سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

نمایش ۱۰۰ فیلم از ۴۱ کشور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: ۱۰۰ فیلم از ۴۱ کشور در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، تعداد ۳۶۶۸ اثر از ۱۱۷ کشور جهان برای بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال شد که از میان آنها تعداد ۱۰۰ فیلم از ۴۱ کشور برای حضور در بخش مسابقه بین الملل، بخش کشورهای آسیایی و بخش غیر رقابتی ویدئو آرت انتخاب شدند.

از میان ۱۱۷ کشوری که آثار خود را به دبیرخانه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال کردند، فرانسه با ۶۳۵ فیلم بیشترین آمار ارسال اثر را به خود اختصاص داد و آلمان با ۳۴۹ فیلم و اسپانیا با ۳۰۲ فیلم در رتبه های دوم و سوم قرار داشتند. همچنین ایتالیا با ۱۲۱ فیلم، بلژیک با ۱۱۷ فیلم، سوئیس با ۹۳ فیلم، هلند با ۸۴ فیلم، فنلاند با ۷۸ فیلم، اتریش و هندوستان با ۶۴ فیلم در رتبه های چهارم تا دهم متقاضیان حضور در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار داشتند.

از مجموع ۳۶۶۸ اثر ارسال شده به بخش بین الملل، ۳۲۲۷  فیلم متقاضی حضور در بخش مسابقه اصلی بین الملل بودند. ۲۴۴ فیلم در بخش فیلم‌های آسیایی، ۱۷۶ فیلم در بخش غیررقابتی ویدئوآرت و ۲۱ فیلم در بخش فیلم‌هایی با موضوع اسلام ارسال شده بودند.

همچنین از مجموع آثار ارسال شده فیلم‌های داستانی با ۶۱درصد در رتبه اول، فیلم‌های مستند با ۱۳.۸ درصد در رتبه دوم و فیلم‌های تجربی با ۱۳.۴ درصد در رتبه سوم قرار داشتند. انیمیشن‌های شرکت کرده با آماری برابر ۱۱.۸ درصد کمترین حجم آثار شرکت‌کرده در بخش بین‌الملل را به خود اختصاص دادند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری فرید فرخنده کیش ۱۸ تا ۲۴ آبان در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.