات

  • عارف ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۴
    0 0
    اخه به این چهارتا فیلم آشغال میگی سینما؟
  • عارف ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۷
    0 0
    ملت اونور دارن تو سینما لیگ عدالت میبینن ما باید بریم خالتور ببینیم امیدوارم نظرمو نمایش بدی که بعید میدونم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.