جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

در پی تعلیق عضویت سعید سهیلی از کانون کارگردانان

واکنش رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به تعلیق «سعید سهیلی»

سعید سهیلی در گشت۲

سینماپرس: سید ضیاءهاشمی در واکنش به تعلیق کارگردان «گشت 2» نوشت: وظیفه صنف دفاع تمام قد از اعضاء ومنافع آنهاست، امروز که سرمایه و حاصل تلاش یک فیلمساز به مخاطره افتاده به او حق مطالبه بدهیم.

به گزارش سینماپرس،  بعد از نامه شورای مرکزی کانون کارگردانان و تصمیم به تعلیق سعید سهیلی از کانون کارگردانان به دلیل سوزاندن کارت عضویت کانون کارگردانان سیدضیاء هاشمی در نامه ای که در اختیار فارس قرارداد تاکید کرد: اگر بدنه سینما دست در دست و پشتوانه هم نباشند کسی از بیرون از سینما به هواخواهی مان برنمی تابد .

شورای محترم و مرکزی کانون کارگردانان

درود و دوستی

درود و گلایه از سر برادری

با عنایت به این مهم که لزوم تشکل صنف برای پیگیری مطالبات و دفاع از حقوق اعضاء می باشدو کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی اعضاء و حمایت از آنها در بحران ها و شرایط خاص از اصول اصلی و بنیادین مجامع و کانون هاست .حال بدون مقدمه و به دور از حاشیه ها می خواهم ساده وبدون بزرگنمایی مسایل ایجاد شده، سوالاتی را مطرح نمایم که امید است با کمی تامل و تفکر به واقعیتی غیر قابل انکار که امروز شرح حال اکثریت قریب به اتفاق صنوف سینمایی و غیره سینمایی است پی ببریم شاید کمک کند به خود بیاییم و کمی منصف تر عمل کنیم.

از نظر شما دوستان گرامی با اینکه می شد بدون سندیکا فعالیت کرد که خیلی هم میکنند ؛

-چرا صنف شکل گرفت ؟ عضویت در صنف به چه کار آید ؟

- مطالبات صنوف از اعضاء خود چیست ؟

- وظیفه صنف نسبت به اعضاء چیست؟

پاسخ این سوالات را برای خود بگویید و خود قضاوت کنید . زمانی که یکی از کارگردانان باسابقه و خوش نام سینمای ایران بر آشفته می شود و برای حل مشکلی که برای فیلم و سرمایه شخصی اش بوجود آمده، درخواست کمک می کند اتفاقی نمی افتد ! و برای نشان دادن شدت عصبانیّت خود اقدام به سوزاندن کارت صنفی می کند ،به جای عصبانیت متقابل و اعلام بیانیه تهدید و تعلیق ! بیایید کمی به عقب برگردیم ببینیم چه عاملی باعث شده که این عزیز دست به این اقدام زده ؟ ! شاید به زعم او آخرین کاری که می توانسته انجام دهد .

بیایید از ابتدا، عضویت ایشان را در صنف به خاطر آوریم ،ببینیم از روز اول تا امروز برای او چه کرده ایم و چه حقوقی را برایش قائل شده ایم .عضویت چه آورده ای برایش داشته که تعلیق ندارد؟

آیا اگر دیگر عزیزمان آقای اصغر فرهادی و بعد ایشان آقای کیایی و دیگران ...که فیلم در حال اکرانشان به صورت قاچاق به بازار آمد اعتراض می کردند باز هم بیانیه تعلیق روی میز بود ؟!

این دوستان که اصلا درخواست کمک نکردند و پیگری و جلوگیری از این پدیده شوم در هر صورت جزء وظایف صنف است .آیا هیچ نامه و بیانیه ای برای حمایت از اعضاء گرفتار این ماجرا صادره شده ؟! آیا کوچکترین جلسه ای از این بابت تشکیل گردیده و قدمی در جهت کمک برداشته شده است !؟ 

عصبانیت او به عنوان مال باخته  منطق دارد اما عصبانیت صنف از چیست ؟

عزیزان بهتر می دانید و گفته شد وظیفه صنف دفاع تمام قد از اعضاء ومنافع آنهاست ،صنف یعنی امنیت شغلی ! امروز که سرمایه و حاصل تلاش یک فیلمساز به مخاطره افتاده به او حق مطالبه بدهیم، حق عصبانیت بدهیم ، با اقدامی عاجل و شایسته به او آرامش و امنیت خاطر بدهیم ،نه اینکه ما نیز نمک بر زخم او بریزیم و از اقدام فوری خود در جهت تعلیق، خرسند و مسرور باشیم و انفعال صنف را در حمایت وپشتیبانی از او در زمان نیاز اینگونه جبران کنیم !

در طول تمام سالهای عضویت برای سعید سهیلی که امروز او را معلق کرده ایم برایش چه کرده ایم و این تعلیق چه اثری دارد؟ نتیجه اش چیست ؟ جزء مکدر شدن  عضو کانون کارگردانان وایجاد فضای بدون امنیت و بی ثبات برای کارگردانان دیگر.

برادران خوبم حل مشکل را اولویّت قرار دهیم که فرار به جلو همیشه قطع کننده  روابط است

تا دیر نشده باید به دنبال حل مشکل بود و از او دلجویی کرد و تنها این عمل شایسته صنفی است که خالق یک اثر است

فعالیت صنفی دوستی ،صبر و درایت می طلبد نه خشم و نفرت . همیشه باید فکر کرد شاید برای خودمان هم اتفاق بیافتد ، پس با دیگران همان کن که برای خویش می پسندی .

بزرگواران اگر بدنه سینما دست در دست و پشتوانه هم نباشند کسی از بیرون از سینما به هواخواهی مان برنمی تابد .

به امید همراهی و همدلی خانواده بزرگ سینمای ایران.

عزت‌تان مدام

سید ضیاء هاشمی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.