چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

جنگ زرگری لندن و ترامپ، با سوء استفاده از «فروشنده»

فیلم سینمایی فروشنده

سینماپرس: به گزارش گاردین، در اعتراض به حکم ترامپ در مورد محدودیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور، همزمان با مراسم اسکار فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در بزرگترین اکران فضای باز شهر لندن در میدان ترافالگار به روی پرده خواهد.

به گزارش سینماپرس، گاردین خبر داد شهردار لندن قصد دارد  همایشی ضد تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر محدودیت اتباع برخی کشورها به آمریکا برگزار کند. در این همایش که قرار است در شب اهداء جایزه اسکار در میدان ترافالگار (Trafalgar ) لندن برگزار شود، فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی در فضای باز به روی پرده خواهد رفت که آن را مبدل به بزرگترین سینمای هوای آزاد شهر لندن خواهد کرد. این اولین بار است که فیلم فروشنده در انگلستان اکران می‌شود. در این مراسم هنرمند صاحب نام سینمای انگلیس مایک لی (کارگردان و برنده نخل طلای) سخنرانی خواهد کرد و پیش بینی می‌شود نزدیک به 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند. لیلی کول (Lily Cole) بازیگر، کیت ویلسن (Kate Wilson) تهیه کننده و مارک دان (Mark Donne) کارگردان انگلیسی از دیگر افرادی هستند که در این برگزاری این همایش نقش دارند.

گاردین در ادامه به درخواست برخی از بازیگران و فیلمسازان انگلیسی مانند جولی کریستی (Julie Christie)، کوین مک‌دونالد (Kevin Macdonald)، کیرا نایتلی (Keira Knightley)، ریدلی اسکات (Ridley Scott) و تری گیلیام (Terry Gilliam) از مسئولان این کشور برای اکران فیلم فروشنده در مقابل سفارت آمریکا اشاره کرد که در اعتراض به محدودیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان انجام شده است.

این سایت خبری همچنین با پوشش واکنش اصغر فرهادی به این حرکت شهرداری لندن از قول این کارگردان نوشت: «نمایش این فیلم در میدان ترافلگار، نماد  همبستگی است. اکران «فروشنده» در میدان مشهور لندن و استقبال مخاطبان از آن نمادی از همبستگی علیه تفرقه و جدایی مردم است. من صمیمانه‌ترین سپاس برای این ابتکار سخاوتمندانه را تقدیم شهردار لندن و جامعه سینمایی می‌کنم. از این نمایش بسیار گرانبها از همدلی استقبال کرده و قدردان آن هستم.»

گاردین سپس به اظهار نظر برخی از هنرمندان انگلیسی که نقشی فعالانه در این همایش دارند می‌پردازد و از قول مایک لی که یکی از داوران جشنواره برلین در سال 2012 است، می‌نویسد: « فرهادی یکی از بزرگترین فیلم سازان در جهان است، او  برای افرادی که میخواهند در مورد زندگی و مسائل واقعی مردم فیلم بسازند الهام بخش و معلم است. ما باید همبستگی خود را با اصغر فرهادی در برابر تفرقه و نفرت نشان دهیم.»

این خبرگزاری به حمایت برخی از هنرمندان و مشاهیر هفت کشوری که شامل محدودیت ورود به آمریکا شده‌اند از اصغر فرهادی اشاره کرد و در ادامه قسمتی از مصاحبه فرهادی با نیویورک تایمز را که در مورد شرایط ناعادلانه‌ ایجاد شده برای مهاجران کشورهای مسلمان در آمریکا است را منتشر کرد. 

در پایان این گزارش توئیت ترانه علی‌دوستی که در اعتراض به تصمیم ترامپ حضور در اسکار را تحریم کرده آورده شده است:

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.