سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

انتظارات صنفی سینماگران در آستانه روز سینما/۲

انتقاد از فیلم های بی محتوا و از بین رفتن روابط انسانی/ رفیعی جم: در سینما عده ای به فکر چپاول و پرکردن جیب شان هستند؛ گنگ هایی که همه می شناسند!

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم فیلمبردار و تهیه کننده در آستانه روز سینما در رابطه با انتظارات خود از مدیران سینمای کشور و مسئولان خانه سینما در قبال سینماگران گفت: واقعاً دیگر هیچ امیدی برای بهبود سینمای کشور در دل من نمانده است؛ سینمایی که این روزها ما شاهد آن هستیم با سینمایی که سال ها قبل ما در آن کار و فعالیت می کردیم تفاوت های فاحش فراوانی دارد در سینمای امروز پیشکسوت دیگر هیچ ارج و قربی ندارد و ارتباطات انسانی و عاطفی به طور کل از بین رفته است و همه و همه به فکر منافع شخصی خودشان هستند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در گذشته ما شاهد رقابت ها و ارتباطات سالم، انسانی و سازنده در سینمای کشور بودیم؛ روابط سینماگران با یکدیگر توأم با رفاقت و احترام بود اما در حال حاضر در همه چیز پای مادیات در میان است و اگر پولی وسط نباشد عده ای حتی حاضر نیستند جواب سلام همکاران شان را هم بدهند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیران سینمای کشور مدت ها است که سینما را به طور کل به حال خود رها کرده اند و به همین دلیل ما شاهد وفور تولید فیلم هایی سطحی، مبتذل، بی محتوا و بی ارزش هستیم که فرهنگ جامعه را به سوی انحطاط و نابودی می کشند. ساده انگاری و ساده اندیشی در تولید آثار سینمایی و روند سینمای کشور مسأله ای است که این روزها کاملاً در سینمای کشور مشهود است و هر کودکی هم می تواند آن را درک کند.

رفیعی جم سپس با تأکید بر اینکه  در این سینما عده ای فقط به فکر چپاول و پرکردن جیب های شان هستند اظهار داشت: ما شاهد حضور باندها و گعده های زیادی در کنار مدیران سینمایی هستیم که همه اختیارات سینمای کشور را در دست خودشان گرفته اند و در حال غارت منابع این سینما هستند؛ از سوی دیگر جوانان مستعد، کاربلد و توانایی هم وجود دارند که برای ورود به سینما سال ها است دست و پا می زنند اما این گنگ ها اجازه حضور و ورود آن ها را به سینما نمی دهند چرا که می ترسند منافع شان به خطر بیفتد و کمتر بتوانند سینما را غارت و چپاول کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «غیر منتظره» خاطرنشان کرد: همه سینماگران هم به خوبی این گنگ ها را می شناسند؛ اغلب این گنگ ها در همه جا حضور دارند از حضور در شوراها، سیستم های مدیریتی، مدیریت جشنواره ها، داوری ها و... گرفته تا امور فیلمسازی و تهیه کنندگی ما شاهد حضور این افراد هستیم.

وی تأکید کرد: سینمای ایران به حال خود رها شده و متأسفانه هیچ دلسوزی هم ندارد؛ ما شاهد مشکلات فراوانی در سینما و حتی زندگی سینماگران هستیم که گویا مدیران سینمایی اصلاً تمایلی ندارند این گونه مشکلات را ببینند و تدبیری برای رفع و حل آن ها داشته باشند.

مدیر فیلمبرداری سینمای ایران در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما در زمینه های مهم دیگری همچون حوزه پخش و اکران فیلم ها هم شاهد حضور باندهای مافیایی هستیم و این اتفاق عملاً نشان از آن دارد که مدیران سینمایی در کشور ما تنها پست و سمتی تشریفاتی دارند و این باندها هستند که سینمای کشور را اداره می کنند. من امیدوارم با حضور مدیرانی دغدغه مند و دلسوز دست باندهای مافیایی از سینمای کشور کوتاه شود و ما بتوانیم شاهد شایسته سالاری در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.