شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

حمایت جمال شورجه از «حجت الاسلام رئیسی»/ مشکل امروز ما تحریم نیست، «سوء مدیریت» است

جمال شورجه در نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره «مدرسه عشق»

جمال شورجه گفت: انتصاب حجت السلام رئیسی توسط رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی که یک مکان بسیار مهم و باارزش است می‌تواند گویای موارد زیادی باشد چه بسا این انتخاب نظر مثبت ایشان در این زمینه نسبت به رئیسی باشد.

جمال شورجه کارگردان شناخته شده سینمای ایران درباره مراحل ساخت پروژه حضرت موسی (ع) به فارس گفت: منتظر هستیم تا ایام انتخابات به پایان برسد و کمی رسانه ملی وقت‌اش آزاد شود تا بتواند به دیگر پروژه‌ها نیز رسیدگی کند. به نظرم بعد از انتخابات دوستان در رسانه ملی می‌توانند اعلام نظر کنند تا تکلیف ساخت این پروژه مشخص شود. 

وی در ادامه افزود: طی جلساتی که داشتیم یکی از مشکلات مطرح شده بودجه این پروژه است که البته ما نقطه نظرمان را به مدیریت سیما گفته‌ایم که حالا منتظر پاسخ این دوستان هستیم. بیشتر  حرف‌ها در ارتباط با هزینه بالای ساخت حضرت موسی (ع) است که البته ما سرمایه‌گذار پیدا کردیم و قرار است سرمایه‌گذار مربوطه به طور 100درصد هزینه ساخت تمام این پروژه را پرداخت کند.

کارگردان فیلم سینمایی «33 روز»، عنوان کرد: ما نیز آرام آرام پیش‌تولید پروژه حضرت موسی (ع) را آغاز کرده‌ایم منتهی هنوز پاسخ جدی و رسمی دریافت نکرده‌ایم، تعداد فیلم‌هایی که در ارتباط با حضرت موسی (ع) ساخته شده بسیار زیاد است و ما نیز به عنوان یک کشور مسلمان و شیعه قرار است یکبار فیلمی در مورد این حضرت بسازیم پس باید تمام تلاش و هزینه خود را به کار بریم تا یک اثر مناسب و باکیفیت بسازیم که قابل ارائه در سطح جهان باشد. جالب است برخی از مدیران به مبلغ بالایی که برای هزینه فیلم در نظر گرفته شده است اعتراض دارند که آن هم توسط سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود. سرمایه‌گذار هم یک بانک است که کارشناسی‌های لازم را انجام داده و به این نتیجه رسیده است که برایش بازگشت مالی خوبی دارد. اما متأسفانه معاونت سیما زیر بار نمی‌رود که امیدوارم با پیشنهادهایی که ما ارائه می‌کنیم آنها را متوجه اهمیت موضوع کنیم. 

کارگردان فیلم سینمایی «یاس‌های پنهان»، در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به فضای انتخاباتی کشور و انتخاب فرد اصلح، گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات سرنوشت‌ساز است چرا که 4 سال زمام امور اجرایی کشور را قرار است دست کسی بدهیم که بتواند آرمان‌های نظام انقلاب را حفظ کند و معضلات آن را در داخل و خارج تا جایی که می‌تواند برطرف کند. متأسفانه مشکلات و معضلات عدیده‌ای وجود دارد. در کنار همه این موارد در صحنه‌های بین‌المللی نیز بتواند با یک روحیه انقلابی از نظام اسلامی و آرمان‌هایش دفاع کند. 

وی در ادامه  افزود: هر کدام از نامزدهای انتخابات ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، کارکردهای دولت گذشته را طی 4 سالی که سپری کردیم دیدیم و می‌توانیم بررسی کنیم که تا چه اندازه توانسته در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد یا نه.

شورجه ادامه داد: از عزیزان دیگر هم که کاندیدای ریاست جمهوری شدند چهره‌های معروف و شناخته شده‌ای هستند و در این زمینه وارد میدان شدند و برنامه‌های نسبتاً خوبی دارند. آن هم در شرایطی که تحریم وجود دارد. البته باید بگویم ما مشکل اصلی‌مان تحریم نیست بلکه مشکل ما سوء مدیریت است. تمام منابع لازم در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره‌وری لازم صورت بگیرد. 

این کارگردان در ارتباط با حمایتش از کاندید مورد نظرش، گفت: حمایت بنده از حجت‌الاسلام رئیسی است من فکر می‌کنم وی با اشتیاقی و نیروی جوانی که دارد و همچنین حمایت‌ها بی‌شائبه مردم می‌تواند با یک دولت مردمی اتفاقات خوبی را رقم بزند. آقای رئیسی یک دولت مردمی که برای مستضعفین است را پیش‌بینی کرده، به نظرم می‌آید که به درستی می‌تواند سکان اداره کشور را در دست بگیرد و به صورت بسیار جدی و با توجه به نظر مقام معظم رهبری که او را یک سال گذشته برایتولیت آستان قدس رضوی انتخاب کرده بود می‌تواند مهر تأییدی بر سلامت حجت‌الاسلام رئیسی باشد. این تأیید به معنای تأییدشان برای ریاست جمهوری نیست اما می‌توان از آن نتیجه‌های لازم را گرفت.

او همچنین اظهار کرد: انتصاب این کاندید توسط رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی که یک مکان بسیار مهم و باارزش است می‌تواند گویای موارد زیادی باشد چه بسا نظر مثبت ایشان نسبت به رئیسی باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مدیریت مردمی که حجت‌الاسلام رئیسی دارد می‌توان حدس زد که اتفاقات خوبی برای مردم دارد. به نظرم او می‌تواند سکان ریاست جمهوری را با قاطعیت پیش ببرد. و ان‌شاءالله در دولت آقای رئیسی پروژه ساخت حضرت موسی (ع) آغاز و به پایان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.