چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

اظهارات مرضیه برومند خطاب به قالیباف

مرضیه برومند در نشست خبری شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک

ایسنا: مرضیه برومند در اختتامیه‌ی پنجمین جشنواره تئاترشهر خطاب به شهردار تهران گفت: از شما می‌خواهم که شهردار تهران بمانید چون علاوه براینکه خوش چهره هستید برای صاحب‌خانه شدن عروسکی‌ها هم به شما نیاز داریم.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران در آیین پایانی جشنواره تئاترشهر  که با اجرای احسان کرمی در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، با اشاره به روزهای درگذشت داود رشیدی بیان کرد: در آن دوران تلخ، از سوی محمدباقر قالیباف (شهردار تهران) خبری به گوشمان رسید که عروسکی‌ها صاحب خانه می‌شوند. آقای قالیباف، همه ما می‌دانیم شما چه کارهایی برای ما کرده‌اید و چه کارهایی را نتوانستید به انجام برسانید. از شما می‌خواهم که شهردار باقی بمانید، شما را زمانی‌که در مدیریت پلیس بودید به یاد دارم و تفاوت را نیز آن زمان احساس کرده‌ام، اما از شما می‌خواهم به فکر رفتن از شهرداری نباشید چون شهردار ما بسیار خوش‌تیپ و خوش‌قلب است و تمایل داریم این شهردار خوش‌قیافه کنار ما باقی بماند. بسیار مهم است که شهردار شهر آدم خوش‌چهره باشد و باعث مباهات ما ‌شود.

برومند با بیان اینکه خانه عروسک هنوز آماده نیست، گفت: آقای قالیباف یکی دیگر از دلایلی که نمی‌خواهیم شما از شهرداری  بروید این است که مکان خانه عروسک در حال حاضر یک زمین لخت است که باید با کمک شما این خانه ساخته شود و عروسکی‌ها صاحب یک خانه عروسک شوند. البته این‌که عروسکی‌ها صاحب خانه‌ای شوند طبق نیازشان  انجام شده اما این اتفاق باز هم نیاز دارد که شما یاور ما باشید و در شهرداری باقی بمانید.

او ادامه داد: اتفاق بسیار خوب دیگری که در آن زمان رخ داد این بود که گفتید آخرین آرزو و خواسته داوود رشیدی برای تئاتر ایران را به یاد دارید و نسبت به برآورده شدن آن اقدام می‌کنید. امیدوارم سلامت باشید، شهردار باقی بمانید و این خواسته که ساخته شدن سالن تئاتری در کنار سنگلج است را برآورده کنید.

مرضیه برومند سپس لوح تقدیری را به  شهردار تهران تقدیم کرد و قالیباف نیز در پاسخ به مرضیه برومند اعلام کرد که یکی از سالن‌های پردیس تئاتر تهران را به نام داوود رشیدی نام‌گذاری می‌کنند.

شهردار تهران: احساس شرمندگی می‌کنم

شهرار تهران همچنین در سخنانی با بیان اینکه «شرمنده جوانان عزیز فعال در عرصه فرهنگ و هنر کشور و همچنین پیشکسوتان این عرصه هستم که فرصت و زیرساخت مناسب برای بروز استعدادها وجود ندارد»، اظهار کرد: وقتی به گذشته نه چندان دور در عرصه فرهنگ و هنر کشور نگاه می‌کنم، بعضی افراد را می‌بینم که شاید مدت‌های مدیدی در سطوح مختلف عرصه فرهنگ و هنر، مدیریت اجرایی و مسئولیت داشته‌اند اما آنچنانی که باید و شاید نتوانستند در این عرصه خدمت قابل توجهی انجام دهند. متاسفم که به جای ابراز تاسف از این‌که نتوانستند در این زمینه موفق باشند، برخی از آن‌ها قضاوت‌های غیرمنصفانه‌ای نسبت به فعالیت‌های انجام شده در این عرصه دارند. یکی از بحث‌های آنان این بود که مدیریت شهری به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر بی‌تفاوت است.

وی افزود: هیچ‌کس از من به عنوان یک مدیر اجرایی توقع نداشت که دست به قلم ببرم و کار تولید محتوا را انجام دهم، اما این توقع بود که حداقل سالن‌های سینما و سالن‌های تئاتر این شهر و عرصه‌های توسعه فرهنگی شهر را در این دوره زمانی کوتاه چند برابر کنم. امروز نیز خوشحال هستم که بخش کوچکی از این وظیفه را انجام دادم، اما نتوانستیم آنچنانی که زیبنده شما پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و خصوصا استعدادهای جوان است، کار کنیم. من نتوانستم این زیر ساخت‌ها را به گونه‌ای توسعه دهم که یکایک شما بتوانید در این عرصه خلاقیت‌های خودتان را به خانواده‌ها و پدر و مادرانتان نشان دهید و وقتی این کم کاری را از سوی مسئولان می‌بینم، احساس شرمندگی می‌کنم.

قالیباف با اشاره به اینکه در زمان حضور خود در نیروی انتظامی اولین و مهم‌ترین بحثی که با مردم و جوانان داشت رسالت‌اش من در پلیس  برای تبدیل امنیت از یک نگاه تهدید محور به یک نگاه جامعه محور بوذد گفت: از همان زمان رویکرد فرهنگی و اجتماعی اولویت اول ما در اقدام و عمل ما بوده است. در آن برهه جشنواره فیلم‌های کوتاه ۱۱۰ ثانیه‌ای را در کشور آغاز کردیم. به نحوی که بیش از چند هزار فیلم از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد و جوانان هنرمند از اقصی نقاط کشور حتی از روستاها در جشنواره حضور پیدا کردند. به طوری که هنوز هم ۲۵ فیلم ۱۱۰ ثانیه برگزیده از میان چند هزار اثر واصله، در ذهن من نقش بسته است. جشنواره فیلم پلیس در آن زمان آغاز شد و آثاری همچون «خواب و بیدار» به عنوان یک کار خوب سینمایی و انیمیشن «سیا ساکتی» در آن زمان استارت خورد. ممکن است من یک هنرمند نباشم اما با همه وجود اعتقاد دارم که عناصر اصلی ارتقای کیفیت زندگی و مولفه‌های مهم فرهنگی در جامعه هنر و هنرمندان هستند و هرگز از این موضوع غفلت نکرده‌ام.

در این مراسم همچنین با حضور داریوش اسدزاده، محمود صلاحی و محمدباقر قالیباف از مریم معترف و اکبر زنجان‌پور تقدیر شد و قطب‌الدین صادقی هم نامه‌ای را از سوی رکن‌الدین خسروی درباره اکبر زنجان‌پور قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.