سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

آقامحمدیان مطرح کرد:

کوتاهی مدیران موجبی بر افزایش هجمه دشمنان علیه انقلاب اسلامی/ لزوم اتحاد نیروهای انقلاب برای تقابل با نفوذ فرهنگی

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۰

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: کوتاهی مدیران باعث افزایش هجمه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی شده است و حضرت آقا که همیشه در شرایط حساس رهنمودهای تاریخی ارائه می نمایند در این بازه زمانی با فرمان «آتش به اختیار» دست نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی را برای مقابله با دشمنان و معاندان باز گذاشته اند.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه به دلیل اهمال کاری و بی توجهی برخی از مدیران ما قافیه را باخته ایم؛ مدیران فرهنگی طی سال های اخیر نسبت به مسأله مهم تهاجم فرهنگی بیگانگان به شدت بی توجه بوده اند و همین باعث شده تا کوتاهی های زیادی انجام دهند. امروزه شرایط جنگ در کل دنیا عوض شده و اغلب کشورها از جنگ نظامی بیرون آمده اند و سعی می کنند تا با جنگ نرم به اهداف شان دست پیدا کنند. بی دغدغگی و نادانی برخی از مدیران در کشورمان باعث شده تا ما هیچ راهکاری در مقابله با این جنگ نرم نداشته باشیم و دست روی دست بگذاریم.

وی ادامه داد: فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری یکی از ویژه ترین فرامین و رهنمودهای ایشان است؛ اینک وظیفه تمامی نیروهای ارزشی، انقلابی و متعهد به آرمان های نظام و تمامی دغدغه مندان و سینه سوختگان است که بر اساس این فرمان به میدان بیایند و دور هم جمع شوند و با یکدیگر متحد شده و راهکاری برای مقابله با نفوذ فرهنگی بیگانگان و تهاجم فرهنگی دشمنان و شبیخون فرهنگی پیدا کنند و اختیار تولید آثار فرهنگی و هنری در کشور را بر اساس نیازهای جامعه ایرانی-اسلامی مان در دست بگیرند.

آقامحمدیان سپس با بیان اینکه هنرمندان متعهد به اصل نظام و انقلاب اسلامی باید بدون هیچ درنگی با تمامی قوا به میدان بیایند و از تمامی امکانات و ظرفیت های پیرامون خود برای به ثمر نشستن فرمان مقام عظمای ولایت استفاده کنند اظهار داشت: هنرمندان و فرهنگیان متعهد باید بدانند که شاید در این راه اتفاقات ناگواری نیز برایشان رخ بدهد اما آن ها نباید خسته و درمانده شوند و برعکس باید با تمامی نیرو فعالیت های شان را به شکل جدی شروع کرده و آن را ادامه دهند.

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: امروزه شرایط کشور بسیار حساس است؛ ما در درون کشور و در سیستم مدیریتی شاهد حضور افرادی هستیم که چندان عرقی به نظام و انقلاب اسلامی ندارند؛ این ها جزو اتفاقات خطرناک محسوب می شود و همه ما باید با چشمان تیزبین خود اتفاقات پیرامون مان را رصد کرده و نگذاریم که بیش از ضربات مهلکی بر پیکره فرهنگی کشور وارد شود.

وی در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه فرمان «آتش به اختیار» مانع از استحاله درونی نیروهای ارزشی می شود اظهار داشت: این یک تکلیف است که مقام معظم رهبری این تکلیف را بر دوش ما گذاشته اند؛ ما باید با همان روحیه جهادی و انقلابی که منجر به پیروزی نور بر تاریکی در سال ۱۳۵۷ شد به میدان نبرد بیاییم و با یکایک افرادی که در هر پست و میز و منصبی سعی دارند آرمان های نظام اسلامی را مخدوش و بی اعتبار کنند مقابله نماییم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.