شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

فرهاد توحیدی:

جشنواره فیلم سلامت از مهمترین رویدادهای فرهنگی موضوعی کشور است/ بسیاری از مردم کشور افسرده هستند

فرهاد توحیدی در نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز

سینماپرس: داور بخش دانشجویی نخستین جشنواره فیلم سلامت معتقد است که این جشنواره با توجه به موضوعی که دارد و همه مردم جامعه درگیر آن هستند ، از مهمترین جشنواره های کشور است.

به گزارش سینماپرس، فرهاد توحیدی درباره جشنواره فیلم سلامت گفت: سلامت از جمله موضوعاتی است که به طورطبیعی جزء سوژه های فیلم های داستانی، سینمایی، ویدئویی و سریال های تلویزیونی است و در بسیاری از فیلم ها بیماری، درمان و انواع و اقسام بیماری های روان تنی مطرح می شود که این موضوعات گاهی بدون تحقیق و گاهی هم با تحقیق کامل مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره سلامت یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است، افزود: هر سال مبلغ عظیمی از بودجه کشور در حوزه سلامت هزینه می شود. بسیاری از بیماری منشا زیست شناختی  و روان تنی دارند که این روزها شایع شده اند که اگر مردم اطلاعات درستی از این بیماری ها داشته باشند با پیشگیری و اجتناب می توانند از این نوع بیماری ها مبرا شوند و هزینه های حوزه سلامت را کاهش داد.

داور بخش دانشجویی جشنواره فیلم سلامت همچنین گفت: سینما با برگزاری این جشنواره می تواند به حوزه سلامت خدمت کند و با جلب توجه در این زمینه و طرح موضوع، سینماگران را متوجه ظرایف و جزئیات این حوزه کند و پیام های لازم را به آنها بدهد.

توحیدی با بیان اینکه فیلم ها با موضوع سلامت باشد باید با تحقیق ساخته شود، توضیح داد: سال گذشته در این جشنواره فیلم هایی دیدم که آنها را دانشجویان پزشکی ساخته بودند و چون نسبت به موضوع آشنایی دقیق داشتند طبعا فیلم ها صاحب پژوهش بودند و سازندگان آن از موضوع اطلاعات کافی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه سلامت سرمایه گذاری بزرگی شده  و طرح بیمه سلامت در دولت یازدهم اجرایی شد و افرادی که بیمه نبودند را تحت پوشش خود برد. یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن روبرو هستیم بیماری هستند که خیلی محسوس دیده نمی شوند. مثل بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری قند و بیماری های روان تنی که این بیماری ها امروز در کشور ما بسیار شایع شده  و مردم از آن رنج می برند.

توحیدی با بیان اینکه اکثر مردم کشور به بیماری های روان تنی مبتلا هستند، افزود: بیماری مانند افسردگی تنها اگر به موارد حاد برسد قابل مشاهده است و این درحالیست که بسیاری از مردم از افسردگی رنج می برند اما به صورت جدی خبر ندارند که به آن مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: به نظرم بهتر است جشنواره فیلم سلامت بر این موضوعات تمرکز جدی داشته باشد و برای درمان و پیشگیری از آن پیشنهادهایی بدهد.

توحیدی با بیان اینکه جشنواره ها موضوعی باید برای خود تولیداتی داشته باشند، گفت: بسیاری از جشنواره ها طرح های تشویقی دارند و به برندگان خود جایزه هایی می‌دهند. به عنوان مثال، بخشی از هزینه فیلم بعدی فیلمسازان را تامین می کنند که موضوع آن می تواند نزدیک به جشنواره فیلم سلامت باشد.

دومین جشنواره سلامت  اول تا  پنجم شهریور امسال برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.