سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

خیام: به فیلم های ملتهب علاقه زیادی دارم/ دغدغه ترویج عدالت اجتماعی باعث ورودم به سینما شد

داوود خیام در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داوود خیام کارگردان سینما که مدتی است فیلم سینمایی «ماحی» را آماده نمایش دارد گفت: به فیلم های ملتهب علاقه زیادی دارم و از همین رو است که بعد از ساخته شدن «ماحی» که حواشی زیادی با خود به همراه داشت می خواهم فیلم «خارپشت» را بسازم که فیلمی اجتماعی است و مانند «ماحی» دارای جریانی به شدت ملتهب در قصه اش است.

کارگردان فیلم کوتاه «چله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «خارپشت» قطعاً در سال جاری نمی تواند ساخته شود؛ کماکان درگیر تحقیق و پژوهش برای فیلم «خارپشت» هستم و تا زمانی که به نتیجه مطلوبی نرسم و فیلمنامه بدون نقص و کامل نشود عجله ای برای تولید آن نخواهم داشت؛ البته تاکنون صحبت هایی با برخی از عوامل حرفه ای سینما برای حضور در پشت و جلوی دوربین این اثر سینمایی انجام داده ام و آن ها نیز موافقت ضمنی خود را برای حضور در این اثر سینمایی ابراز داشته اند اما به دلیل اینکه معلوم نیست آیا شرایط ساخت این فیلم سینمایی فراهم می شود یا خیر ترجیح می دهم که نامی از آن ها رسانه ای نشود.

وی ادامه داد: من به شدت به سینمای قصه گو علاقه دارم و دغدغه ترویج عدالت اجتماعی باعث ورودم به سینما شد و امیدوارم با ساخته شدن فیلم های سینمایی ام بتوانم تا حدودی در این زمینه موفق عمل کنم.

خیام در بخش دیگری از این گفتگو از اکران فیلم سینمایی «ماحی» به سرگروهی سینما «کوروش» در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود؛ متأسفانه با بی تدبیری مسئولان سینمایی این فیلم امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را پیدا نکرد و امیدوارم که در زمان اکران بهترین ها برایش رقم بخورد؛ جالب ترین نکته برای من این است که مسئولان سازمان سینمایی و سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از من خواستند که سکوت کنم و هیچ اعتراضی برای اینکه چرا فیلمم در این جشنواره راه پیدا نکرده نداشته باشم!

وی در پاسخ به این سوأل که میزان ممیزی های این اثر سینمایی تا چه میزان بوده است اظهار داشت: ممیزی های «ماحی» به حدی نیست که مخاطب فضای فیلم را از دست بدهد؛ بخشی از فیلم سینمایی «ماحی» مربوط به فساد اقتصادی دولت می شود و به همین دلیل است که برای اکران با مشکلاتی روبرو شد.

این فیلمساز تأکید کرد: یک شغل کلان که با تجهیزات پزشکی ارتباط دارد داستان اصلی این فیلم است؛ این تجهیزات در واقع قلابی بوده و بخشی از این تجهیزات به پروتز مربوط می شود و در فیلم خانم های ایرانی را به تصویر می کشیم که با این پروتزها دچار مشکل شده اند.

خیام در خاتمه این گفتگو افزود:  فیلم سینمایی «ماحی» اخیراْ در جشنواره فیلم استرالیا شرکت کرد و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد. علاقه دارم که این فیلم در ایران به زودی اکران شود و بازخورد آن را در بین مخاطبان شاهد باشم.

گفتنی است؛   آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه سینمایی ایفای نقش کرده اند.

عوامل «ماحی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: داود خیام، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، سرمایه گذار و مجری طرح: روزبه حسینی کارگر، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، آهنگساز: بهزاد عبدی، دستیاران اول کارگردان: حسین خضوعی، سامان رخصتی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر تولید: محمد رضا منصوری، مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای: شیوا آبا.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.