یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

پخش مکرر ویدئوکلیپ فیلم «من» از یک شبکه ماهواره‌ای/ تبلیغ در ماهواره با شگردهای تازه!

فیلم سینمایی مَن

سینماپرس: بعد از ماجرای صدور حکم دادستانی برای ممنوعیت از فعالیت تعدادی از سینماگرانی که تیزرهای آثارشان از شبکه ماهواره‌ای جم روی آنتن رفته، هرچند تب پخش تیزرهای آثار سینمایی از این شبکه سرد شد اما شبکه‌هایی فرعی مانند «روبیکس» و «ریور» که زیرمجموعه همان جم هستند، کم و بیش به پخش تیزرهای آثار سینمایی دست زده‌اند.

جالب است که این ارسال تیزر برای روبیکس و ریور فقط منحصر به آثار سینمایی نیست و در هفته‌های اخیر به کرات برخی از محصولات شبکه خانگی و برخی از نمایش‌ها نیز تیزرهایشان در این شبکه‌ها روی آنتن رفته است!

این ارسال تیزر به شبکه‌های فرعی جم البته که تاکنون با واکنشی از سوی اداره نظارت سازمان سینمایی مواجه نشده است، اما هیچ بعید نیست که امتداد این وضعیت سبب ورود مجدد دادستانی به قضایا و برخوردهای ضربتی دیگر شود.

ویدئوکلیپ «من» در «میفا»
در یک مورد کاملاً عجیب اخیراً شبکه‌ای به‌نام «میفا» باز هم از زیرمجموعه‌های جم که به پخش ویدئوکلیپ اختصاص دارد تیزری از فیلم «من» ساخته آقای سهیل بیرقی را که در آن آقای امیر جدیدی بازیگر اصلی فیلم به آوازخوانی می‌پردازد روی آنتن فرستاده است.
البته که این تیزر بخشی از فیلم است؛ در «من» خانم لیلا حاتمی نقش زنی خلافکار به‌نام «آذر» را بازی می‌کند که برای کمک به خواننده شدن یک جوان عشق شهرت با بازی آقای امیر جدیدی مشغول چانه‌زنی با وی است. در این بین و در جایی از فیلم روی آیپد «آذر» کلیپی از همین جوان عشق شهرت به نمایش درمی‌آید.
این کلیپ با نام «مرسی که هستی» همین کلیپی است که حالا از یک شبکه ماهواره‌ای سربرآورده و به عنوان ویدئوکلیپی از یک خواننده پاپ پخش می‌شود و حتی بسان روال متداول در این شبکه نام امیر جدیدی به عنوان خواننده اثر زیر عنوان قطعه و کنار لوگوی شبکه دیده می‌شود!
در فیلم فقط بخشی از کلیپ دیده می‌شود اما در نسخه‌ای که از ماهواره روی آنتن رفته، نسخه کامل کلیپ به نمایش درآمده؛ نسخه‌ای که مشخص نیست بعد از اتمام فیلم کامل شده یا همزمان با ساخت فیلم تولید شده بود.
در پایین این کلیپ لوگوی فیلم «من» هم با فونت درشتی به چشم می‌آید تا مشخص شود که این کلیپ نه مثلاً به صورت جداگانه و از طریق خواننده که از طریق دست اندرکاران فیلم تولید شده است.
 اینکه کلیپ به عنوان بسته تبلیغی ساخته شده یا نه؟ و اینکه چطور سر از میفا درآورده، پرسش‌هایی است که از تهیه‌کننده «من» پرسیدیم.

یک شوخی خاص
آقای سعید خانی که علاوه بر تهیه‌کننندگی پخش «من» را هم از طریق شرکت متبوعش نسیم صبا برعهده دارد تا نام کلیپ امیر جدیدی آمد از شوخی خاصی گفت که به این سبب هم در فیلم و هم در اکران ایجاد شده است. خانی به «صبح نو» گفت: قطعه «مرسی که هستی» کلاً یک شوخی است. کاراکتری که در فیلم نقشش را امیر جدیدی بازی می‌کند، به‌ظاهر توهم شهرت و خوانندگی دارد و همین توهم است که باعث می‌شود در جایی هم به آوازخوانی بپردازد و حالا همان قطعه همزمان با اکران در فضاهای گوناگون رسانه‌ای منتشر شده است.
خانی درباره چگونگی سربرآوردن این قطعه از یک شبکه ماهواره‌ای زیرمجموعه جم بیان داشت: ما این قطعه را به عنوان اقلام تبلیغاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش کردیم و اینکه چگونه قطعه سر از ماهواره برآورده را نمی‌دانم.
سعید خانی با تأکید مؤکد بر اینکه این قطعه یک شوخی است، خاطرنشان ساخت: اینکه برخی این شوخی را جدی گرفته‌اند و گمان کرده‌اند آن یک قطعه واقعی است، عجیب است. همه چیز شوخی است؛ شوخی شوخی!
این تهیه‌کننده از شوخی می‌گوید اما آیا پخش تیزر از شبکه زیرمجموعه جم هم شوخی است؟ و آیا ممکن است این شوخی مجدداً پای دادستانی را به ماجرا باز کند؟ باید منتظر ماند و دید...

* صبح نو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.