چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

صحبت های مدیران سازمان درباره برنامه های عید

از موضع معاون سیما درباره صدای شجریان و احساسات فردوسی‌پور تا دستور مدیران صدا و سیما برای اصلاح برنامه «هفت»

مرتضی میرباقری

سینماپرس: مراسم تشریح ویژه برنامه های سیما با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و نمایندگان رسانه های جمعی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

به گزارش سینماپرس: بنا بر این گزارش، در این مراسم برازش مدیر شبکه یک سیما، جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، زین العابدین مدیر شبکه پنج، محمدزاده مدیر شبکه قرآن، غفوری مدیر شبکه مستند حضور دارند.

در ابتدای مراسم داوود نعمتی انارکی ضمن خوشامدگویی به نمایندگان رسانه های جمعی توضیحاتی درباره عملکرد اداره کل روابط عمومی سیما ارایه کرد.

* میرباقری: جدول پخش برنامه‌های تلویزیون تا سال 97 بسته شد/ دیگر شاهد مهاجرت هنرمندان نیستیم حتی برخی هم برگشته‌اند

بنا بر این گزارش، میرباقری در ادامه مراسم گفت: نوروز امسال با تولد حضرت زهرا(س) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی شروع می شود و این مناسبت با مناسبت‌های دیگر ما ممزوج می شود و تا ٦ سال آینده نوروز ما با اعیاد شعبان و رجب همراه خواهد بود.

معاون سیما تاکید کرد: این نکته قابل تامل است و رسانه ملی جشنواره بزرگ تولیدات خود را برای نوروز آماده می‌کند و ما امسال در ادامه نوروز با انتخابات و ماه مبارک رمضان توالی داریم و تولیدات ما باید تامین کننده این نیازها باشد.

وی ادامه داد: دو قله بزرگ تولیدات ما نوروز و ماه مبارک در سیماست که برای ما اهمیت بسیاری دارد. من امروز بیشتر درباره ساختارهای برنامه سازی توضیح میدهم. در تلویزیون ساختار آثار نمایشی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و امروز ما ١٠٠ سریال داریم که مراحل مختلف را سپری می کنند.

میرباقری تصریح کرد: در حالی که وقتی ما کار را شروع کردیم سریالها ٢٠ تا بود که هفتای آنها در مرحله تولید بود . ما جدول پخش (کنداکتور) تلویزیون را تا سال ٩٧ بسته ایم. کمتر کارگردان و نویسنده و تهیه کننده ای هست که در سریال سازی حضور داشته باشد و الان مشغول به کار نباشد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر عدم مهاجرت هنرمندات گفت: مهاجرتی که در بازیگران و بخشی از عوامل تولید داشتیم متوقف شده و حتی برخی از آنها برگشته اند. ما علی رغم شرایط اقتصادی کشور ١٠٠ سریال را فعال کرده ایم و نرخ‌ها را به خوبی بسته ایم و دوستان ما ٣٠ درصد از نرخ‌های تولیدات تلویزیون را پایین اوردند تا هزاران نفر مشغول به کار باشند.

* توجه ویژه به برنامه‌های کودک/ 213 قسمت مسابقه آماده پخش

میرباقری در ادامه توضیحاتی درباره سریال‌های نوروزی داد و اظهارداشت: در نوروز امسال ٢١١ قسمت سریال داریم که ١٢٠ قسمت آن تولیدی و مابقی تامینی است.
معاون سیما با بیان اینکه ١٢٠ فیلم سینمایی برای نوروز در نظر گرفته شده عنوان کرد: ٣٠ فیلم متعلق به شبکه نمایش و ١٥ فیلم متعلق به شبکه کودک هستند؛ همچنین ٤٦٦ مستند نوروزی نیز تدارک دیده ایم که از این میزان ١٣٣ مستند از طریق شبکه مستند به روی آنتن می‌رود.

وی به ساختار پیش رو اشاره کرد و متذکر شد: یک ساختار دیگری که امسال جدی تر یه آن پرداخته شده انیمیشن است و مرکز صبا ٦٠٠ قسمت انیمیشن آماده کرده است و ٢١١ قسمت هم از شبکه کودک پخش خواهد شد. ٢١٣ قسمت مسابقه نیز آماده شده است و البته توجه ویژه ای هم به برنامه های کودک داریم.

به گفته وی، بحث سلامت نیز از جمله موارد دیگری است که اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل شبکه سلامت در ایام نوروز با ویژه برنامه های مختلف در آماده باش به سر می‌برد و در همین زمینه ارتباط خوبی هم با ناجا داریم.

* تدارک برنامه‌هایی با محوریت راهیان نور

معاون سیما ضمن اشاره به برنامه‌هایی با محوریت دفاع مقدس و راهیان نور افزود: بحث راهیان نور از جمله موارد دیگر است و ما سالانه ٦ میلیون زائر داریم که برنامه های متنوعی تدارک دیده‌ایم و امیدوارم حال معنوی دوستان هم تامین شود.

* برازش: شبکه یک گفتمان انقلاب اسلامی را در اولویت قرار داده است/ سریالی مفرح در فضای روستایی

در ادامه مراسم برازش مدیر شبکه یک سیما نیز عنوان داشت: شبکه یک با شعار شبکه یک هر شبکه ایرانی گفتمان انقلاب اسلامی را در اولویت قرار داده است و نگاه ما باید طوری باشد که ههه مردم ایران خود را در آن ببینند.

وی در ادامه به سریال علی البدل اشاره کرد و اظهار داشت: این سریال یک سریال مفرح در فضای روستایی است که مطمنا با استقبال خوب مخاطبان مواجه خواهد بود.

مدیر شبکه یک سیما به پخش برنامه‌هایی چون «مستند ایران»، «برنامه جهان در سالی که گذشت» و «دستپخت» را همراه با برنامه بوی عیدی مورد اشاره کرد و گفت: «آفتاب شرقی» نیز با موضوع خانواده سالم پخش می شود و مجموعه انیمیشن «شکرستان» هم در جدول پخش قرار دارد.

* جعفری جلوه: شبکه دو سیما با سریال «مرز خوشبختی» تا «کلاه قرمزی»/ فیتیله‌ای‌ها برگشتند

به گزارش خبرنگار فارس، جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما نیز به شعار شبکه با محوریت خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده همه طیف‌های سنی را در بر می‌گیرد و ما برای آنها تدارکاتی دیده ایم. برنامه های اصلی ما برای همه خانواده‌ها تدارک دیده شده اند و سریال «مرز خوشبختی» را داریم به همراه برنامه های «کلاه قرمزی» و «محله گل و بلبل» و البته برنامه های اختصاصی ویژه نوجوانان را هم خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: امسال یک هدیه دیگر هم داریم که برنامه «بهترین شو» با اجرای «عموهای فیتیله‌ای» است که جمعه ها به روی آنتن می رود.

وی تصریح کرد: در این میان برنامه‌ها ما توجه به نیاز زوج‌های جوان هم داشته ایم که توجه به بستگان است و صله رحم را در قالب کام شیرین روانه آنتن خواهیم کرد.

جعفری جلوه خاطر نشان کرد: از حوزه مسابقات و سرگرمی هم «دستپخت‌های خودمانی» را داریم با گرایش و توجه به غذاهای سنتی به روی آنتن می رود. در کنار این برنامه ها به ایثارگری در سرزمینمان اشاره داریم و از مدافعان حرم یاد می‌کنیم که مدافعان وطن هستند و لذا ١٣ برنامه ٩ دقیقه ای «از آسمان» را خواهیم داشت.

* زین‌العابدین: بازگشت شبکه پنج به شبکه تهران نقشه راه ما را ترسیم کرد/ پخش سری دوم مسابقه آتش‌نشان‌ها/ مهران مدیری در شبکه پنج سیما

همچنین زین العابدین مدیر شبکه پنج نیز در این نشست خبری توضیح داد: امسال برای ما سال بازیابی هویتی و بازگشت به خویشتن بود و این تغییر و بازگشت شبکه پنج به شبکه تهران نقشه راه ما را ترسیم کرد.

وی ادامه داد: ما از سال ٩٦ برنامه گردشگری کودکان در تهران را خواهیم داشت. برنامه «بادکنک» نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است و در این برنامه کودک فقط انیمیشن های ایرانی پخش خواهد شد.

مدیر شبکه پنج سیما به بخش مسابقات و سرگرمی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: امسال سری دوم «مسابقه آتشنشان» پخش می‌شود که با توجه به حادثه پلاسکو از اهمیت بالاتری برخوردار است. دور فینال مسابقه نیز در حال ضبط است؛ همچنین ما تولید نمایش را شروع کرده‌ایم و البته برای نوروز نیز یکی از آثار مهران مدیری در نظر گرفته شده است.

* محمدزاده:  ١٧ برنامه جدید امسال به روی آنتن شبکه قرآن

محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز ضمن خوشامدگویی به اهالی رسانه تاکید کرد: شبکه قرآن امسال برنامه های بانشاط معنوی و برای همه گروه های سنی برنامه ریزی کرده است. بالغ بر ١٧ برنامه جدید امسال به روی آنتن خواهد رفت و ویژه برنامه تحویل سال ما با نام «روز نو» از ساعت ٩ صبح روانه انتن خواهد شد.

وی ادامه داد: دوستان ما ٤٠ تلاوت شاهکار قاریان برجسته دنیا را برای اولین بار تهیه کرده اند که در سه نوبت روانه آنتن خواهد شد. مسابقه ای نیز برای نوجوانان در نظر گرفته شده که از ٢٨ اسفند کلید خواهد خورد. مسابقه ای نیز برای نوجوانان در نظر گرفته شده که از ٢٨ اسفند با نام اسراء کلید خواهد خورد.

محمدزاده ضمن اشاره به برنامه‌های مستند گفت: در قالب مستند یک مستند فاخر آماده سازی شده که با موضوع سرگذشت عالمان معاصر است که در قالب مستند بازسازی است. «سرزمین زیبا» و «سایه رحمت» نیز دو مستند دیگر شبکه قران در ایام نوروز است.

* سفیدی: برنامه‌های محتوایی شبکه سلامت از 28 اسفند

سفیدی مدیر شبکه سلامت نیز در ادامه مراسم گفت: از ٢٨ اسفند در ٤ حوزه محتوایی برنامه داریم. سلامت جسم، روان، اجتماعی. و معنوی رویکرد ما در نوروز است.

سفیدی افزود: «حال خوب» برنامه ای است که به نیازهای جامعه برای حال خوب می پردازد. برنامه های دیگری نیز در نظر گرفته ایم که توجه شده با زبان ساده موارد پزشکی را برای مخاطب عام بیان کنیم.

* میرشمسی:  «روباه و خروس»، «پهلوانان و شاهنامه» به همراه «بیخوابی» و «حالا با ما» از جمله برنامه های مرکز صبا

به گزارش فارس، مرتضی میرشمسی مدیر مرکز صبا نیز عنوان داشت: «روباه و خروس»، «پهلوانان و شاهنامه» به همراه «بیخوابی» و «حالا با ما» از جمله برنامه های جدید ما است. در کنار این کارها مجموعه ای از آثار موزیکال هم تدارک دیده ایم که از چهارشنبه سوری آغاز خواهد شد و در عید نوروز به روی آنتن می رود.

* غفوری: زیبایی‌های ایران در شبکه مستند

همچنین سلیم غفوری مدیر شبکه مستند از تدارک برنامه های جدید خبر داد و گفت: محوریت برنامه های با شناسایی زیبایی های ایران خواهد بود و مستندهای تک قسمتی هم خواهیم داشت و موضوعات زیست بوم و لیرانگردی و ثمرقند را خواهیم داشت که در هر قسمت به شیرینی های هر شهر می پردازد.

وی گفت: روزانه یک فیلم مستند با موضوعات مختلف داریم؛ دو باکس حیاوت وحش روزانه در ساعات ظهر و پایان روز پخش می شود. مجموعه مستند ورزشی هم تدارک دیده شده و میان برنامه هایی هم خواهیم داشت.

* سرشار: تدارک ١٠ سریال و ٦ برنامه جدید برای خردسالان در شبکه پویا

محمد سرشار مدیر شبکه کودک سخنران دیگر مراسم نیز گفت: شعار امسال ما مهمترین دستیار تلویزیون و خانواده در تربیت آینده سازان نوین اسلامی است و برنامه های ما از ٢٤ اسفند تا ١٣ فروردین خواهد بود.

سرشار گفت: در شبکه پویا ١٠ سریال و ٦ برنامه جدید برای خردسالان تدارک دیده شده است. پیم و پم، مهد پویا ، نقاشی نقاشی و مامان گلی نیز از ذیگر برنامه های ماست. برای کودکان ٦ تا ١٢ سال نیز ٦ برنامه جدید داریم که اسامی انها پف فیل، یک دو سه خنده، ششمی ها، جزیره دانش، مل مل و سینما خانه است.

* کاظمی: پخش سری جدید «دورهمی» با تغییر دکور و بازیگر از شبکه نسیم

کاظمی مدیر شبکه های نسیم تماشا و نمایش نیز گفت: سری جدید «دورهمی» با تغییر در دکور و بازیگران پخش خواهد شد. «خندوانه» و «ویتامین خ» نیز از جمله برنامه های دیگر ماست. مجموعا ٦٠ فیلم خواهیم داشت که ٣٠  فیلم جدید است.

* یادگاری: نوروز ١٢٠ فیلم سینمایی مهمان خانه‌های ایرانیان

محمدمهمدی یادگاری مدیرکل برنامه های خارجی سیما نیز یه عنوان آخرین سخنران این نشست خبری گفت: ما برای نوروز ١٢٠ فیلم سینمایی تدارک دیده ایم.
وی بخ برخی فیلم‌ها اشاره کرد و با نام بردن از آنها گفت: تعدد ژانر برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خانوادگی، اکشن و ... در دستور کار ما بوده و برای همه گروه های سنی فیلم انتخاب کرده ایم.
در این میان ١٥ فیلم از سینمای ایران داریم از جمله: بادیگارد، امروز، زاپاس، یاسین، یک گزارش واقعی،
ناردون، روباه، ترنج، مذاکرات اقای عبدی، خداحافظی طولانی، طعم شیرین خیال، ماهی سیاه کوچولو، بادیگران، مجرد چهل ساله.

در ادامه نشست مدیران رسانه ملی به پرسش‌های خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ گفتند.

* فیلم‌نامه سلمان فارسی در مراحل پایانی

میرباقری گفت: میرباقری در روستایی در شاهرود مشغول نهایی کردن فیلمنامه سلمان فارسی است و کار خود در شبکه نمایش رها کرده و به سریال سازی پرداخته است.

* برنامه «هفت» اصلاح می‌شود

وی افزود: در رابطه با برنامه «هفت» باید بگویم که برخی اتفاقات در این برنامه باید اصلاح شود و این اصلاح انجام خواهد شد. ما به همه سلایق احترام میگذاریم و ادب و احترام گذاشتن جزو اصول برنامه سازی است؛ دوستانی هم که رعایت نکنند باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول در رسانه ملی با تاکید بر این مسئله که تعامل با رسانه ها را بیشتر می‌کنیم گفت: تلویزیون با فاصله بسیاری از ماهواره مخاطب دارد. متوسط استفاده از تلویزیون ٤ ساعت است. ما هم از تبلیغ قابلمه در تلویزیون راضی نیستیم.

وی گفت: میگویند نیمی از بودجه را از طریق مشارکت تامین کنیم و ما از این شرایط رنج می بریم. ما باید علاوه بر هدف گذاری به بودجه هم تمرکز ویژه داشته باشیم.

* ویژه برنامه های تحویل سال امسال در شبکه های یک، دو، سه، قران و افق

میرباقری متذکر شد: ما به دلیل رکود در سریال سازی با به هم خوردن فیزیک بازیگران مواجه بودیم. ویژه برنامه های تحویل سال امسال در شبکه های یک، دو، سه، قران و افق خواهد بود و سایر شبکه ها ویژه برنامه ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.