چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

«یتیم‌خانه ایران» و «متولد۶۵» را در کدام سینماها ببینیم؟

پوستر فیلم سینمایی یتیم خانه ایران

سینماپرس: صبح امروز با اکران ۲ فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» و «متولد 65» در سینماها، رنگ پرده تغییر کرد.

به گزارش سینماپرس، پس از رفع مشکل دفاتر فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «متولد 65» توانستند فضای سینماهای کشور را تغییر دهند.

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی از صبح امروز در سینماهای آزادی، ملت، چهارسو، زندگی، کورش، اریکه ایرانیان،سینما ایران، بهمن، شکوفه و فلسطین به نمایش درآمد.

این فیلم  در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

 در این فیلم علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا و بازیگران خارجی  برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند... به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «متولد 65» ساخته مجید توکلی در گروه آزاد و در سالن های آزادی، ملت، شکوفه،چهارسو، زندگی، کورش، اریکه ایرانیان، شاهد به نمایش درآمده است.

فیلم داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آنها به‌ طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند...

در این فیلم هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و با حضور افتخاری آنا نعمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.