سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

وزیر ارشاد در نشست خبری عنوان کرد:

وعده ی شفافیت مالی جشنواره فیلم فجر/ نباید خیلی نسبت به انتخاب های داوران حساسیت به خرج داد!

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شفافیت مالی جشنواره فیلم فجر سی و چهارم و سی و پنجم تأکید کرد: لزوم شفافیت مالی جشنواره فیلم فجر را به سازمان سینمایی ابلاغ کردیم.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شفافیت مالی جشنواره فیلم فجر سی و چهارم و سی و پنجم تأکید کرد: لزوم شفافیت مالی جشنواره فیلم فجر را به سازمان سینمایی ابلاغ کردیم.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود که صبح امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی اسناد و مدارک مالی ۲ دوره اخیر جشنواره فیلم فجر در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد و با توجه به اینکه شرکت های خصوصی بدون برگزاری هر نوع مزایده ای به جشنواره فیلم فجر وصل شده اند، گفت: من یک ابلاغیه به سازمان سینمایی داده ام تا درباره همه اقدامات مالی و حتی غیر مالی جشنواره فیلم فجر، شفاف سازی کنند.

وی تأکید کرد: از نظر من شفافیت امور یک ضرورت است و این ابلاغ را در همین راستا به آن ها داده ام. مردم محرم ترین افراد هستند و باید اطلاع رسانی شفافی برای آن ها انجام گیرد و هیچگونه ابهامی در این زمینه برای من قابل پذیرش نیست

صالحی امیری با اشاره به برخی از نقدهایی که به جشنواره فیلم فجر امسال شده بود، گفت: برخی افراد با طرح مسائل فرعی کام مردم را تلخ کردند ولی ما همچنان تأکید داریم همه امور باید به سمت حرفه ای شدن برود. ما در این راستا نقش خانه سینما را در جشنواره فیلم فجر تقویت می کنیم و همچنین با ایجاد سازمان نظام هنری، امور را به صنوف می سپاریم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کسی در نظر و عملکرد هیأت انتخاب و داوری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دخالت نداشته است، عنوان کرد: هیأت داوران و انتخاب جشنواره از چهره های فرهیخته ای بودند که در مجموع از بین ۱۷۵ فیلم بلند، ۳۳ فیلم به بخش مسابقه و ۱۱ فیلم به بخش خارج از مسابقه راه یافت. در چنین رقابتی طبیعی است که عده ای برنده نشوند و نباید خیلی نسبت به انتخاب ها حساسیت به خرج داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت در داوری جشنواره فیلم فجر یک اصل بود، و بدون توجه به رعایت نشدن این اصل افزود: من به عنوان وزیر ارشاد هیچ نوع مداخله ای در کار هیأت انتخاب و داوری نداشتم و حتی تا الان با آن ها صحبت هم نکرده ام ولی دعوت کرده ام تا هفته آینده هیأت های داوری و انتخاب، برگزیدگان و عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر دور هم جمع شوند تا از آن ها تجلیل به عمل آوریم. باز هم تأکید می کنم من هم تا شب اختتامیه مطلع نبودم چه کسانی برنده سیمرغ هستند.

صالحی امیری در ادامه باتاکید بر وعده مبهم خود تصریح کرد: ما کمیته ای تعیین کرده ایم که امروز با منتقدان جشنواره فیلم فجر جلسه می گذارد تا مسائل مشخص شود. البته ما مرز بین نقد و تخریب را جدا کرده ایم.

وی همچنین درباره سخنان خود در قم که باعث بروز برخی سوءتفاهم ها شده بود، عنوان کرد: یکی از آیات عظام نگرانی هایی درباره فیلم هایی خارج از چارچوب شرع و با محوریت فمینیستی داشت که من خدمت ایشان گفتم سیاست کلان ما پرهیز از فیلم هایی با موضوعات خشونت بار، تخریب خانواده، سیاه نمایی و خیانت است ولی این سخنان من که بیان سیاست های کلان وزارت ارشاد بود اینگونه برداشت شد که ما در کار هیأت انتخاب دخالت کرده ایم. گرچه آنچه من گفتم به معنای اعمال سیاست های کلی وزارتخانه بود.

نظرات

  • ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۲۱:۵۵
    2 0
    آقای صالحی کاش راجب تغییر بحث برانگیز مدیر عامل انجمن سینما جوانان هم سخن میگفتین
  • ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۳:۱۵
    1 0
    خدا وکیلی دخالت نکردین ؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.