دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

توسط مرکز مستند سفیرفیلم

«پرزیدنت؛ آکتور سینما» آماده نمایش شد

موسسه سفیر فیلم

سینماپرس: مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» به کارگردانی محمدرضا برونی به آخرین روابط سیاسی میان ایالات متحده آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی می­‌پردازد.

به گزارش سینماپرس،مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا برونی توسط مرکز مستند سفیرفیلم و به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه­‌ای اوج، در حال تولید است.«پرزیدنت؛ آکتور سینما» به مدت 75 دقیقه، نام مستند بلندی است که به آخرین روابط سیاسی میان ایالات متحده آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی می­‌پردازد. 

مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» روایتگر تلاش­‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی است. گورباچف معتقد بود تا زمانی که تنش­‌های شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به  یک اقتصاد موفق ناممکن است، به همین دلیل اولویت عالی خود را تنش‌­زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکایی­‌ها قرار داد.

این مستند حاصل 6 ماه پژوهش است و کارگردان سعی کرده با استفاده از آرشیوهای استفاده نشده و همچنین روایتی منصفانه، تلاش های گورباچف در جهت افزایش رفاه مردم سرزمینش و نتایج این تلاش­ها را در قالب یک داستان 75 دقیقه‌­ای نشان ­دهد.

تشابه زیاد شخصیت­ها و اتفاقات جامعه شوروی در آن دوران با شخصیت­ها و اتفاقات حال حاضر جامعه ایران، این مستند را از یک مستند تاریخی صرف متمایز کرده است.

«پرزیدنت؛ آکتور سینما» در فروردین ماه 1396 در یکی از دانشگاه­های تهران رونمایی خواهد شد و پس از آن نیز در تمام دانشگاه­ها به نمایش درمی­آید.

«جنگ و صلح» محصول دیگر مرکز مستند سفیرفیلم است که مراحل نهایی تولید را طی می­کند و بزودی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.