شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

مراسم بدرقه فرهنگ شریف؛ ایرج در صف اول+تصاویر

فرهنگ شریف

جام جم: محوطه بیرونی تالار وحدت برای برگزاری مراسم تشییع پیکر استاد تارنواز ایران و حضور علاقمندان و دیگر هنرمندان کشورمان آماده شده و این مراسم از دقایقی پیش آغاز شده است.

علاقه مندان به این استاد عرصه موسیقی را می توان مشاهده کرد که از خیابان های اطراف و در حالی که لباس های مشکی بر تن دارند، در حال نزدیک شدن به تالار وحدت هستند.

در ابتدای این مراسم که با حضور تعداد زیادی از استادان و هنرمندان حوزه موسیقی و همچنین علاقه‌مندان به استاد شریف برگزار شد، پروین صالح - همسر هوشنگ ظریف - پیامی را از طرف این نوازنده پیشکسوت تار خواند.

در ادامه، حمیدرضا نوربخش - مدیرعامل خانه موسیقی - سخنرانی کرد. داریوش پیرنیاکان، حسین خواجه‌امیری و همسر فرهنگ شریف نیز از دیگر سخنران‌های این مراسم بودند.

همچنین قاسم رفعتی مرثیه‌ای را در این مراسم اجرا کرد.

کسانی مانند هوشنگ کامکار، علی مرادخانی، انوشیروان روحانی، کیوان ساکت، امین‌الله رشیدی، احسان و حسین خواجه امیری، صدیق تعریف، شاهرخ نادری، داوود گنجه‌ای، داود آزاد و فضل‌الله توکلی در مراسم تشییع پیکر فرهنگ شریف حضور داشتند.

فرهنگ شریف در سال ۱۳۱۰ در آمل چشم به جهان گشود. وی از چهار سالگی تحت تأثیر آموزش موسیقی به وسیلهٔ پدرش و نیز رفت‌وآمد بزرگان موسیقی به منزل آن‌ها خصوصاً عبدالحسین خان شهنازی برادرحاج علی اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می‌کرد.

انوشیروان روحانی


ایرج خواجه امیری







ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.