یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

اظهارنظرات پارسایی، ایل‌بیگی و طائرپور درباره تهیه‌کننده «شهرزاد»

انفعال سازمان سینمایی در مقابل فساد مالی و پولشویی در سینما

جشن اختتامیه سریال«شهرزاد»

سینماپرس: پس از دستگیری تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» شورای عالی تهیه‌کنندگان به عنوان یک صنف از شورای پروانه نمایش که زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کند، خواسته فقط پرونده‌هایی در این شورا بررسی شود که شورای عالی تهیه‌کنندگان معرفی کرده باشد.

غلامرضا موسوی پیش از این در گفت و گو با «جوان» از این سخن گفته بود که تهیه‌کننده سریال شهرزاد عضو صنف تهیه‌کنندگان نبوده و شورای عالی تهیه‌کنندگان این شخص را به رسمیت نشناخته است. با وجود این، اداره کل نمایش خانگی سازمان سینمایی به محمد امامی برای تهیه سریال شهرزاد مجوز داده است و حالا حسین پارسایی در گفت و گو با «ایسنا» و در واکنش به انتقاد از صدور پروانه ساخت به برخی آثار با بیان اینکه ما مسئولیت حاکمیتی نسبت به سینما و نمایش خانگی داریم، عنوان کرد: مسائل صنفی به اصناف مربوط می‌شود. آقای امامی از طرف صنف مربوطه کارت تهیه‌کنندگی دارد! سریال «شهرزاد» قبل از اینکه به کسی یا جایی تعلق داشته باشد، به مردم تعلق دارد، اینکه چه کسی این سریال را و با چه پولی تهیه کرده مهم است، اما از نظر ما حد و حدود قانونی برای انجام این پروژه رعایت شده است؛ بعد از این هر اتفاقی بیفتد مسئله بعدی است.


معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم در پی تصمیم شورای عالی تهیه‌کنندگان مبنی بر اینکه فقط پرونده‌هایی در شورای پروانه فیلمسازی بررسی شوند که تهیه‌کنندگان آنها توسط این شورا کتباً معرفی شده باشند، گفت: «این موضوع در حد پیشنهاد مطرح شده و ما در حال بررسی آن هستیم. چون یکسری امور حاکمیتی است که باید ببینیم کدام یک قابل واگذاری هستند و کدام یک شرایط واگذاری ندارند.» از سوی دیگر حسین پارسایی، تصویر کارتی به نام محمد امامی تهیه‌کننده شهرزاد را برای یک رسانه ارسال کرده که زیر آن امضای فرشته طائر پور به عنوان رئیس صنفی با عنوان کانون تهیه‌کنندگان قرار دارد. فرشته طائرپور با تأیید عضویت نامبرده در تشکلی با عنوان کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران که او رئیسش است، عنوان کرد: «نام صنف به انجمن صنفی کارفرمایی تهیه‌کنندگان سینمای ایران تغییر یافته است. محمد امامی هم عضو این صنف است و البته قطعاً شرایط عضویت را داشته که به عضویت صنف درآمده است.»
نگرانی‌ها از رسوخ فساد در سینما در حالی رو به افزایش است که شبکه نمایش خانگی و مدیر کل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به عنوان مجموعه‌ای دولتی مسئول کنترل این بخش جهت پیشگیری از آفت فساد در سینما قلمداد می‌شود.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.