سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صورت گرفت

پیام سردار نقدی خطاب به هنرمندان، سینماگران و فعالان حوزه سینمای مقاومت

حضور سردار نقدی در مراسم آئین گشایش سینما روایت

سینماپرس: سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین: امروز دشمن شکست خورده ی ملت ایران مأیوس از رقابت با هنر و هنرمند ایرانی برای تسلط بر فرهنگ این مرز و بوم کمر به نابودی هنرمندان ایران بسته است

به گزارش سینماپرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی پیامی خطاب به هنرمندان، سینماگران و فعالان حوزه سینمای مقاومت تصریح کرد: امروز دشمن شکست خورده ­ی ملت ایران مأیوس از رقابت با هنر و هنرمند ایرانی برای تسلط بر فرهنگ این مرز و بوم کمر به نابودی هنرمندان ایران بسته است و می­ خواهد این هدف شوم را از طریق از بین بردن شخصیت­ اجتماعی هنرمندان عملی سازد و این نقشه بویژه در حوزه هنرهای نمایشی و بالاخص سینما و تلویزیون کاملا مشهود است.

دعوت به سفرهای خارجی، پیشنهادهای وسوسه ­انگیز برای همکاری با شبکه­ های مبتذل و فاسد و ضد ایرانی ماهواره­ای، دادن امتیازات خاص برای ترک ایران و اقامت در خارج، کشاندن هنرمندان به محافل غیر اخلاقی و ضد اسلامی سفارتخانه ­های خارجی و محافل فاسد اشراف و غارتگران بیت­ المال و ضبط و انتشار تصاویر خصوصی هنرمندان، کمک به تولید فیلم­ ها و فیلمنامه ­های سفارشی با دلارهای سفارتخانه ­ها و تبدیل شدن موضع ضد اسلامی و ضد ایرانی به شاخص اصلی برای اعطای جوایز و نشان­ها در جشنواره­ های مطرح و پرآوازه فیلم و سینمای جهان و در اولویت قراردادن هنرمندان ایرانی به اعطای این جوایز برای جذب آنان از جمله بخش ­های این نقشه است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ متن کامل پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت فرصتی استثنایی برای شناختن و شناساندن هنر اصیل و تعالی بخش مقاومت در جهان ظلم و زور و اختناق و فرصتی نو برای معرفی و تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد ایرانی است. ایرانی که تاریخش مشحون است از آزادیخواهی و عدالت طلبی و  فرهنگ و هنرش همواره الهام بخش مبارزات آزادیخواهانه  و ایستادگی در برابر جباران و ستمگران است.

این جشنواره از آن رو اهمیت بیشتری می‌یابد که امروز در عرصه جهانی دشمنان بشریت سنگین‌ترین حملات به مردم بی دفاع را به مدد انبوه رسانه‌ها و هنرفروشان وابسته عملی انسانی جلوه می‌دهند و از سوی دیگر در داخل کشور میدان این مبارزات بطور مستقیم به عرصه هنر کشیده شده و تیرهای مسموم کمان توطئه و نیرنگ آنان هنر و هنرمند این مرز پرگهر را نشانه گرفته است و زورگویان جهانی در صددند انتقام شکست های بزرگ خود در عرصه فرهنگی را از هنرمندان ایرانی بگیرند.

پیروزی‌های درخشان ملت مومن و قهرمان ایران بر استکبار جهانی و درهم شکستن کودتاهای مکرر، امواج گسترده کشتارهای تروریستی، تحریم‌های علمی و اقتصادی و جنگ تحمیلی، دشمن را بر آن داشت که پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس نقشه جدیدی را علیه ملت ما به اجرا گذارد و آن نقشه چیزی جز تهاجم گسترده فرهنگی نبود.

ماشین جنگی هالیوود برای ساخت پی در پی فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی بکار افتاد. کاباره‌های لاله زار در لس آنجلس و بعضی کشورهای همجوار بازسازی شد. آمریکا با اشغال و استقرار نیرو در افغانستان تولید و ارسال مواد مخدر به ایران را ده‌ها برابر افزایش داد. کارخانجات مشروبات الکلی در کشورهای دور تا دور ایران تاسیس شد. شبکه‌های گسترده توسعه موسیقی زیرزمینی مبتذل و بی هویت با دلارهای آمریکایی براه افتاد. شبکه‌های ماهواره ای فاسد به زبان فارسی و گویشهای محلی ایران به رقم شگفت انگیز 176 رسید. تورهای گردشگری با مقصد شهرهای به شدت فاسد جهان مثل قارچ روییدند. قلم‌های تملق گویان و جیره خواران رژیم جنایتکار شاه زیر پوشش پشتیبان‌های همه جانبه غرب به حرکت در آمد و رگباری از ترجمه رمان‌های شهوت انگیز و تالیف قصه‌ها، اشعار موهن و یاس آلود، بازار کتاب را پر کرد و ده‌ها برنامه دیگر که ذکر آن ملال آور است شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران را شکل داد.

آن‌ها به خوبی دریافته بودند که تا وقتی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در ملت ایران جریان دارد راه برای استعمار و سلطه مجدد آنان بر منابع و ثروتهای ما باز نخواهد شد و این فرهنگ متعالی پر از حکمت و هنر مردپرور و عزت آفرین، سد بزرگی در مقابل سلطه جویان است لذا همه همت خود را برای محو و استحاله این فرهنگ بکار گرفتند اما شکست خوردند.

دشمنانی که در تهاجم فرهنگی از رویارویی مستقیم هیچ طرفی نبستند و حجم سنگین تولیدات مبتذل و گستردگی رسانه­هایشان نتوانست بر تاثیر تولیدات فاخر و نافذ هنرمندان متعهد ایرانی غلبه کند این بار تصمیم گرفتند هنرمندان متعهد را از میان بردارند و توطئه جدید و متفاوتی طراحی کردند تا بزعم خودشان دیگر هنرمند متعهدی در میدان نباشد. در مورد رحلت ملاقلی­پور و سلحشور و بیماریهای مرموز عده­ای دیگر از هنرمندان سرشناس فرض ترور بیولوژیکی منتفی نیست اما قطعا چنین شیوه­هایی نمی­تواند فراگیر شود. پس راهکارشان چیست؟ ترور شخصیت و آلوده کردن هنرمندان متعهد و انداختن آنها از چشم و نظر مردم.

امروز دشمن شکست خورده­ی ملت ایران مأیوس از رقابت با هنر و هنرمند ایرانی برای تسلط بر فرهنگ این مرز و بوم کمر به نابودی هنرمندان ایران بسته است و می­خواهد این هدف شوم را از طریق از بین بردن شخصیت­ اجتماعی هنرمندان عملی سازد و این نقشه بویژه در حوزه هنرهای نمایشی و بالاخص سینما و تلویزیون کاملا مشهود است.

دعوت به سفرهای خارجی، پیشنهادهای وسوسه ­انگیز برای همکاری با شبکه ­های مبتذل و فاسد و ضد ایرانی ماهواره ­ای، دادن امتیازات خاص برای ترک ایران و اقامت در خارج، کشاندن هنرمندان به محافل غیر اخلاقی و ضد اسلامی سفارتخانه­ های خارجی و محافل فاسد اشراف و غارتگران بیت المال و ضبط و انتشار تصاویر خصوصی هنرمندان، کمک به تولید فیلم­ها و فیلمنامه ­های سفارشی با دلارهای سفارتخانه ­ها و تبدیل شدن موضع ضد اسلامی و ضد ایرانی به شاخص اصلی برای اعطای جوایز و نشان­ها در جشنواره­ های مطرح و پرآوازه فیلم و سینمای جهان و در اولویت قراردادن هنرمندان ایرانی به اعطای این جوایز برای جذب آنان از جمله بخش­های این نقشه است. در این میان هنرمندی که خدای نکرده بلغزد و در دام آنها بیفتد به تدریج از چشم و نظر مردم ایران می­ افتد و هنرش بی اثر یا لااقل کم اثر می ­شود. چراکه مردم ایران هم متدین و هم وطن­ دوست هستند و هنرمندی را که پشت به وطن و ارزش‌های ملی و دینی­شان کند را نمی ­پسندند در نتیجه این هنرمند خودبهخود ساقط می ­شود و هنرمندانی را که باهوش و هشیارند و به این دام­ها در نمی­غلتند، آماج انبوه تهمت­ها و فحاشی می­شوند. با آمارسازی­های کاذب در فضای مجازی و شبکه­های اجتماعی آن‌ها را زیر سئوال می­برند و مورد هجوم قرار می‌دهند، کارهای فاخر و ارزشمند آن‌ها را با نظرسازی­های دروغین و تحلیل­های به ظاهر تخصصی بی­ارزش جلوه داده و با تهاجمات گسترده از شبکه­های پرتعداد ماهواره ­ای و اینترنتی سعی می­کنند این آثار را بایکوت کنند و به انزوا بکشند.

گاهی حتی شاهد اقداماتی ناجوانمردانه ­تر هستیم و آن آلوده کردن اعضای خانواده و فرزندان هنرمندان و تلاش برای تحت فشار قراردادن او از طریق اعضای خانواده است.

با همه‌ی این ترفندها آن‌ها می­خواهند کار را به جایی برسانند که هنر فیلم و سینما مترادف فساد و تباهی و بی­ بند و باری­ های اخلاقی تلقی شود و سینمای خوب، سینمایی شناخته شود که عزم و اراده­ ی ملت‌های آزدیخواه را درهم می­شکند و راه را برای سلطه زورگویان بین ­المللی هموار می­ کند.

امروز صهیونیزم بین ­المللی کمر به نابودی سینمای پیشرو و انسان ساز ایران بسته است و عقب­گرد سینمای ایران به دنباله­ روی از سینمای شهوت و غضب و توّهم را هدف قرار داده است و با نفوذ می­ کوشد به این هدف ضد فرهنگی خود دست یابد. بعضی سفارتخانه ­های غربی، رسانه­ های وابسته به سرمایه­ داری غرب، جوایز بین ­المللی، سازمان­های جاسوسی و موسسات به ظاهر مردم نهاد وابسته به آنها کارگزاران این حرکت شوم هستند. هرچند امپراطوری رسانه­ای صهیونیزم بین ­الملل تلاش می­کند با بزرگ‌نمایی سقوط معدود افراد سست عنصر در پروژه نفوذ و تخریب، وانمود کند که هنر متعهد و انسان ساز ایران اسلامی رو به افول است اما مقاومت و ایستادگی هنرمندان پیشکسوت فهیم و آزادیخواه و خیل عظیم رویش­ های جدیدی که به کاروان عظیم هنر متعهد و متعالی ایران اسلامی پیوسته ­اند این نوید را می­ دهد که نه تنها غارتگران بین­ المللی از این نقشه شیطانی خود نیز طرفی نخواهند بست، بلکه استقبال شگفت ­آور سینماگران دلسوز و مردمی جهان در بالاترین سطوح تخصصی و اشتهار بین­ المللی به موضوع این جشنواره یعنی مقاومت حرکت اصیل هنر ظلم ستیز ایرانی به جریان جهانی مبدل خواهد شد و این توطئه نیز با همت هنرمندان عزت طلب و غیرتمند اسلامی در هم خواهد شکست.

حجم اندوه و کیفیت بالای آثار فاخر ملی و بین­ المللی شرکت­ کننده در جشنواره فیلم مقاومت که از هر جهت نسبت به دوره­ های قبل برتری دارد شاهدی بر این مدعاست و انشاءا... در سال­های بعد هم خواهیم دید که این جشنواره هر سال با دست­ های پُرتر چشم جهان را بروی حقیقت خواهد گشود و دیری نمی­ پاید که مستندهای آزادی بیت المقدس و سقوط رژیم جنایتکار آمریکا در این جشنواره به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. 

از جمیع اندیشمندان و هنرمندان نقش ­آفرین، هیات محترم داوران، مدیریت بنیاد فرهنگی روایت، دبیر محترم جشنواره و عوامل اجرایی که در این رخداد بزرگ هنری سهیم­ بوده ­اند صمیمانه تشکر می‌کنم. / محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود

نظرات

  • محمد ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۱۴:۵۲
    0 0
    جناب سردار سینما وهنر مقاومت وانقلاب اسلامی با حضور نیروهای فاقد دغدغه در بسیج هنرمندان راه کار واستراتژی وتعریف فرسوده ومنسوخ شده مجموعه وزارت ارشاد را سرلوحه خود قرار داده این همه معضلات در فرهنگ وهنر کشور ناشی از بی مسئولیتی وناتوانی مدیران وکارکنان ارشاد است که تقلید از آنها جای اعراب ندارد
  • سینماگر ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۱۰:۲۱
    0 0
    سلام سردار . از مسئولین مربوطه بپرسید همین الان چند هنرمند انقلابی و متعهد بیکار و در انزوا هستند . ای کاش این فرمایشات شما در زیر مجموعه های فرهنگی خودتان سرلوحه ی طراحی و برنامه ریزی های مناسب برای مقابله با شبیخونهای فرهنگی بشود. انشاءالله.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.