دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

کارگردان«لاله»: دولت یازدهم فیلمم را گروگان گرفته‌اند!

اسدالله نیک نژاد*

مهر: اسدالله نیک نژاد کارگردان پروژه متوقف‌شده «لاله» می‌گوید کسی پاسخگوی وضعیت این فیلم نیست و او حتی خواستار مشخص شدن مسایل مالی پروژه است که جوابی نمی‌گیرد.

اسدالله نیک‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «لاله» که از پروژه‌هایی بود که در دولت دهم خبرساز و ساخت آن در دولت یازدهم متوقف شد درباره فعالیت های اخیر خود به خبرنگار گفت: من کار جدیدی در دست ندارم و تنها به این دلیل به ایران رفت و آمد دارم که بخشی از زندگی من در این کشور است.


وی با اشاره به بلاتکلیفی پرونده پروژه سینمایی «لاله» بیان کرد: وقتی آن برخوردها با فیلم سینمایی «لاله» شد واقعا در روحیه من تاثیر منفی داشت و پس از ۲، ۳ سال متوجه شدم که به دلیل مشکلات شخصی مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی این برخورد با این پروژه سینمایی شده است. مدیریت غیر حرفه ای باعث شد که ساخت این فیلم سینمایی متوقف شود و این موضوع قلب من را شکست. این را هم باید بگویم در سال‌های اخیر به قدری فشار روحی روانی بر من وارد شده است که اصلا به فکر ساخت اثر جدیدی با این مدیریت سینمایی نیستم.

نیک نژاد بیان کرد: من عاشق ایران هستم و اصلا به خاطر کار کردن در ایران است که این مسایل را دنبال می‌کنم. به نظرم مدیران سینمایی این فیلم را گروگان گرفتند و متاسفانه در آن زمان هیچ سازمان و نهادی بررسی مالی نکرد تا ببیند چرا پول افراد از بین رفت. گویا برای هیچکس مهم نیست و حالا هم سراغ آن را نمی گیرند. مجموع این اتفاقات باعث شده است که من دل آزرده شوم اما امیدوارم این مساله حل شود.

این کارگردان در پایان گفت: من هنوز پیگیر کارهای این فیلم هستم ولی کسی توجهی نمی کند و مدیران نیز هیچ واکنشی ندارند. من تعداد زیادی نامه و ایمیل و تلفن زدم اما هیچکدام پاسخی در پی نداشته است. این جای تاسف دارد که مدیران فرهنگی، رفتار غیر فرهنگی می کنند.

فیلم «لاله» در دولت دهم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کلید خورد و داستان آن درباره لاله صدیق قهرمان اتوموبیل‌رانی است. این پروژه به دلیل سپردن کارگردانی آن به نیک نژاد و همچنین بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود محل چالش شد. سازمان سینمایی دولت یازدهم با تشکیل کمیته ای این پرونده را در دست بررسی قرار داد ولی به طور شفاف اعلام نشد تکلیف این پروژه سینمایی چیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.