شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

موج سفیر شدن نمادین هنرمندان/ سلبریتی‌ها در کنار مردم قرار می‌گیرند

آنا: چند وقتی است که تب و تاب سفیر شدن‌های نمادین در میان هنرمندان شدت گرفته است. در این گزارش سعی کرده‌ایم که به مهمترین سلبیریتی‌هایی که عنوان سفیر را گرفته‌اند اشاره کنیم.

 کمتر از یک دهه می‌شود که موضوع سفیر شدن در میان هنرمندان به اوج خود رسیده است. در نگاه اول آنچه که به نظر می‌آید حمایت انسان‌دوستانه هر فرد نسبت به معضلات جامعه خویش است که در مورد سلبریتی‌ها این ماجرا پررنگ‌تر می‌َشود چرا که آوازه آن‌ها در میان افراد جامعه نسبت به یک فرد معمولی بیشتر می‌پیچد. از زمانی هم که فضای مجازی وسعت گرفته این ماجرا بیش از بیش خود را نشان می‌دهد و همین امر باعث شده که هنرمندان بیشتری خود را در این ماجرا جای دهند.

اگر بخواهیم از زوایه دیگری به این ماجرا نگاه کنیم، به سفیر شدن‌های نمادین می‌رسیم. طی این سال‌ها بعضا از اسم هنرمندان به خاطر چهره و سلبریتی بودن آن‌ها استفاده ابزاری شده به این معنا که لقب سفیر به آن‌ها داده شده تا تبلیغی شود و طرفداران آن‌ها نیز به کمپین‌های حمایت‌های گوناگون بپیوندند.

در همه جای دنیا این ماجرا مرسوم است و همانطور که گفتیم در کشور ما نیز چندین سالی است که باب شده، به این صورت که سازمان‌های مربوطه مانند سازمان اهدای عضو، سازمان محیط‌زیست، سازمان میراث فرهنگی و... با هنرمندان موردنظر خود مذاکره می‌کنند و در صورت توافق میان دو طرف، هنرمند مربوطه به عنوان سفیر (مانند سفیر محیط‌زیست) به عنوان سفیر افتخاری آن سازمان یک لوح و یا یک نشان دریافت می‌کند و معرفی می‌شود.

اینکه حیطه وظایف هر هنرمند سفیر، در هر سازمان چه اندازه است بستگی به توافقات اولیه هنرمند با سازمان مربوطه دارد اما معمولا انتخاب چهره‌ها به عنوان سفیر یک حرکت نمادین و افتخاری محسوب می‌شود که البته برای برخی از هنرمندان تا جایی دغدغه ایجاد می‌کند که با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های گوناگون به نحو احسنت خود را یک سفیر لایق نشان می‌دهند.

هدف از نگارش این گزارش این است که برخی از سلبریتی‌هایی که طی این سال‌ها عنوان سفیر گرفته‌اند را معرفی کنیم.

*ساره بیات (سفیر صنایع دستی)

زهرا احمدی‌پور در روزهای آخر ریاستش در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در تاریخ 17 مرداد ماه 96 ساره بیات؛ بازیگر سینما را به‌عنوان سفیر صنایع دستی انتخاب کرد.

این انتخاب در حالی بود که برخی فعالان این حوزه معتقد بودند که هر هنرمند صنایع دستی به تنهایی یک سفیر محسوب می‌شود، بنابراین دلیلی برای انتخاب سفیر در این حوزه وجود ندارد اما به هر حال احمدی‌پور پیش از رفتنش از سازمان میراث فرهنگی این انتخاب را انجام داده بود.

به عقیده بهمن نامورمطلق؛ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی حضور ساره بیات موجب می‌شود بخشی از جامعه که با صنایع دستی مرتبط نیستند، از طریق این بازیگر با این حوزه ارتباط برقرار کنند.

*سحر دولتشاهی (سفیر دیابت و سفیر پویش ارمغان (آزادی زنان زندانی)

سحر دولتشاهی آبان ماه سال 94 با حضور در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت در تالار وزارت کشور، از انجمن دیابت ایران، حلقه‌های آبی دریافت کرد تا به عنوان سفیران بیماری دیابت، اطلاعات مربوط به این بیماری را به دیگران انتقال دهد.

حلقه‌های آبی از سال 2006 از سوی فدراسیون بین المللی دیابت، طراحی شده تا آموزه‌های مربوط به بیماری دیابت بین مردم آموزش داده شود.

دولتشاهی همان روز در اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: در شروع فعالیتم به عنوان سفیر دیابت در کنار یک گروه خوب و دوست داشتنی امیدوارم با اطلاع رسانی درست و برنامه‌ریزی دقیقی که پروژه تغییر دنیای دیابت دارد، هموطنان کمتری مبتلا به دیابت شوند و آن عزیزانی که دیابت دارند بتوانند زندگی پر آرامش‌تری رو تجربه کنند.

همچنین این بازیگر در اسفند ماه سال 1395 طی دیداری که با شهیندخت مولاوردی؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشت به عنوان سفیر پویش ارمغان انتخاب و کار خود را در این زمینه آغاز کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیوستن به پویش ارمغان ابراز امیدواری کرد که این پویش به صورت ادامه‌دار و پایدار در راستای آزادی زنان گرفتار زندان که ناخواسته درگیر جرایم شده‌اند، فعالیت کند و در ابتدای این راه بتواند زنان مرتکب جرایم غیرعمد را از زندان نجات دهد.

*مهناز افشار (سفیر نیکوکار و سفیر صلح)

در اردیبهشت ماه سال 96 مهناز افشار بازیگر سینمای ایران در سفر به مشهد مقدس بازدیدی هم از مرکز نگهداری دختران مجموعه گلستان علی (ع) داشت که طی این بازدید حمید رضازاده؛ مدیرعامل این موسسه نگهداری دختران گلستان علی (ع)، با توافق صورت گرفته با مهناز افشار، وی را به عنوان «سفیر نیکوکاری» موسسه خیریه گلستان علی (ع) انتخاب کرد.

مهناز افشار پس از بازدید از مجموعه گلستان علی (ع)، آن مجموعه را به بهشتی برای کودکان توصیف کرد که بزرگترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در ایران است.

همچنین پیش از این، افشار در تیر ماه سال 95 بر سیمرغ طرح «سفیر صلح و زندگی» که بافت فرشی است که با هدف نزدیکی فرهنگ‌ها به یکدیگر در دهه بین‌المللی تقارب فرهنگ‌ها (دهه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل) به اجرا در آمد، گره زد و به عنوان سفیر صلح و زندگی انتخاب شد.

*آنا نعمتی (سفیر مهربانی و نیکوکاری)

این بازیگر در آبان ماه سال 95 در مراسم معرفی سفیر نیکوکاری بنیاد دست‌های مهربان بنیاد توسط شهرام فرجی؛ مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان به عنوان سفیر مهربانی معرفی شد تا تا فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای را در جهت از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه آغاز کند.

نعمتی در همان مراسم بیان کرد: سفیری کار خیر، مسئولیت سنگینی است که همیشه به علت سابقه فعالیت خانواده‌ام در این زمینه دغدغه پرداختن و انجام آن را داشته‌ام منتهی هیچ گاه با بنیاد یا موسسه‌ای برخورد نکرده بودم که به طور جدی و با برنامه این کار را پیگیری کند لذا برای فعالیت در این حیطه اطمینان خاطر لازم را پیدا نکرده بودم؛ تا که با بنیاد نیکوکاری دست های مهربان آشنا شدم. زمانی که از نزدیک با بنیاد برخورد کردم از برنامه ها و اهداف بنیاد تا نحوه رفتار دلسوزانه و مهربان پرسنل به قدری به من انرژی مثبت داد که قلبم از قبول و انجام این کار مطمئن شد و حس زیبایی از درست بودن این مسئولیت به من بخشید و امیدوارم با توکل به خدا بتوانم قدمی کوچک در کنار قدم های بزرگ شما عزیزان برداشته و در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف متعالی شما موثر باشم.

*بهاره رهنما (سفیر دیابت و سفیر حمایت از حق کودکان)

رهنما در آبان ماه سال 94 با حضور در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت در تالار وزارت کشور، از انجمن دیابت ایران، حلقه‌های آبی دریافت کرد تا به عنوان سفیران بیماری دیابت، اطلاعات مربوط به این بیماری را به دیگران انتقال دهد.

حلقه‌های آبی از سال 2006 از سوی فدراسیون بین المللی دیابت، طراحی شده تا آموزه‌های مربوط به بیماری دیابت بین مردم آموزش داده شود.

بهاره رهنما در این همایش بیان کرد: در مرحله پیش دیابت بودم اما اکنون با روزی نیم ساعت پیاده روی و تغییر رژیم غذایی، میزان قند خون من تغییر کرده است.

همچنین این بازیگر در تاریخ ۱۱ مرداد طی حکمی از طرف هیت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودک در ایران با توجه به اقدامات سابق‌اش در مقام سفیر انجمن بیماران هموفیلی به عنوان سفیر انجمن حمایت از حقوق کودک در ایران معرفی شد.

*بهاره کیان‌افشار (سفیر سلامت)

این بازیگر سینما در اسفند ماه سال 94 توسط موسسه خیریه بهنام دهش‌پور به عنوان سفیر سلامت معرفی شد و خود با اعلام این خبر در اینستاگرامش نوشت: هموطنان عزیزم، دوستان همراهم
بعد از بیش از یک دهه همراهی داوطلبانه موسسه خیریه
"بهنام دهش پور"، از امروز به عنوان "سفیر سلامت"
این موسسه ارزشمند در خدمتتون هستم.
موسسه ای که اول از همه به سلامت کامل اون یقین دارم،
دوم اینکه با همه تلاشم در این مدت برای متمرکز کردن توجه و کمکهای مالی به بیماران تحت پوشش این خیریه
اکنون مسئولیت اجتماعی مهمتری به من محول شده،
آنهم تلاش برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی عمومی
در جهت ارتقا و بهبود سلامت جامعه است،
در این راستا من از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد،
شما هم به من کمک کنید تا باهم به مبارزه با موج ترسناک بیماری سرطان برخیزیم،
و آمار اون رو با تغذیه درست جسم و روح و روان
روز به روز کمتر کنیم....
با همه قلبمان برای بازگشت سلامت کامل
همه مبتلایان دعا میکنیم...

* بهرام رادان (سفیر مبارزه با گرسنگی)

در اردیبهشت ماه سال 1389 طی در مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در تهران، نگار گرامی؛ نماینده برنامه جهانی غذا بهرام رادان را از سوی برنامه جهانی غذا به عنوان سفیر مبارزه با گرسنگی انتخاب و نشان این برنامه جهانی را به او اعطا کرد.

بهرام رادان در این زمینه بیان کرد: بسیار مفتخرم که به عنوان اولین سفیر ملی این نهاد در جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌ام و مشتاق همکاری با برنامه جهانی غدا در راستای کمک به گرسنگان جهان هستم.

*مریلا زارعی (سفیر یار مهربانی)

در آبان ماه سال 1389 در حاشیه برگزاری نشست «بازیگر و بدن او» که در خانه سینما برگزار شد، مریلا زارعی از طرف شورای مرکزی خانه سینما به عنوان سفیر یار مهربانی ایران معرفی شد و به عنوان نخستین اقدام خود در آذر ماه همان سال به گروهی از دیگر سفیران این موسسه از از دهستان کتیج واقع در سیستان و بلوچستان بازدید کرد و طی این بازید عنوان کرد که برای کمک به آینده‌سازان کشور باید قاطع‌تر عمل کرد.

*مهتاب کرامتی (سفیر صلح یونیسف)

یونیسف به عنوان یکی از اولین سازمان‌هایی که کمک‌های افراد مشهور را به حساب آوردند، در ادامه انتخاب سفیران صلح خود در سراسر دنیا در یک کنفرانس خبری در سال 85، کریستین سالازار فولکمن؛ نماینده یونیسف در ایران، مهتاب کرامتی را به عنوان نماینده سفیر سلح ایران در یونیسف انتخاب کرد.

کرامتی در همان کنفرانس بیان کرد: هرگز نمی‌توانم نقش کودکی را بازی کنم چرا که مدت‌ها است از دنیای کودکان بیرون آمده‌ام. اما می‌خواهم دوباره وارد بازی آنان شوم و عطوفتی را که از این کودکان دریغ شده به آنان باز گردانم.

*رویا تیموریان (سفیر بیماران ام اس)

در خرداد ماه سال 1396 و در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «ام اس» با نام «پروانه‌های امید»، رویا تیموریان از سوی مسئولین این جشنواره به عنوان سفیر بیماران «ام اس» معرفی شد.

تیموریان در این مراسم با ابراز خرسندی از این انتخاب گفت: تمام تلاش خود را برای کمک و حمایت از بیماران ام اس به کار خواهد بست.

*رضا کیانیان (سفیر محیط‌زیست، سفیر مسئولیت اجتماعی و سفیر صلح هلال احر)

در آذر ماه سال 1392 رضا کیانیان در مراسم تجلیل و تقدیر از خیرین و داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، به عنوان سفیر صلح انتخاب شد و معرفی خود را به عنوان سفیر صلح افتخاری بزرگ و مبارک دانست و گفت: خیران و داوطلبان وسیله خداوند برای تحقق اهداف الهی هستند که هیچگاه انسان‌ها را دسته بندی و مرز بندی نمی‌کنند و در تمام حوادث و بحران‌ها در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی در کنار همنوعان خود هستند.

همچنین در فروردین ماه سال 95 طی اقدامات پیش از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، رضا کیانیان که پیش از آن هم بارها در فعالیت‌های محیط زیستی شرکت داشته و به مشکلات حفاظت از محیط زیست ایران واکنش نشان داده است، از سوی مسئولان این جشنواره که معصومه ابتکار؛ معاون رییس جمهور دولت یازدوهم در راس آن‌ها بودف به عنوان سفیر محیط زیست به جشنواره فیلم سبز انتخاب شد.

به علاوه این بازیگر در بهمن ماه سال 95 در در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس آبی بیکران شرکت لیلیان مد (دبنهامز) به صورت رسمی به حامیان هنرهای تجسمی ایران پیوست و رضا کیانیان را به عنوان سفیر مسئولیت اجتماعی خود در ایران معرفی و نیمی از آثار این نمایشگاه را خریداری کرد.

وی در این مراسم بیان کرد بود: پیش از این، گفتمان مسئولیت اجتماعی وجود نداشت و کار خیر بود. کار خیر خوب است، اما فردی و به تعداد محدودی کمک می ‌شود، از طرفی نباید کمک خود را علنی کرد و نباید آن را هیچ‌ جا بگوییم، اما یک نوع کار خیر است که مسئولیت اجتماعی نام دارد، یعنی در جامعه کار ایجاد کنیم که خیل بیکاران سر کار بروند.

*محمدرضا گلزار (سفیر سلامت شرکت تامین دارو (جی یو ام))

در اسفند ماه سال 1393 شرکت تامین دارو که عضویت در نهاد بین المللی United Nations Global Compact را دارا است، طی برگزاری همایشی، محمدرضا گلزار را به عنوان سفیر سلامت خود معرفی کرد.

در همین مراسم مدیرعامل شرکت تامین دارو در خصوص انتخاب گلزار گفت: با بررسی هایی که انجام شد آقای محمدرضا گلزار که نماد سلامتی و زیبایی شناخته می‌شوند به عنوان سفیر انتخابی مد نظر قرار گرفتند و خوشبختانه ایشان هم که در زمینه همکاری با برندها بسیار سخت‌گیر هستند و برای اطمینان از اعتبار و کیفیت یک برند تیم تحقیقاتی دارند، همکاری با G.U.M را به عنوان اولین سفیر سلامتی پذیرفتند و اینگونه بود که بعد از 12 سال از آخرین حضور ایشان در کنار یک برند تجاری، همکاری با G.U.M را آغاز کردند.

*نگار جواهریان (سفیر حمایت از کودکان کار)

در اواخر خرداد ماه سال 1395 در مراسم افطاری انجمن حمایت از کودکان کار که با حضور جمعی از هنرمندان سینمایی و ورزشکاران برگزار شد، نگار جواهریان از سوی فرزانه بنی‌هاشم‌نژاد؛ مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار، به عنوان سفیر انجمن معرفی شد و از وی خواسته شد تا ظرفیت های جامعه هنری کشور را برای لغو کار کودکان بیش از گذشته فعال کند.

فرزانه بنی هاشمی‌نژاد در این مراسم گفت: هنرمندان همواره در کنار فعالان اجتماعی قرار داشته‌ند و اما ما هم چنان معتقدیم که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه هنر، برای تعیین آسیب و اصلاح رویکردهای اجتماعی نسبت آن وجود دارد و از هنرمندان خواست که درباره واقعیت‌های کار کودک بیشتر بدانند و بیشتر با مردم و بزنند.

*پژمان بازغی (سفیر انجمن یاری)

در مهر ماه سال 1395، جشنواره یاری که هر ساله با هدف حمایت از کودکان محروم و آسیب پذیر ایرانی در کشور سوئد برگزار می‌شود، پس از 17 سال «پژمان بازغی» را به عنوان اولین سفیر این انجمن معرفی کرد.

وی در این جشنواره پس از انتخاب شدنش به عنوان سفیر بیان کرد: اینکه هنوز در خارج از کشور کمک به هم نوع و بخصوص کودکان در ایران فراموش نشده قابل تقدیر است. من خودم صاحب یک فرزند هستم برای همین درک می‌کنم که رفتن به مدرسه و آموزش و پرورش حق مسلم یک کودک در هر جایی از دنیاست. لذا من نیز به نوبه خودم هر کمکی که برای پیشرفت این فعالیت مردمی باشد را در ایران حمایت و همراهی خواهم کرد.

*لیلا حاتمی (سفیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)

در مرداد ماه 1396، بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طی مراسمی فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله را به‌عنوان فیلم نمونه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و در این مراسم عوامل این فیلم را از جمله لیلا حاتمی، کوروش تهامی، همایون شجریان، حمید نعمت‌الله و معصومه بیات را به عنوان سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی و به آن‌ها نشان سفیر را اعطا کرد.

*پریناز ایزدیار (سفیر بیماری‌های نادر در ایران)

در اسفند ماه 1394 و طی برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی بیماری های نادر، پریناز ایزدیار از سوی انجمن بیماری‌های نادر جهان به عنوان سفیر بیماری‌های نادر در ایران انتخاب شد و همان روز در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: امروز طی مراسمی در مجتمع بنیاد بیماری‌های نادر حکم سفیر بنیاد بیماری‌های نادر را از دست جناب بهزاد فراهانی دریافت کردم.

*بهنوش بختیاری (سفیر بیماری‌های نادر، سفیر بیماران ام اس، سفیر ایدز)

در مرداد ماه 1396، در مراسم فیلمنامه‌خوانی فانتزی «قصه پری دریایی»، لوح سفیر بنیاد بیماریهای نادر به بهنوش بختیاری بازیگر نقش «پری» در این فیلم اهدا و وی به عنوان سفیر بیماری‌های نادر معرفی شد.

بختیاری در این مراسم در سخنانی ضمن ابراز رضایت از حضور در این فیلمنامه خوانی، از همه خواست تا در زمینه بنیاد بیماریهای نادر و فعالیتهای آن اطلاع رسانی کنند تا ضمن افزایش آگاهی مردم در مورد بیماریهای نادر،زمینه برای حمایت بیشتر از این بیماران فراهم شود.

همچنین وی در شهریور ماه سال 1396 به عنوان سفیر بیماران ام اس انتخاب شد و وی در اینستاگرام خود نوشت: حکم رسمی سفیر انجمن ام اس ایران دیروز به نامم صادر شد. نهایت تشکر از آقای هوشمند و سرکار خانم هاشمی عزیز. امیدوارم لایق خدمتگزاری این انجمن باشم.

بختیاری در سال 1393، بهنوش بختیاری با حضور در بین کودکان که از طرف پدر و مادرهای مبتلا به ایدز به دنیا آمده بودند، با آنها ابراز همدردی کرد و در ادامه این مراسم وی به عنوان سفیر این انجمن انتخاب و معرفی شد.

*لیلا بلوکات (سفیر سلامت بیماران ام اس)

در خرداد ماه سال 1394 طی مراسمی با تقدیر از فعالیت‌های انسان دوستانه و مردمی، لیلا بلوکات به عنوان سفیر سلامت جهانی «ام اس» منصوب شد.

لیلا بلوکات سالها است فعالیت‌های انسان دوستانه را در میان فعالیت هنری خود گنجانده است و حمایت از بیماری‌های سرطانی، سندرم دان، کودکان معلول، کودکان یتیم حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزء وظایف انسانی و اجتماعی خود می‌داند.

*کتایون ریاحی (سفیر مهر)

در بهمن ماه سال 1390 در مراسم معرفی سفیر جدید «مهرآفرین» که در برج میلاد برگزار شدف کتایون ریاحی به عنوان سفیر مهر انتخاب شد.

وی در این مراسم بیان کرد: ما ملتی هستیم که به فرهنگ، تاریخ، شاعران و بزرگان‌مان افتخار می‌کنیم و ادعای ما این است که تمدن ما و تمام کسانی که فرهنگ ما را این‌گونه غنی کرده‌اند، بزرگ‌ترین ثروت زندگی امروزمان است. اگر واقعا ما چنین ثروتی در دست داریم پس حتی یک فقیر هم نباید داشته باشیم. چگونه ممکن است این همه اندوخته را جلوی چشم بیاوریم و بعد از فقر حرف بزنیم؟ به نظر من باید اول از خودمان شروع کنیم و منتظر کسی نباشیم وقتی من برای کمک به سفر سومالی رفتم متوجه شدم خودم بیشتر از همه آن‌ها به کمک احتیاج دارم و این یاری را از آن‌ها گرفتم.

*رامبد جوان (سفیر اوتیسم)

برنامه «خندوانه» سه شنبه ۱۷ فروردین ماه 95؛ میزبان انجمن اوتیسم ایران، خانواده های فرزندان اوتیسم و حامیان این انجمن بود که طی آن رامبد جوان از سوی مدیر مرکز بیماران اوتیسم به عنوان یکی دیگر از سفیران این مرکز انتخاب شد.

*حمید فرخ‌نژاد (سفیر حسن نیت بنیاد بیمارهای نادر، سفیر سلامت)

در اسفند ماه سال 1395، امیر حجازی؛ دبیر علمی نهمین کنگره استروک طی مراسمی حمید فرخ‌نژاد را به عنوان سفیر سلامت بیماری‌های مغزی انتخاب کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران و رسانه‌ها می‌تواند پیشگیری و کاهش آمار سکته مغزی را به دلیل ارتقا آگاهی مردم به همراه داشته باشد.

همچنین در سال 1391 در مراسمی که در بنیاد بیماری‌های نادر با حضور فرخ‌نژاد برگزار شد، وی به عنوان سفیر این بنیاد معرفی شد و در سخنانی با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با بنیاد بیماری‌های نادر گفت: حدود دو ماه پیش از طریق پیمان قاسم‌خانی در جریان مشکل دو کودک قرار گرفتم و به اتفاق آنها به بنیاد بیماری‌های خاص مراجعه کردیم، اما بیماری آنها از چارت آن بنیاد خارج بود.

وی ادامه داد: در نهایت متوجه شدیم باید به بنیاد بیماری‌های نادر برویم و همزمان از این بنیاد با من تماس گرفته شد و بدون اینکه در جریان این موضوع باشند، از من دعوت کردند تا به عنوان سفیر حسن‌نیت همکاری کنم و برایم جالب بود مرکزی که ما به دنبالش بودیم، اکنون خودشان تماس گرفته‌اند و چنین درخواستی دادند. خوشحالم در این عصر و دنیا آدم‌هایی هستند که خارج از بده‌بستان‌های دولتی با همت خود و مردم کار به این بزرگی انجام می‌دهند و وظیفه‌ خود دیدم در این بنیاد نقشی داشته باشم.

*آتیلا پسیانی (سفیر کودکان نقص ایمنی)

دی ماه سال 1394، همزمان با روز جهانی بیماری نقص ایمنی، آتیلا پسیانی در مراسمی که هنرمندان برجسته کشور حضور داشتند از سوی دکتر رضایی؛ معاون مرکز تحقیقات بیماری نقص ایمنی به عنوان سفیران این بیماران معرفی شد.

این خیریه در سال 1390 به یاد دو کودک (شیدا و نیکو) که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری نقص ایمنی از دست دادند آغاز به کار کرد.

*فاطمه گودرزی (سفیر تندرستی بنیاد دیابت)

در این مراسم فاطمه گودرزی گفت: خوشحالم از اینکه من را به عنوان سفیر تندرستی بنیاد دیابت انتخاب کردید و مشخصا برای این مراسم که مختص کودکان دیابتی است. همانطور که می‌دانید برای کودکان خیلی سخت است که نتوانند از مواد غذایی شیرین استفاده کنند بنابراین باید به دنبال راه حلی برای این کودکان باشیم تا بتوانند از موادی که جایگزین این نوع خوراکی ها هستند و آسیبی به آنها وارد نمی‌کند باشیم. خوشحالم از اینکه در اینکار نیک سهیم هستم.

*نیوشا ضیغمی (سفیر کودکان کار)

در مهر ماه سال 1393 در مراسمی که در «انجمن حامیان کودکان کار و خیابان» برگزار شد، نیوشا ضیغمی به عنوان سفیر کودکان کار ایران معرفی شد.

در این مراسم که در دفتر این انجمن برگزار شد نیوشا ضیغمی با بیان اینکه موضوع کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش بوده اظهار داشت: وقتی سر چهارراه‌ها کودکان کار را می بینم با خودم می گویم سهم این بچه ها از دنیای کودکی چیست و چرا باید از همین سن و سال وارد چرخه کار شوند و بزرگ شدن را از همان روزهای اول کودکی مشق کنند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سینمای ایران نیز بیش از گذشته به این مقوله اجتماعی بپردازد و اضافه کرد: با توجه به فعالیتی که در حوزه تولید دارم، امیدوارم با پیدا کردن سوژه های مناسب بتوانم در زمینه کودکان کار هم آثار قابل توجهی را تولید نمایم تا از این طریق هم به این قشر از جامعه یاری برسانم.

ناگفته نماند که لیست هنرمندانی که در حوزه‌های گوناگون به عنوان سفیر انتخاب شده‌اند از اسامی که در این گزارش آورده شده است فراتر می‌رود اما در این گزارش سعی کرده‌ایم که به مهمترین چهره‌ها اشاره کرده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.