چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

در آستانه روز مقاومت اسلامی عنوان شد؛

فیوضی: نهادهای فرهنگی انقلاب از سینمای مقاومت حمایت کنند/ مسئولان فرهنگی دغدغه ای برای پرداختن به سینمای ارزشی و استراتژیک ندارند

سینماگران و سالروز مقاومت اسلامی/۱

مهدی فیوضی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور گفت: به دلیل آنکه سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین حمایتی از سینمای مقاومت ندارد شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سپاه باید از سینمای مقاومت حمایت کنند تا این سینمای ارزشی دوباره جان بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما راه مجاب کردن مسئولان سینمایی و فرهنگی را برای حمایت از سینمای مهم و ارزشمند مقاومت پیدا نکرده ایم و آن ها با عملکرد خود طی سال های اخیر نشان داده اند که اهمیتی برای این سینما قائل نیستند و به همین دلیل هم حرف های هنرمندان دلسوز و دغدغه مند را اصلاً نمی شنوند.

وی ادامه داد: امروزه نیاز است تا مسئولان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی وارد مذاکره شوند و از آن ها درخواست حمایت ویژه و جدی از سینمای مقاومت را داشته باشند؛ توصیه مهمی که بنده به اعضای این نهادها دارم این است که نباید بعد از برگزاری یکی دو جلسه با مسئولان فرهنگی دولت خسته شوند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا تدبیر جدی برای برون رفت از شرایط بغرنج و وخیم سینمای مقاومت اندیشه شود.

فیوضی سپس با بیان اینکه نهادهایی همچون سپاه پاسداران در زمانه ای که دولتی ها هیچ دغدغه ای برای ورود و پرداختن به حوزه سینمای مقاومت و ارزشی را ندارند باید به صورت همه جانبه از سینماگران این حوزه حمایت و دفاع کنند اظهار داشت: انتظار تمامی هنرمندان دغدغه مند سینمای ارزشی و استراتژیک آن است که حداقل اگر دولت به آن ها بی توجهی می کند نهادهای ارزشی همچون سپاه از آن ها حمایت کنند و نگذارند تا در سینما و حوزه فرهنگ و هنر کشور دیگر نامی از مقاومت اسلامی باقی نماند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «جشن تولد» خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، مدافعان حرم و... از جمله سوژه هایی است که باید در سینما به طور جدی به آن ها توجه شود؛ علاوه بر این در هر گوشه ای از جهان که حکومت های ظالم و مستکبر حقی را از مردم به زور می گیرند و مردم در مقابله با آن ها قرار می گیرند مقاومتی رخ می دهد سینمای ما می تواند به این سوژه ها و موضوعات ورود پیدا کند. ما در واقع بایستی مقاومت جهان اسلام را در سینمای مان پدیدار کنیم و این کار نیاز به یک همت عالی و تلاش مضاعف تمامی دغدغه مندان دارد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی کشور نه بصیرت دارند و نه دغدغه ای برای پرداختن به سینمای ارزشی و استراتژیک تصریح کرد: فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری حجت را بر یکایک هنرمندان دغدغه مند تمام کرد؛ اینک وقت آن رسیده تا همه فیلمسازان، فیلمنامه نویسان، پژوهشگران و... دور هم جمع شوند و در رابطه با سینمای مقاومت پژوهش و تحقیق کنند و کارهای خود را تا زمان ساخته شدن به طور جدی پیگیری نمایند.

وی افزود: مشکل عمده ای که بر سر راه ما قرار دارد هزینه های سنگین و کمبود و یا نبود مطلق بودجه است و به همین دلیل نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه انقلاب اسلامی بایستی از تمامی فعالان این عرصه حمایت کنند و نگذارند معاش و زندگی این افراد با مخاطره مواجه شود؛ نهادهای انقلابی و دغدغه مند بایستی حداقل امکانات و شرایط لازم را برای هنرمندان و سینماگران فعال و دغدغه مند در این حوزه فراهم آورند تا این نیروها بتوانند تمام وقت خود را با آرامش خاطر در حوزه پژوهش، تولید و توزیع آثار فرهنگی و هنری مرتبط با مقاومت اسلامی صرف کنند.

فیوضی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: پیام های مقاومت باید در آثار سینمایی به درستی گنجانده شوند و ما باید درصدد آن باشیم که ضمن تولید این قبیل آثار مهم و ارزشمند در پخش جهانی آن ها نیز کوشا باشیم تا سایر ملت های دنیا در جای جای جهان بتوانند به خوبی متوجه ظلم ظالمان شده و بر علیه آن ها قیام کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.