چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

در نشست خبری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

از تقدیر شیخ طادی تا برگزاری ۵ کارگاه آموزشی با حضور سینماگران مطرح/ امینی: این جشنواره به بلوغ رسیده است!

مجتبی امینی در نشست مطبوعاتی سومین جشنواره فیلم کوتاه سما

سینماپرس: مجتبی امینی مدیرعامل موسسه فرهنگی‌هنری شهید آوینی و دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه«سماء» در نشست خبری این رویداد گفت: خداوند را شاکرم که بار دیگر به ما فرصت داد تا در این جشنواره حضور داشته باشیم. امسال با توجه به ارزیابی که هیئت داوران داشتند نشان دهنده آن بود که جشنواره به بلوغ خاصی رسیده است و آثار که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است از کیفیت بسیار بالایی برخودار است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری این رویداد سینمایی صبح امروز با حضور دست اندرکاران و اهالی رسانه در موسسه شهید آوینی برگزار شد.

امینی در ابتدای این نشست خبری گفت: اتفاق ویژه‌ای که طی چهار سال گذشته در این مؤسسه رخ داد تمرکز بر فرآیند آموزش و ایجاد مراکز آموزشی است. طی چهار سال گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی جوان در پنج دوره آموزشی تربیت شده‌اند، تاکنون ۵ ترم  مرکز آموزش تخصصی فیلمسازی شهید آوینی فعالیت داشته و  فارغ التحصیلان این ۵ دوره وارد خانه عکس، خانه فیلمنامه و خانه مستند مرکز می شود. در موسسه تلاش می‌شود تا  دوستان مستعد در حوزه فیلمسازی در رشته های مختلف شناسایی و بورسیه شوند. امکانات و تجهیزات در اختیار آن ها قرار می‌گیرد تا  فیلم بسازند و در کنار آن با راه‌اندازی خانه‌های تولید فیلم، بستر مناسب برای تولید آثار توسط هنرمندان جوان فراهم شده است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم «سماء» یک رویداد فرهنگی با حضور نخبگان فرهنگ و هنر است و در این دوره تلاش شده تا توجه ویژه‌ای به  جوانان شهرستانی داشته باشیم به همین منظور محل اسکانی برای حضور جوانان شهرستانی در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند به راحتی در دوره‌ها و ورک شاپ هایی که در طول جشنواره با حضور اساتید  بهره ببرند.

دبیر جشنواره «سماء» در ادامه این نشست خبری به جزئیات این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: ۵سمینار تخصصی تدارک دیده شده است که در ۵ روز جشنواره برگزار خواهد شد. پنج فیلم منتخب جشنواره فجر سال گذشته را انتخاب کردیم که مرتبط با سبک زندگی ایران- اسلامی هستند و روز یک فیلم را در پردیس جشنواره به نمایش در می‌آید. ۲ سمینار محتوایی در کنار سمینارهای دیگر در این جشنواره خواهیم داشت. برای این امسال هم سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است از هرگونه اسراف جلوگیری کرده‌ایم و افتتاحیه بر سرمزار شهید آوینی خواهید بود. همچنین آیین اختتامیه نیز در تالار وحدت برگزار خواهد شد. ما گرامیداشتمان را به حاج عبدالله والی قرار داده‌ایم، همچنین از سیدرضا میرکریمی و پرویزشیخ طادی تقدیر به عمل خواهیم آورد. کارگاه های این رویداد نیز با حضور هنرمندانی چون احمدرضا درویش، بهروز افخمی، شهیدی، مهرداد اسکویی و بهرام عظیمی برگزار می شود.

امینی بیان کرد: آقای علی سراهنگ مدیر پردیس جشنواره خواهد بود. سعی کرده‌ایم تا از کنگره‌ها و نشست های تکراری جلوی‌گیری کنیم. در حال حاضر دشمن سعی می‌کند به کشورمان فشار وارد کند و ما وظیفه داریم که سبک زندگی ایرانی- اسلامی را زنده نگه‌داریم. با شبکه چهار سیما به توافق رسیده‌ایم تا درباره سبک زندگی ایرانی- اسلامی برنامه‌ای داشته باشیم. برگزاری جشنواره در کشورمان بسیار کار سختی چرا که هدفها بزرگ است؛ اما بدوجه لازم وجود ندارد.  

وی افزود: هیچ حمایت مالی از هیچ نهاد و ارگانی نداریم و تمام هزینه را خود موسسه فرهنگی‌هنری شهید آوینی متقبل می‌شود. سیاست دبیرخانه جشنواره «سما» تولید محوری بوده است و این مسیر را ادامه خواهد داد.

دبیر این جشنواره درخاتمه زمان برگزاری جشنواره را فروردین ماه و در هفته هنر انقلاب اعلام کرد و گفت: امسال هم مانند سال گذشته مراسم افتتاحیه نداریم  فقط با جمعی از مدیران سینمایی و هنرمندان سر مزار شهید آوینی با این شهید بزرگوار  تجدید بیعت خواهیم کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.