جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

مهتاب کرامتی در گفتگو با سینماپرس؛

سینمای مستند دریچه ها را برای جوانان و عموم مخاطبان باز می کند/ دلیل بازی ام در «ترومای سرخ» ثابت کردن حسن نیتم به فیلمساز بود

مهتاب کرامتی در نشست خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: مهتاب کرامتی بازیگر سینما که در مقام تهیه کننده فیلم مستند «صفر تا سکو» را در بخش مسابقه سینماحقیقت سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دارد گفت: سینمای مستند دریچه ها را برای جوانان و عموم مخاطبان باز می کند و از این رو این گونه سینمایی همیشه برایم اهمیت ویژه ای داشته و همواره یک مخاطب جدی سینمای مستند بوده و هستم.

بازیگر فیلم سینمایی «مزار شریف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به دلیل فضایی که بر سینمای داستانی حاکم است این سینما نمی تواند همه دریچه ها را به روی مخاطبان خود باز کند و حتما باید در زمانه ای که عموم مردم برای مطالعه وقت چندانی نمی گذارند سینمای مستند فعالیتی چشم گیر تر و جدی تر داشته باشد و به مخاطبان خود مانند کتاب که بنگاهی برای آموزش و خردورزی است آموزش دهد.

وی ادامه داد: سوژه مستند «صفر تا سکو» آنقدر جذاب و دوست داشتنی بود که من برای تولید آن درنگ نکردم و معتقدم که همه افراد جامعه از هر قشر و طبقه ای نیاز به تماشای این اثر مستند دارند.

کرامتی با بیان اینکه مستند «صفر تا سکو» داستان زندگی سه خواهر قهرمان ووشوی جهان را روایت می کند اظهار داشت: دوست دارم مخاطبان این فیلم را ببینند و در مورد آن قضاوت کنند. به نظرم در جهانی زندگی می کنیم که امیدها روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود. با دیدن این فیلم بسیاری از دوستان از شرایطی که دارند خدا را شاکرند و از قدم برنداشتن و ناامید بودن خجل می شوند.  

بازیگر فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در پاسخ به این سوأل که با توجه به بی انگیزنگی مخاطبان عام و عدم استقبال آن ها از سینمای مستند مسئولان سینمایی چه تدبیری را باید بیندیشند گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر شرایط سینمای مستند در کشور ما کمی بهتر شده اما هنوز هم با نقطه ایده آل فاصله داریم؛ من در زمان برگزاری جشنواره سینماحقیقت بسیار خوشحال بودم که هجم گسترده ای از مردم از فیلم های مستند استقبال می کردند و برای تماشای آثار مستند در سینماها حضور پیدا می کردند و این مسأله مهم نشان از آن دارد که سینمای مستند از مهجوریت درآمده و آدم هایی هستند که به آن اهمیت می دهند.
این بازیگر تأکید کرد: امیدوارم مسئولان سینمایی و به ویژه رسانه ها در راستای فرهنگ سازی برای ترغیب مردم به سمت سینمای مستند تلاش های جدی تری داشته باشند و فیلمسازان و تهیه کنندگان این حوزه نیز با انتخاب سوژه های ناب در پی آن باشند که آنچه مورد نیاز مردم و جامعه است را در قالب آثار مستند به مخاطبان هدیه بدهند.
کرامتی در بخش دیگری از این گفتگو به ۲ فیلم «ترومای سرخ» به کارگردانی اسماعیل میهن دوست و «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد اشاره کرد و گفت: دلیل بازی ام در «ترومای سرخ» ثابت کردن حسن نیتم به فیلمساز بود!؛ چرا که من پیش از این شرمنده آقای میهن دوست شده بودم و نتوانسته بودم در فیلم قبلی شان حضور داشته باشم و به دلیل تداخل زمانی با سایر پروژه ها نتوانستم پیشنهاد بازی در نقش اصلی این فیلم را نیز بپذیرم و از این رو وقتی پیشنهادی برای حضورم در این نقش کوتاه دادند به روی چشم پذیرفتم و با طیب خاطر آن را بازی کردم.
بازیگر فیلم سینمایی «آتش سبز» در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: «ماجان» داستان فوق‌العاده خوبی داشت و به نظرم جای این نوع فیلم ها در سینمای ما خالی است و از این رو زمانی که مطالعه فیلمنامه را به پایان رساندم با رضایت کامل پیشنهاد بازی در این فیلم را نیز پذیرفتم که امیدوارم مورد توجه عموم مخاطبان قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.