شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

عظیمی میرآبادی: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در سینما بسیار مهم و ضروری است

مهدی عظیمی میرآبادی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در آستانه برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم سماء گفت: سبک زندگی اسلامی ایرانی می تواند در همه ابعاد زندگی انسان اثر بگذارد بنابراین اگر هرگونه امکانی برای ظهور این موضوع در کشور فراهم شود قابل تقدیر خواهد بود و فیلم های جشنواره سماء به شرط ارزیابی و انتخاب درست می توانند منجر به جریان سازی سینمای کشور شوند و ما باید آگاه باشیم که توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در سینما بسیار مهم و ضروری است.

مدیر مسئول نشریه «سینمای خانگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:  فکر برگزاری جشنواره ای با موضوع سبک و روش مناسب زندگی خوب است و باید مورد توجه همگان قرار بگیرد و باید از ایده چنین جشنواره ای دفاع کرد؛ در زمانه ای که سینمای ما با هجمه ای آثار غرب زده و روشنفکرمآبانه روبرو است نیاز است تا با پرداختن به اصول اساسی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی بتوانیم هنر هفتم را از خطری که در کمینش نشسته است نجات دهیم.

وی سپس ضمن بیان ویژگی های اخلاق و سبک زندگی مبتنی بر دین، اضافه کرد: اسلام برای رعایت حقوق افراد و در جهت عدالت و ساختن زندگی بهتر بنا شده است و زندگی مرتبط با آموزه های دین اسلام در زمینه های مختلف مانند سبک زندگی می تواند به درد مردمان جامعه بخورد. ما در دین اسلام و از منظر اخلاق به چگونگی ارتباط با دیگران و رسیدن به زندگی بهتر پی خواهیم برد. از این جهت اخلاق اسلامی و ایرانی بر مبنای فطرت آدمی است و برای همه جوامع گرایش به این آئین راهگشا خواهد بود. در واقع اخلاق اسلامی و شیوه زندگی مبتنی بر اسلام مجموعه ای چون سبک زندگی را تشکیل می دهند که برای آسایش و سعادت انسان ها بسیار مفید خواهد بود.

عظیمی میرآبادی در پاسخ به این سوأل که توجه به سبک زندگی چه نقشی در جهان مدرن امروز دارد اظهار داشت: بحث اعتقادی و روابط انسان با دیگری و انسان با خود مواردی است که می توان از سبک زندگی اسلامی دریافت کرد که مساله ای اساسی برای انسان است. این مسیر در هر شرایطی و حتی با پیشرفت تکنولوژی قابل اجرا خواهد بود چون از فطرت آدمی برمی آید اما برخی ها برای توجیه رفتارهای ناشایست خود بهانه هایی چون تغییر جهان و مدرن شدن می کنند!» وی افزود: «انواع دیدگاه ها در سینمای هالیوود مانند گرایش به اومانیسم به دنبال فریب مخاطب است و جشنواره ای مانند «سما» با ارائه الگوی مناسب زندگی می تواند موجب کاهش خطرات فریبنده رسانه های غربی شود.

وی در خاتمه با انتقاد از برخی رسانه های معاند با دین اسلام افزود: متاسفانه برخی که داعیه اخلاق هم دارند به همان مسیر نامناسب غربی ها می روند و این انحراف گاهی آگاهانه و از سوی برخی ناآگاهانه است. در واقع برخی در فیلم های خود تحت عنوان مدرن بودن، به مواردی می پردازند که مغایر با فطرت پاک آدمی و روش درست زندگی است. در حالی که اگر انسان فطرت خود را حفظ کند در برابر زر و زور و تزویر مقابله خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.