چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

مستوفی: انتخاب نقش برای من سخت ترین کار در زندگی است/ سینمای ما مریض است و خوب نفس نمی کشد

لادن مستوفی

سینماپرس: لادن مستوفی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: انتخاب نقش برای من سخت ترین کار در زندگی است و همیشه برایم مهم است که چه کاری قرار است به کارنامه ام اضافه شود و آیا مخاطب از آن راضی خواهد بود یا خیر؟

بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دلیل کم کاری من مربوط به عدم پیشنهاد نیست؛ من هم مانند سایر بازیگران دیگر پیشنهادهای زیادی دارم اما همیشه برایم مهم است که در چه اثری نقش آفرینی می کنم و چه کاری را انجام می دهم. نقش اصولاً باید با روحیه من همخوانی داشته باشد و به خصوص برایم مهم است فیلم، سریال و یا تئاتری که بازی می کنم چقدر با شرایط اجتماعی روز جامعه همخوانی دارد و مردم آیا آن اثر را می پسندند یا اینکه آن را کهنه می دانند.

وی ادامه داد: برای من بسیار مهم است که بتوانم ارتباط خوبی با اثری که در آن ایفای نقش می کنم برقرار کنم؛ البته این بدان معنا نیست که لزوماً بگویم باید حرف آن اثر با حرف ها و عقاید من یکی باشد اما این برای من بسیار مهم است که یک بیانی از شرایط اجتماعی و ضروریات اجتماعی جامعه و مردم در آثار فرهنگی و هنری وجود داشته باشد و مردم تشنه آن باشند.

مستوفی در پاسخ به این سوأل که آیا بازی در ۳ مدیوم سینما، تلویزیون و تئاتر برایش تفاوت دارد اظهار داشت: خیر، به هیچ عنوان مدیوم ها برای من تفاوتی ندارند؛ من همیشه سعی می کنم بهترین را انتخاب کنم. البته ناگفته نماند یکی از دلایل مهمی که من به سمت تئاتر بیش از گذشته گرایش پیدا کرده ام این است که حال سینمای ما خوب نیست و شرایط خوبی ندارد و مخاطبان ارتباط خوبی با آثار سینمایی برقرار نمی کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «تسویه حساب» تأکید کرد: زمانی که یک بازیگر به یقین برسد که در سینما یا تلویزیون نمی تواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند به سمت تئاتر گرایش پیدا می کند. تئاتر به هنرمندانی که دغدغه حضور و فعالیت و کار کردن دارند این اجازه را می دهد که حداقل بیکار نمانند و از سوی دیگر به مخاطبان نیز اجازه می دهد که تصویر واقعی تر و بهتری از هنرمندان را تماشا کنند.

وی افزود: طی چند سال گذشته تماشاگران نسبت به سال های دورتر استقبال بهتری از تئاتر و آثار نمایشی داشتند و خوشبختانه هنر تئاتر با رونق نسبی مواجه شد و این مایه دلگرمی برای تمامی هنرمندان است.

مستوفی سپس با بیان اینکه سینمای ما مریض است و خوب نفس نمی کشد خاطرنشان کرد: وقتی جایی برای حضور و فعالیت جدی در این مدیوم وجود ندارد اغلب بازیگران مدیوم ها برایشان بی اهمیت می شود و ترجیح می دهند تا در هر مدیومی حضور داشته باشند و البته کاری خوب و شایسته ارائه دهند.

این بازیگر تأکید کرد: من جزو آن دسته بازیگرانی هستم که به هر قیمتی در سینما، تلویزیون و یا تئاتر نمی خواهم حضور داشته باشم. این برای من مهم نیست که مرتباً دیده شوم و یا در روی صحنه حضور داشته باشم و یا جلوی دوربین باشم و معتقدم بازیگرانی که این گونه می اندیشند ماندگار نخواهند شد و مخاطب به دلیل آنکه نگاه تازه ای را در بازی آن ها نمی بیند روزی از ایشان روی خود را بر می گرداند.

بازیگر فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در رابطه با کارهای فعلی خود گفت: در سال ۹۵ شرایط فراهم شد تا تئاتر «سقراط» برای چهارمین بار روی صحنه برود و از سوی دیگر یک نمایشنامه ایتالیایی به دست من رسیده که مشغول مطالعه آن هستم. همچنین قرار است قسمت دوم نمایشنامه «نویسنده مرده است» که چند سال قبل در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت نوشته شود و همان تیم قبلی آن را کار کنند که این باعث خوشحالی من است.

این هنرمند در خصوص آثار سینمایی خود نیز اظهار داشت: ۲ فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل و «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موسائیان را آماده نمایش دارم که اثر وحید موسائیان شاعرانگی خاصی دارد و از بازی در این فیلم بسیار لذت بردم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: «قشنگ و فرنگ» شکل جدید و خاصی نسبت به سینمای مرسوم و متداول اجتماعی است و اثری دلنشین و بسیار لطیف است و مطمئن هستم که مخاطبان از آن به خوبی استقبال خواهند کرد؛ با اینکه من در این فیلم نقش چندان پررنگی ندارم اما بعد از مطالعه فیلمنامه به شدت شیفته آن شدم و با تمام توان تلاش خود را کردم تا بازی متفاوتی را ارائه دهم که امیدوارم مورد توجه مردم قرار بگیرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.