دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

پیام‌های تبریک به مناسبت دومین اسکار «فرهادی»

سیاسیون برای تبریک به فرهادی از سینماگران پیشی گرفتند!

نشست خبری فیلم سینمایی «فروشنده»

سینماپرس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنشی به دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی توسط فیلم سینمایی «فروشنده »گفت: به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار و ایستادن در مقابل «ممنوعیت ورود مسلمانان» افتخار می‌کنم.

به گزارش سینماپرس، هشتاد و نهمین مراسم اسکار بامداد امروز برگزار شد و در این میان فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

این دومین باری است که «اصغر فرهادی» برنده این جایزه می‌شود. وی اولین بار سال 2012 برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» این جایزه را از آن خود کرد.

به دلیل ممنوعیت ایرانیان به خاک آمریکا به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور عوامل این اثر هم در این مراسم حضور پیدا نکردند. 

همچنین به دلیل دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی که به فیلم سینمایی «فروشنده» رسید نهادهای سینمایی پیام تبریک ارسال کردند و برخی از سیاسیون نیز واکنش نشان دادند که در این خبر به برخی از مهم‌ترین‌ها اشاره کرده‌ایم.

پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصغر فرهادی

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تبریکی به مناسبت کسب جایزه اسکار توسط «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین مراسم اسکار منتشر کرد.

متن این پیام به به شرح زیر است:

«هنرمند عزیز جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت جنابعالی را در کسب جایزه جهانی آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) صمیمانه تبریک می گویم.

در جهان پرآشوب، ناامن و تاریک امروز، نوع دوستی و صلح طلبی، چراغ فروزانی است که انسان های آزادی خواه و وجدان های بیدار را گردهم می آورد و شما توانستید با زبان گویا و بیان رسای هنر، پیام صلح جویی ایران و ایرانی را فراتر از مرزهای جغرافیایی طنین انداز کنید.

حرکت نمادین غیبت جنابعالی در مراسم اهدای جوایز اسکار به نشانه اعتراض به سیاست های تنگ نظرانه و نژادپرستانه سیاستمداران تازه کار آمریکا در وضع قوانین غیر انسانی مهاجرتی، بسیاری از وجدان های بیدار را در سراسر جهان حاضر کرد و نقاب از چهره دروغین کسانی که شعارهای حقوق بشری سر می­دهند، برداشت. و همزمان سیمای حقیقی ایرانیان فرهنگ دوست را به نمایش گذاشت. امروز جهان معترف است که «ایران هراسی» و «ایران گریزی» فریبی بیش نبود و شما نگاه ایرانیان به دردهای بشر عصر حاضر را به نگاه مشترک جهانیان گره زدید. پیام امروز شما پیام همدردی، همنوایی و همگرایی بود.

بی تردید سینمای ایران که سهم جدی در ایجاد رونق فرهنگی و تقویت امنیت ملی دارد، می تواند با تکرار موفقیت های خود در سطح بین المللی، هنر فاخر این مرزوبوم را در تراز جهانی مطرح کند و امید و نشاط را برای شهروندان فرهنگ مدار ایران زمین به ارمغان بیاورد.

از خداوند متعال استمرار توفیقات جنابعالی  و سرفرازی ایران اسلامی را خواستارم.»

*پیام تبریک بنیاد سینمایی فارابی

به‌ نام خالق زیبایی‌ها
 
فخر و مباهات دیگری، اوراق وَزین تاریخ سینمای ایران اسلامی را آذین بست.

اصغر فرهادی، بسانِ خیل عظیمی از فرهیختگان این آب و خاک، فارغ از جوایز و افتخاراتی که برای سرزمینش کسب کرده برای همیشه در قلوب تمام هموطنانش جایگاه ویژه‌ای دارد.

عِرق ملی با تکیه بر اندیشه زلال انسانی از فرهادی‌ها، تندیس‌های ماندگاری بر تارک هنر ملل آرمان‌خواه می‌سازد که هیچیک از خودبین‌ترین سیاست‌های سرکوبگرانه هم موفق به محو و امحای آن نخواهد شد.

آنچه باعث ماندگاری فرهادی می‌شود نه بیش از یکصد جایزه و افتخارات بین‌المللی او نظیر دو جایزه اسکار، که البته غرور برانگیزست بلکه دوراندیشی، درایت، نجابت، شرافت و نگاه ملی، بلکه، بین‌المللی اوست که به انسان‌ها نه در قالب رنگ و نژاد که فراتر از آنها می‌نگرد و احترام می‌گذارد.
اصغر فرهادی عزیز، ماندگاریت را که همانا یادآور درد جاودانگی بشر است، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم و برایت سربلندی و عزت می‌طلبیم. امید که، بیرقی را که علیه پَلشتی‌های نژادپرستانه برافراشته‌ای، هرگز رنگ و روی زمین را نبیند.

بمان و بساز تا انسانیت ماندگار شود.
نهم اسفندماه ١٣٩٥
علیرضا تابش
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

*پیام تبریک خانه سینما

تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران با اهداء اسکار به اصغر فرهادی. مبارک باشد این ایام. به زودی برای سپاس گردهم می‌آئیم.

*پیام تبریک کانون کارگردانان

هنرمند نام آشنای سینمای ایران

جناب آقای اصغر فرهادی

در آستانه بهار دریافت دومین جایزه اسکار شادی و نشاط مردم ایران و همکارانتان را افزون نمود .

کانون کارگردانان سینمای ایران با افتخار این موفقیت جهانی را به شما و خانواده سینمای ایران تبریک می گوید .

ما نیز چون شما باور داریم که در این دنیای پر از آشوب سینما می تواند محملی برای تقویت مشترکات انسانی باشد نه نفرت پراکنی .

*واکنش محمد جواد ظریف به دریافت اسکار فیلم سینمایی «فروشنده»

توییت ظریف: به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار و ایستادن در مقابل «ممنوعیت ورود مسلمانان» افتخار می‌کنم. ایرانیان ارائه دهنده فرهنگ و تمدنی هزاران ساله اند.
 

*واکنش معصومه ابتکار در توییتر به دریافت اسکار فیلم سینمایی «فروشنده»

*واکنش اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهور» به دریافت اسکار فیلم سینمایی «فروشنده»

 به عنوان یک ایرانی از افتخارآفرینی ایرانیان در هر نقطه دنیا احساس غرور می‌کنم.

به آقای فرهادی عزیز هنرمند خوب کشورمان و عوامل دست‌اندرکار فیلم فروشنده که شب گذشته موفق شد در ایالات متحده آمریکا جایزه بگیرد به دو جهت هم بار هنری فیلم و هم به جهت اقدام بسیار صحیح و ارزشمند در حضور نیافتن در امریکا در مقابل یک حرکت ضد انسانی و غیرایرانی که مقامات آمریکایی در مقابل ملت بزرگ ایران انجام دادند تبریک می‌گویم.

حتی اگر ما انتقاداتی به دولت داشته باشیم، از آنجا که ایران و ایرانی بودن ما را دور هم جمع می‌کند باید در مقابل این گونه اقدامات پاسخ دهیم چرا که ملت بزرگ ایران ملتی متمدن در تاریخ دنیا است.

پیام تبریک  دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به اصغر فرهادی


محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و مدیرعامل موزه سینمای ایران طی پیامی موفقیت اصغر فرهادی در اکادمی اسکار را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، متن پیام تبریک  محمد حیدری به اصغر فرهادی بدین شرح است:
موفقیت های چشم گیر شما در عرصه بین المللی مایه افتخار سینمای ایران است و دریافت عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی از آکادمی اسکار نیز خبر خوش برای سینمای ایران بود.
بی شک نام بلند آوازه شما مایه فخر فرهنگ ایران زمین است.

نظرات

  • بیتا ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۵:۴۱
    1 0
    شرکت سیاسیون در جشنواره فیلم فجر ۹۵ و سبقت در ارسال پیام تبریک آنها حاکی ازین است که احتمالا اینان در فیلم بعدی اقای فرهادی بازی خواهند نمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.