جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

انتظارات اهالی سینما از وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی/۹

غزنوی: امیدوارم مسئولان حاشیه نشینانی که زمانی سینمای ایران را به اعتلا رساندند به آسانی فراموش نکنند

مینو غزنوی

سینماپرس: مینو غزنوی دوبلور سینما و تلویزیون همزمان با تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم مسئولان حاشیه نشینانی که زمانی سینمای ایران را به اعتلا رساندند به آسانی فراموش نکنند چرا که متأسفانه امروزه شرایط در سینمای کشور ما به گونه ای است که در اغلب رشته ها کمتر به سراغ چهره های پیشکسوت می روند و به آن ها توجه چندانی صورت نمی گیرد.

دوبلور فیلم سینمایی «عروسی خوبان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تأمین بیمه برای تمامی اهالی سینمای ایران در رشته ها و حرفه های گوناگون و همچنین تأمین امنیت شغلی برای سینماگران باید در اولویت برنامه های رئیس آینده سازمان سینمای باشد؛ شرایط در سینمای کشور ما باید به گونه ای رقم بخورد که همه سینماگران این احساس را داشته باشند که تأمین جانی دارند و هیچ خطری در آینده زندگی شان را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: البته متأسفانه سال های سال است که علیرغم وعده های مسئولان توجه شایسته ای به این قبیل مطالبات سینماگران صورت نگرفته و همواره نسبت به این موضوعات بی توجهی شده است.

غزنوی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه گوینده ها و حرفه دوبلاژ رسماً به دست فراموشی سپرده شده است اظهار داشت: متأسفانه گوینده ها درآمد خود را از دست داده اند چرا که همانند سال های قبل دیگر فیلم ها نیاز به دوبله ندارند و صدای آن ها سر صحنه برداشت می شود و همین مسأله باعث خانه نشینی اکثریت قریب به اتفاق اهالی دوبلاژ سینمای ایران شده است.

دوبلور مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع)» خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و قدیمی های سینما به دلیل تغییر شرایط زمانه نباید بی رحمانه مورد بی مهری قرار بگیرند و شایسته است که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بالاخص سازمان سینمایی تدبیری جدی برای شرایط بحرانی این افراد داشته باشند.

این دوبلور پیشکسوت سپس یکی از مشکلات اصلی سینمای ایران را کمبود بودجه برشمرد و گفت: امیدوارم در سال آتی بتوانیم شاهد افزایش بودجه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما باشیم و از سوی دیگر مدیران و مسئولان نیز این بودجه ها را در جای مناسب صرف کرده و حداقل دیگر شاهد نباشیم که هیچ هنرمند و سینماگری با مشکلات مالی و معیشتی دست و پنجه نرم می کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.