سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

کارگردان «چراغ های ناتمام» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد؛

سلطانی: پایان بندی جشنواره برایم تلخ بود/ مسئولان جشنواره امید برای ادامه حیات فیلمسازان جوان را از بین بردند

مصطفی سلطانی

سینماپرس: مصطفی سلطانی کارگردان جوان سینما که با نخستین فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت گفت: هرچند که پس از اعلام اسامی فیلم های راه یافته به جشنواره لحظات شیرینی را تجربه کردم اما بعد از حضور در جشنواره و دیدن ماوقع و به خصوص پایان بندی جشنواره و نتایج این جشنواره به شدت برایم تلخ شد و حال روز بدی پیدا کردم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران و مسئولان سینمایی و جشنواره فجر برای آنکه جشنواره را پر و پیمان نشان دهند در ابتدا تیمی از جوانان و فیلمسازان کار اولی را تشکیل دادند و آن ها را به میدان فرستادند اما بعد از مدت زمان اندکی همه آن ها را از بازی حذف کردند و با این کارشان تمامی دنیای زیبایی که آن ها در ذهن شان ساخته بودند را تخریب کردند؛ عملکرد مدیران سینمایی و مسئولان جشنواره فیلم فجر باعث شد تا روحیه فیلمسازان جوان به شدت تضعیف شود و آینده کاری آن ها به خطر بیفتد و هیچ امیدی برای ادامه عملکرد حرفه ای فیلمسازان جوان وجود نداشته باشد.

سلطانی ادامه داد: مسئولان جشنواره می توانستند حداقل برای جایزه «من درآوردی» استعداد درخشان چندین کاندیدا از میان فیلمسازان کار اولی تعیین کنند تا حال و روز بهتری در میان فیلمسازان جوان ایجاد شود اما آن ها با نهایت بی خردی این جایزه را برای جلوگیری از اتفاقات بعدی به خانم منیر قیدی برای فیلم «ویلایی ها» دادند که خوشبختانه ایشان جایزه را نپذیرفتند و آن را رد کردند.

این فیلمساز جوان سپس با بیان اینکه حذف بخش «نگاه نو» باعث شد تا در حق فیلمسازان جوان اجحاف شود تأکید کرد: من نمی دانم این برخوردهای سلیقه ای و تغییر در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر چه زمانی می خواهد به پایان برسد؟ چرا هر مدیری بنا به سلیقه خود و بدون داشتن دانش و تخصص در زمینه سینما هر کاری را بخواهد انجام می دهد و بخش هایی را از جشنواره حذف و یا اضافه می کند؟ سوأل من و بسیاری دیگر از همکاران فیلم اولی ام این است که چه می شد اگر ما همانند سال های گذشته در بخش مهم «نگاه نو» با یکدیگر رقابت می کردیم و در کنار هم داوری می شدیم؟

وی در همین راستا اظهار داشت: در تمامی جشنواره های معتبر دنیا فیلمسازان فیلم اولی در بخش مجزایی داوری می شوند؛ ما نباید در جشنواره در کنار بزرگانی مانند مسعود جعفری جوزانی قرار می گرفتیم؛ هرچند که در حق ایشان هم در جشنواره فیلم فجر اجحاف بسیاری شد اما اینکه مدیران جشنواره از ما بهره برداری آماری کردند و در نهایت هیچ جایزه مهمی به فیلمسازان کار اولی تعلق نگرفت و یا هیچ یک از آن ها در رشته های مهم کاندیدا نشدند اتفاقی است که هرگز از یاد ما نخواهد رفت.

سلطانی در بخش دیگری از این گفتگو به بازخوردهای بسیار خوب اکران های «چراغ های ناتمام» در سینماهای مردمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مخاطبان فهیم و آگاه با این فیلم در سینماهای مردمی ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند و من در هر سالنی که حضور پیدا می کردم با تشویق مردم مواجه می شدم.

وی در خاتمه افزود: بازخوردهای بسیار مناسب در اکران های مردمی باعث شد تا من هیچ تغییری در فیلم به وجود نیاورم و «چراغ های ناتمام» را به همان صورتی که در جشنواره به نمایش درآمد اکران کنم؛ البته هنوز هیچ تاریخ معینی برای اکران فیلم در نظر گرفته نشده و ما هیچ برنامه ای برای اکران فیلم نداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.