یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

دارالفنون دو روز زودتر کلید می‌خورد/ کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی برای ۱۱۰ هنرجو

آرم فجر جهانی

سینماپرس: هنرجویان دارالفنون دو روز اول جشنواره جهانی فیلم فجر در کارگاه‌های مختلفی مانند کارگاه آموزشی فریدون جیرانی و مهران کاشانی، شرکت خواهند کرد که تعداد این هنرجویان به ۱۱۰ نفر می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، هنرجویان دارالفنون دو روز اول جشنواره جهانی فیلم فجر در کارگاه‌های نغمه ثمینی، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و مهران کاشانی، چهار فیلمنامه‌نویس ایرانی شرکت می‌کنند.

مازیار میری با اعلام اینکه بخش دارالفنون جشنواره جهانی دو روز زودتر یعنی از چهارشنبه 30 فروردین ماه کار خود را آغاز می‌کند، گفت: این بخش میزبان 110 هنرجوی داخلی و خارجی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها روزهای اول در کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسان ایرانی حضور پیدا می‌کنند.

میری در ادامه از برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه نویسی با موضوعات مختلف خبر داد و افزود: هنرجوهای حاضر در بخش دارالفنون که در زمان ثبت نام موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اند، به چهار گروه تقسیم شده‌اند و برگزاری هر کارگاه بر عهده یکی از  فیلمنامه‌نویسان ایرانی از جمله نغمه ثمینی، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و مهران کاشانی خواهد بود.

این بخش که اردوی استعدادیابی (Talent Campus) جشنواره محسوب می‌شود، با هدف آموزش و کشف استعدادهای جوان فیلمسازی در منطقه و سایر کشورها راه اندازی شده و با توجه به کم سابقه بودن این اتفاق در خاورمیانه و آسیا، استقبال قابل توجهی از آن انجام شده است.

کارگاه‌های دارالفنون دو روز پیش از شروع جشنواره آغاز و دو روز زودتر از پایان جشنواره به اتمام می‌رسند. آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 8-1 اردیبهشت 1396(21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.