شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

درویش فیلمش را هر روز برای این و آن نمایش می‌دهد

تناقضات رفتاری کارگردان «رستاخیز» برای گشایش گره فیلمش!

احمدرضا درویش و هاشمی رفسنجانی

سینماپرس: شکایت از وزارت ارشاد دولت یازدهم و حالا دست به دامن رئیس مجمع تشخیص مصلحت شدن را باید جزو تناقضات رفتاری عوامل فیلم «رستاخیز» محسوب کرد.

کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز اخیراً دست به تحرکات تازه‌ای برای بیرون آوردن فیلمش از بلاتکلیفی‌زده است. دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از آنهاست. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با احمدرضا درویش ضمن تماشای فیلم رستاخیز این اثر را حاوی مشکل خاصی برای اکران عمومی ندانسته و گفته است: «امیدوارم موانع اکران عمومی آن در داخل و خارج از کشور رفع شود. رستاخیز در جشنواره‌ها و شهرهای مختلف به نمایش در می‌آید و جایزه هم می‌گیرد.» جشنواره ثارالله و رویش از جمله آنهاست، حتی در خارج از ایران و در بغداد هم روی پرده می‌رود، اما قفل اکران آن در ایران با هیچ کلیدی باز نمی‌شود. عاشورای امسال هم مانند دوسال پیش آمد و رفت ولی باز هم اثر چند ۱۰ میلیاردی احمدرضا درویش که درباره عاشورا ساخته شده است، امکان نمایش عمومی نیافت. اینبار کارگردان فیلم پس از نزدیک به دوسال از نمایش آن در جشنواره فیلم فجر دست به دامان رئیس مجمع تشخیص مصلحت شده است تا شاید سخن او گره از کار فیلمش بگشاید.


این در حالی است که وزارت ارشاد دولت یازدهم عامل توقیف و پایین کشیده شدن این فیلم از پرده را مختل نشدن جشن هسته‌ای عنوان کرده است! به بهانه مختل‌نکردن جشن هسته‌ای! شناخته می‌شود. کارگردان فیلم رستاخیز در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر وی را در مورد رستاخیز  جویا شده و درخواست کرده است ضمن اظهار نظر خود، نسبت به رفع موانع و مشکلات نمایش آن برای عموم در داخل و خارج از کشور اقدام کند. کارگردان فیلم رستاخیز که برای تولید آن چند ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است از اینکه به‌رغم اخذ استفتائات و تأیید بسیاری از بزرگان و مراجع دینی، هنوز اکران عمومی فیلم مقدور نشده است، ابراز تأسف کرده و این درحالی است که گفته می‌شود عوامل فیلم حاضر به حذف و تعدیل صحنه‌های مربوط به نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) نشده‌اند. تحرکات کارگردان فیلم رستاخیز درحالی اتفاق می‌افتد که عوامل فیلم رستاخیز در قوه قضائیه از وزارت ارشاد شکایت و این وزارتخانه را محکوم کرده‌اند و رئیس سازمان سینمایی نیز به تازگی از مشکلات فزاینده پیش‌پای اکران فیلم سخن گفته است. طرح شکایت قضایی از وزارت ارشاد دولت یازدهم و سپس دست به دامان شدن پدر معنوی این دولت را باید رویکرد متناقضی قلمداد کرد که کارگردان فیلم رستاخیز اتخاذ کرده است. رویکردی که نمی‌توان انتظاری از آن برای گشایش فیلم داشت.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.