سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

در نشست خبری عنوان شد؛

شاه بابایی: دنبال یک بازسازی مستندگونه نیستم/ کرامتی: همراهی در فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» مهمتر از همه فعالیت های حرفه ای ام بود!

نشست خبری فیلم سینمایی«نلسون ماندلا برای همیشه»

سینماپرس: میثم شاه بابایی کارگردان فیلم سینمایی «نلسون ماندلا برای همیشه» عنوان کرد: مرز بین فیلم های مستند و داستانی بسیار باریک است اما من باید تأکید کنم که ما در این فیلم دنبال یک بازسازی مستندگونه نیستیم و این فیلم قطعاً شبیه به هیچ یک از فیلم هایی که تا به امروز در این سبک ساخته شده اند نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» با حضور میثم شاه بابایی (کارگردان)، مهدی کریمی تفریشی  (تهیه کننده)، مهتاب کرامتی (بازیگر)، مرتضی پورصمدی (فیلمبردار) و سایر عوامل فیلم در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.

 میثم شاه‌بابایی کارگردان این فیلم در ابتدای این نشست خبری با اشاره به روند ساخت این اثر سینمایی گفت: ساخت این پروژه از زمان فوت نلسون ماندلا آغاز شد. ما ابتدا قصد داشتیم فقط فیلمی درباره مراسم وداع بسازیم اما به مرور پروژه وسعت بیشتری گرفت و برای ما ماندلا تبدیل به یک سنبل، هدف و جریان فکری شد.

وی ادامه داد: معتقدم فرهنگ نقش مهمی دارد و این فرهنگ است که سیاست را می‌سازد. برای این فیلم تعریف کردن مرز داستان و مستند سخت است و این پروژه برای من پکیج بزرگی است و امیدوارم که به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد.

این فیلمساز سپس در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران حاضر در نشست مبنی بر اینکه آیا «نلسون ماندلا برای همیشه» شبیه به فیلم های مستند داستانی محمدحسین مهدویان خواهد بود اظهار داشت: من تا به حال فیلم های ایشان را ندیده‌ام؛ ولی می دانم ایشان فضای مستند را به خوبی بازسازی می‌کند؛ از آنجایی که فیلم های ایشان را ندیده ام یقین دارم که قطعاً فیلم ما در ژانر و سبک و سیاق آن آثار نیست!

شاه بابایی سپس با بیان اینکه احتمالاً اولین رونمایی از این فیلم در اجلاس سالانه سران کشورهای دنیا در نیویورک خواهد بود اظهار داشت: به ما قول دادند که اگر فیلم تا آخر ماه جولای حاضر شود، بتوانیم در مرکز نمایش‌های بین‌الملل نیویودک اولین نمایش فیلم را داته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری تهیه کننده این فیلم اظهار داشت: این پروژه می‌تواند نشان‌ خوبی از وضعیت صلح و دوستی ایرانیان باشد. امروز متاسفانه تبلیغات بدی علیه کشور ما در جهان وجود دارد و ساخت فیلم‌ها می‌تواند در اصلاح وجه ایران و تصویر ایران تاثیر بگذارد. قرار بود در این فیلم نیز فیدر کاسترو به‌صورت پررنگ حضور داشته باشند اما به دلیل فوت ایشان این کار امکانپذیر نشد. بعد از اکران فیلم ما از تمبر یاد بود ماندلا  و نمایشگاه عکس پروژه نیز رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افتخار دارم که تهیه کننده این پروژه جهانی باشم، من مدتی به دنبال حضور فعال‌تری بودم و می‌خواستم حرف تازه‌ای بزنم و به این دلیل این پروژه را کار کردم. به نظر من نلسون ماندلا، نماد صلح است و تصویر ماندلا با توجه به فداکاری‌هایی که برای کشورش کرده است، نماد برازنده‌ای برای صلح است.

مهتاب کرامتی یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: خیلی خوشحالم که در آغاز و پایان هر کار کنار اصحاب رسانه هستیم؛ چون کار ما با هم معنا می‌گیرد و بی هم هیچ هستیم. ما همگی در این پروژه سمتی حرفه‌ای داریم اما ویژگی مهم همراهی ما در این پروژه است و به نظرم صبوری را باید از کارگردان این اثر یاد گرفت. آنچه برای من در این فیلم مهم‌تر از فعالیت حرفه‌ای‌ام بود؛ همراهی بود که در این فیلم وجود دارد. از طرف دیگر ماندلا برای من سنبل صبوری و باور بود و من از او آرامش را یاد گرفتم، آنهم در دنیایی که پر از خشونت و درگیری است. چه قدر خوب است که در این دنیایی که پر از اتفاقات بد است، می توان به صلح فکر کرد.

کرامتی با اشاره به اینکه اصلاً قصد ندارند تا کار بسیار عظیمی انجام بدهند گفت: نباید توقع خود را از یک فیلم بالا ببریم. معتقدم همیشه وقتی با توقع وارد سینما می‌شویم اثری که می‌بینیم راضی‌کننده نیست. ما در این فیلم تلاش می‌کنیم که یک فیلم خوب و قابل قبول بسازیم.

کرامتی که بیش از این در فیلم فرزند چهارم در آفریقا بازی کرده بود، گفت: فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» کاملاً‌ با «فرزند چهارم» متفاوت است زیرا ما در آن فیلم با یک اثر سینمایی مواجه بودیم و فیلمنامه‌ای از پیش‌تعیین شده داشت.

پورصمدی فیلمبردار فیلم نیز گفت: حضور در این فیلم برای من جدا از یک پروژه سینمایی به دلیل شخصیت خود ماندلا است زیرا ماندلا از اخلاقی صحبت می‌کند که کمیاب است. او دیگران را می‌بخشد اما ظلم‌ها را فراموش نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.