پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

آذری: مدیران قدر هنرمندان پیشکسوت را نمی‌دانند/ امیدوارم هرکسی به واسطه زد و بند نتواند خود را به جرگه هنرمندان وصله بزند

منوچهر آذری

سینماپرس: منوچهر آذری بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده رادیو ضمن انتقاد از وضعیت موجود برای پیشکسوتان عرصه هنر گفت: مدیران قدر هنرمندان پیشکسوت را نمی دانند و به همین دلیل است که من و امثال من که سال های سال برای سینما، رادیو و تلویزیون زحمت کشیده ایم امروزه جایی برای کار نداریم.

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دلیل کم کاری هنرمندان پیشکسوت در تمامی رشته ها و زمینه ها را باید از مسئولان سوأل کرد؛ این هنرمندان نیستند که باید برای بیکاری شان از مسئولان سوأل کنند و دست به دامن آن ها بشوند بلکه این مسئولان هستند که باید شرایط را برای حضور هنرمندان پیشکسوت مهیا سازند.

وی ادامه داد: متأسفانه نه تنها در سینما و تلویزیون که در رادیو هم این روند ناپسند وجود دارد؛ برنامه های قدیمی بسیاری در رادیو وجود دارند که ساخت و پخش آنها قطع شده است و از مسئولان و به خصوص رئیس سازمان صدا و سیما باید پرسید که چرا این برنامه های قدیمی که سال ها است پخش می شوند متوقف شده اند!

بازیگر برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که مدت ها در آن حضور داشتم و از برنامه های پر طرفدار رادیو به حساب می آمد «جمعه ایرانی» بود که پس از ۱۲ سال پخش آن به دلیلی کاملاً نامعلوم متوقف شد. «جمعه ایرانی» برنامه ای طنز و کمدی بود و برای من تعجب برانگیز بود که علیرغم شعار مسئولان برای ایجاد فضای شاد در سطح جامعه چرا این برنامه تعطیل شد؟؛ متأسفانه گویا مدیران ما فقط به شعار دادن اتکا کرده اند و هیچ عملی برای برنامه ها و شعارهای شان ندارند.

آذری تأکید کرد: بنده مدت ها است برنامه های رادیو را دیگر دنبال نمی کنم چرا که بارها چند دقیقه ای برنامه ها را گوش دادم و از تلف کردن وقتم پشیمان شدم. واقعاً کیفیت آثار رادیویی کاهش پیدا کرده و اگر بخواهیم قیاسی انجام دهیم این برنامه ها در قبال برنامه های قدیمی رادیو بسیار ضعیف هستند. حتی صداهایی که در رادیو گوش می دهیم نیز صداهای مناسبی نیستند و مردم مطمئناً از این صداهای نامناسب دوری می کنند.

این هنرمند پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما همواره مزدمان را از مردم گرفته و می گیریم و خوشبختانه مردم افرادی را که برایشان زحمت کشیده اند می شناسند، ما سال ها بی ادعا و بدون توقع از مردم به آنها خدمت کردیم. باید تهیه کننده ها و برنامه سازهایی در رادیو حضور داشته باشند که لحظه ها را بشناسند و بدانند که به عنوان مثال همراه با یک نمایش یا برنامه چه صدا و آهنگی پخش شود، باید مناسبت ها را بشناسند و مناسب با این مناسبت ها برنامه بسازند. من رادیو را به طور کلی کنار گذاشته ام و در تلویزیون نیز کاری به ما داده نمی شود و من نیز با سابقه ای که دارم هیچگاه به سراغ مسئولان نمی روم و اعتقاد دارم که مسئولان باید به سراغ ما بیایند.

بازیگر فیلم سینمایی «دزد عروسک ها» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه امیدوارم افراد لایق وارد عرصه هنر شوند و هرکسی به واسطه زد و بند نتواند خود را به جرگه هنرمندان وصله بزند اظهار داشت: بنده با ورود جوان ها به عرصه نمایش مخالفتی ندارم چرا که ما مطمئناً برای همیشه نمی توانیم فعالیت کنیم و باید کسانی برای جانشینی ما وارد این عرصه شوند اما باید انتخاب ها درست و افراد لایق به این عرصه راه پیدا کنند و هر کس نتواند به راحتی و بدون داشتن دانش و مهارت وارد این عرصه شود.

آذری در خاتمه این گفتگو گفت: از مسئولان می خواهم به کسانی که سال ها در رادیو و تلویزیون زحمت کشیده اند احترام بگذارند و به این مسئله که این بازیگران و به نوعی پیشکسوتان رادیو بیکار نباشند فکر کنند، اگر مسئولان به پیشکسوتان کار دهند مطمئناً نتیجه این کارشان را خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.