چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

آقابیک: بیشتر تمرکزم این روزها کار در پروژه های سریالی است/ مسئولین کاری می کنند که ما از ادامه حضور و فعالیت در سینما پشیمان شویم

آقا آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه جوان سینمای ایران گفت: این روزها بیشتر تمرکزم این روزها کار در پروژه های سریالی است و همزمان در سریال «شهرزاد ۲» به کارگردانی حسن فتحی، «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی و... حضور دارم و در ضمن چندین پروژه سینمایی را نیز به صورت همزمان پیش می برم.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در میان همه این کارها کار کردن با حسن فتحی بسیار لذت بخش است چرا که این فیلمساز بسیار به فضاسازی اهمیت می دهد و همین امر باعث می شود تا بنده به عنوان طراح جلوه های ویژه با شور و حال بیشتری کارم را انجام دهم؛ جزئی نگری و دقت نظر این کارگردان و وسواس و نگاه تیزبینانه اش برای اینکه همه چیز اعم از رنگ، نور و... درست باشد بسیار مثال زدنی است.

وی ادامه داد: در «شهرزاد ۲» جلوه های ویژه خاصی نیاز نیست و بیشتر به فضاهای مه آلود، ابری، بارانی و... نیاز است که طراحی های آن را پیش از این و بعد از خواندن فیلمنامه به صورت کامل انجام داده ام و سر صحنه فیلمبرداری فقط آن را اجرا می کنم.

آقابیک تأکید کرد: «شهرزاد ۲» از تیم بسیار قوی در تولید بهره می برد و قطعاً این امر به اضافه اینکه فیلمنامه بسیار جذاب و پرکششی دارد باعث می شود تا سری دوم این مجموعه نیز مانند «شهرزاد ۱» بتواند با استقبال زیاد از سوی مخاطبان روبرو شود.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه سینما برایم همیشه از اهمیت جدی تری برخوردار است اظهار داشت: امسال حداقل با ۱۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت و فکر می کنم همانند سال های گذشته بتوانم لقب پرکارترین طراح جلوه های ویژه سال را از آن خود کنم.

این طراح جلوه های ویژه در رابطه با فعالیت های سینمایی خود گفت: این روزها مشغول آماده سازی برای مقدمات فیلم جدید کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هستیم که هنوز عنوان قطعی برای آن انتخاب نشده است؛ این فیلم فضای بسیار خاصی دارد و کار من در آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی افزود: فیلم جدید این ۲ فیلمساز جوان در یک لوکیشن ثابت فیلمبرداری می شود اما قرار است در این لوکیشن ثابت گذر زمان و ۴ فصل به تصویر کشیده شود و همین مسأله حجم کاری ما را بسیار بالا برده چرا که باید در فصل کنونی که پاییز است ۴ فصل، بهار، تابستان، پاییز و زمستان را به تصویر بکشیم.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» سپس از حضور در فیلم سینمایی «بن بست وثوق» خبر داد و گفت: کارگردانی این فیلم را حمید کاویانی بر عهده دارد و امین تارخ نیز به عنوان تهیه کننده در «بن بست وثوق» حضور دارد؛ این فیلم از لحاظ کاری برای من بسیار پر حجم و دشوار است چرا که ما در اغلب سکانس های فیلم به فضای برفی، بارانی و طوفانی احتیاج داریم. «بن بست وثوق» به دلیل داستان فیلمنامه اش نیاز به یک فضای سرد و خشک دارد و به طور قطع می توانم این نکته را بازگو کنم که شاید تاکنون در سینمای ایران نمونه آن را شاهد نبوده ایم.

آقابیک در خاتمه این گفتگو از فیلم هایی نظیر «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای و... به عنوان دیگر فعالیت هایش نام برد و گفت: امیدوارم علیرغم اینکه طی سال های گذشته مسئولان سینمایی کشور توجه درستی به طراحان جلوه های ویژه و فعالیت های سخت و سنگین من نداشتند امسال بتوانم در ایام جشنواره فیلم فجر به خوبی دیده شوم. متأسفانه مدیران سینمایی به جای آنکه از همین تعداد انگشت شمار طراحان حرفه ای جلوه های ویژه در سینما حمایت کنند، کاری می کنند که ما از ادامه حضور و فعالیت در سینما پشیمان شویم و شرایط برای کار ما در سینما سخت و دشوار است.

گفتنی است؛ آرش آقابیک متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران طراح جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون است. وی تحصیلات خویش را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات شاخه شبکه در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۳۸۹ به پایان رساند.  آقابیک فعالیت های هنری خویش را بطور نا پیوسته از سال ۱۳۷۹ بعنوان دستیار جلوه های ویژه نزد آقای عباس شوقی اغاز نمود و از سال ۱۳۸۲ بطور پیوسته و حرفه ایی در این حرفه فعالیت خویش را ادامه داد. آقابیک با عنوان دستیار جلوه های ویژه بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی فعالیت کرده است.  در سال ۱۳۹۰ وی با سمت مدیر جلوه های ویژه و بطور مستقل مشغول به کار شد. سپس در اولین حضور خود در جشنواره فیلم فجر (سی و دومین دوره) کاندیدای بهترین جلوه های ویژه میدانی در فیلم «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی شد. وی از آن دوره تا کنون به عنوان پرکارترین طراح جلوه ویژه مشغول به کار می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.