جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

گپ فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون با سینماپرس؛

عباسی: این روزها بسیاری از نیروهای حرفه ای و متخصص سینمای بیکار و خانه نشین شده اند/ نگارش فیلمنامه "حصر خانگی" را در دست دارم

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون که مدت ها در بیکاری به سر می برد از نگارش همزمان چند فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی خبر داد و گفت: این روزها تمرکز اصلی من روی نگارش فیلمنامه سریال «لژیونر» به کارگردانی مسعود آب پرور است که نگارش فصل اول آن را به طور کامل به پایان رسانده ام و این روزها مشغول نگارش فصل دوم این سریال هستم ضمن آنکه اتمام نگارش فیلمنامه های سینمایی «حصر خانگی» و «جو گندمی» را نیز دنبال می کنم.

فیلمنامه نویس سریال «قلب یخی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمبرداری سریال «لژیونر» از هفته قبل آغاز شده و احتمالاً تا اوایل خردادماه سال آتی فیلمبرداری آن ادامه دارد و قطعاً نگارش متن سریال نیز تا روزهای پایانی فیلمبرداری ادامه خواهد داشت؛ این سریال فضای طنز دارد و داستان آن پیرامون حاشیه های فوتبال است.

وی ادامه داد: محمدرضا شریفی نیا، آرین رئوف، حامد آهنگی، حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، ساغر عزیزی و... از جمله بازیگران این سریال هستند و یک بازیکن خارجی سابق تیم پرسپولیس هم نقش یک بازیکن ایتالیایی را در این سریال ایفا می کند.

عباسی خاطرنشان کرد: پخش این سریال ۲۰ قسمتی احتمالاً از اواخر خرداد ماه آغاز خواهد شد و من اطمینان دارم که مردم استقبال خوبی را از «لژیونر» خواهند کرد چرا که تمام توانم را به کار گرفته ام تا آنچه مورد نیاز خانواده ها و جامعه امروز کشور است را در این سریال بگنجانم.

نویسنده فیلمنامه سینمایی «توفیق اجباری» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با فعالیت های سینمایی خود اظهار داشت: فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی را در جشنواره فیلم فجر داشتم که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شد و این روزها در نوبت اکران قرار دارد ضمن آنکه نگارش فیلمنامه کمدی سیاسی «حصر خانگی» را در دست دارم که برخلاف عنوان و ژانرش هیچ ارتباطی با فتنه ۸۸ و سران فتنه ندارد.

وی ادامه داد: داستان «حصر خانگی» در رابطه با دو نفر است که مجبورند به خاطر جرمشان درون یک خانه بمانند و از آنجا که این دو از جناح های متضاد هستند درگیری هایی میان شان به وجود می آید. تأکید می کنم که «حصر خانگی» یک کمدی متفاوت و خاصی است که در صورت ساخته شدن می تواند سینمای کمدی ایران را دچار تحول کند و خوشبختانه این روزها اخبار خوبی از تولید سریع این پروژه شنیده می شود.

این فیلمنامه نویس در همین راستا افزود: همچنین در امتداد سایر فعالیت هایم این روزها بازنویسی فیلمنامه «جوگندمی» در ژانر کمدی-اجتماعی به تهیه کنندگی احمد احمدی را در دست دارم که در مرحله پیش تولید قرار دارد و پیش از این قرار بود رضا عطاران آن را کارگردانی کند اما وی از کارگردانی آن انصراف داد و مدتی پروژه متوقف شد اما مجدداً آقای احمدی با کارگردانی دیگر رایزنی کردند و این پروژه به زودی تولید خواهد شد.

برنده جایزه قلم طلایی جشنواره فیلم مقاومت برای فیلم «ساعت ۲۵» سپس با بیان اینکه ای کاش شرایط کار برای همه بیکاران فراهم شود اظهار داشت: این روزها بسیاری از نیروهای حرفه ای و متخصص سینمای کشور بیکار و خانه نشین شده اند بسیار تأسف آور است و امیدوارم هرچه سریعتر با تدبیر و چاره جویی مدیران فرهنگی راه چاره ای برای مقابله با این اتفاق پیدا شود.

وی در خاتمه افزود: یکی از مهمترین مواردی که می تواند این معضل بسیار مهم را برطرف کند مبحث امنیت شغلی است که متأسفانه همواره از دید مدیران سینمایی ما مغفول مانده است و این در حالی است که اگر تأمین امنیت شغلی سینماگران اجرایی شود ما کمتر شاهد چنین اتفاقاتی در سینمای مان خواهیم بود.

گفتنی است؛ پیمان عباسی فارغ‌ التحصیل رشته ادبیات فارسی و دارای لیسانس ادبیات فارسی است و فیلمنامه‌نویسی را از کارگاه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری  شروع کرده‌ است. «مسیر انحرافی»، «قلب یخی»، «بچه های نسبتاً بد» و... از جمله آثار تلویزیونی است که نگارش فیلمنامه های آن ها بر عهده عباسی بوده است همچنین برخی آثار وی در سینما عبارتند از: «قتل آن لاین»، «صحنه جرم ورود ممنوع»، «زن بدلی» و... عباسی همچنین بازنویسی فیلمنامه های سینمایی «روز سوم» و «بی خداحافظی» را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.