سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

سالن‌های سینما فرهنگ به آغوش سینما بازگشت

آیا رئیس هنر و تجربه فعالیت‌های این گروه را متوقف می‌کند؟

هنر و تجربه

سینماپرس: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مدیرعامل خانه سینما گزارشی پیرامون سینما فرهنگ ارائه کرده و مقرر شده سالن‌های سینما فرهنگ به چرخه اکران عمومی بازگردد و به این ترتیب دیگر سالن‌های این سینما صرف آثار کم مخاطب هنر و تجربه نخواهد شد.

چندی پیش امیرحسین علم‌الهدی، مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه در یادداشتی تهدیدوار عنوان کرده بود که نسبت به آنچه وی کارشکنی‌های پی‌درپی شورای صنفی نمایش خانه سینما، خوانده بود واکنش نشان خواهد داد و در صورت عملی شدن خواسته همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش گروه هنر و تجربه را تعطیل خواهد کرد. اسعدیان در نامه‌ای خطاب به محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی خواستار لغو نمایش فیلم‌های هنروتجربه در دو سالن سینمافرهنگ و موزه سینما شده بود.

رئیس گروه دولتی هنر و تجربه در نامه‌اش آورده بود: بیش از یک‌سال است که شورای محترم صنفی نمایش خانه سینما با دلایل واهی در حال چوب لای چرخ گذاشتن مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر است! تعجب نمی‌کنم از این اقدام چون دعوای سینمای بدنه با سینمای اندیشه از زمان دعوای قابیل و هابیل قابل ردیابی است. علم‌الهدی رویکرد شورای صنفی نمایش در کاهش سالن‌های هنر و تجربه را غیرقانونی و محفلی خوانده بود و اعلام کرده بود که در صورت عملی شدن آنچه وی تهدیدات شورا خوانده بود، فعالیت‌های هنر و تجربه ر ا متوقف خواهد کرد. دوگانه‌سازی سینمای کشور به سینمای اندیشه به نمایندگی هنر و تجربه و سینمای بدنه که لابد به زعم علم‌الهدی غیراندیشه‌مند است با واکنش تند رئیس شورای صنفی نمایش مواجه شد.

همایون اسعدیان درباره این تقسیم‌بندی گفته بود: «به نظر جدا از اینکه ایشان دارند به تمام فیلم‌های سینمای ایران توهین می‌کنند و سینمای بدنه را خالی از اندیشه می‌دانند، به شخصه هم چنین جایگاهی برای ایشان قائل نیستم که اجازه داشته باشند چنین تقسیم‌بندی انجام دهند. خیلی متأسفم که باید بگویم چیزی به نام گروه «هنر و تجربه» دیگر وجود ندارد و مدت‌هاست به یک محفل با تمام خصوصیات محفلی آن تبدیل شده است که اگر محفل نبود، ایشان هر وقت تمایل داشتند، تهدید به متوقف کردن فیلم‌های این گروه نمی‌کردند، ظاهراً آنجا به ملک شخصی‌شان تبدیل شده است.» شورای صنفی نمایش حالا تقریباً وعده خود را عملی کرده است. ضمن اینکه دیگر قرار نیست فیلم‌های گروه‌های دیگر اکران برای پخش به هنر و تجربه داده شود تا این گروه آمار تماشاگرانش را بالا ببرد.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.