جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۲

انتظارات اهالی سینما از جشنواره فیلم مقاومت/ ۲

شاهمرادی زاده: ضرورت پرداختن به موضوعات استراتژیک باید به مدیران تفهیم شود/ چشم امید دولت به آمریکا و برجام است و از همین رو به سینمای مقاومت اهمیت نمی دهند!

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما گفت: مدیران سینمایی کشور متأسفانه از اهمیت توجه به آثار سینمای دفاع مقدس و مقاومت ناآگاهند و مسئولان برگزار کننده جشنواره مقاومت باید ضرورت پرداختن به موضوعات استراتژیک را به مدیران تفهیم کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای دفاع مقدس و مقاومت جزو مواردی بسیار ضروری، حیاتی و استراتژیک در عرصه فرهنگی و هنری کشور ما تلقی می شود و باید همواره توجه جدی به این بخش داشت و بخش اعظمی از بودجه فرهنگ و هنر را برای تولید آثاری در این رابطه اختصاص داد اما متأسفانه طی سال های اخیر توجه به این بخش بسیار مهم همواره توسط دولت صورت نگرفته و بسیاری از فعالان و دغدغه مندان این حوزه بیکار و خانه نشین شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات متعددی که سازمان سینمایی برای فعالان این حوزه به وجود آورده و با بهانه های واهی و پوچ مانع کار و فعالیت این افراد شده است نهادهایی مانند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم با سخت گیری های بیش از حد و برخوردهای سلیقه ای با افراد و فیلمنامه های ارسالی باعث شده اند تا تولیدات در این عرصه به حداقل ممکن برسد و این مطلب بسیار خطرناک است و می تواند عواقب بدی را با خود به همراه داشته باشد.

شاهمرادی زاده سپس با تأکید بر اینکه ما باید در راستای منویات مقام معظم رهبری گام برداریم اظهار داشت: در دیداری که بنده با مقام معظم رهبری داشتم ایشان ۲ نکته را جزو نگرانی های شان برشمردند و فرمودند اولین نگرانی من این است که شما و فعالان سینمای ارزشی بیکار نباشند و نگرانی دوم من این است که شما دلزده نشوید و همچنان در این عرصه فعالیت های خود را ادامه دهید و به سمت و سوی دیگر گرایش پیدا نکنید.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری این چنین دغدغه سینمای ارزشی و مقاومت را دارند شرایط در کشور به گونه ای رقم خورده که همگی ما در حال له شدن هستیم و هیچ امیدی نسبت به آینده نداریم!

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: چشم امید دولت به آمریکایی ها و برجام است و از همین رو به سینما مقاومت اهمیت نمی دهند تا مبادا اهداف دیپلماتیک شان با خدشه مواجه شود و آمریکایی ها و غربی ها از آن ها ناراحت شوند؛ این در حالی است که آمریکایی ها تمام توان خود را در حوزه فرهنگ به کار گرفته اند و مشغول فعالیت های تخریبی علیه اسلام و انقلاب و کشور ما هستند.

شاهمرادی زاده ادامه داد: اگر مدیری مدبر و انقلابی باشد باید تمامی توان خود را برای رشد و اعتلای سینمای مقاومت و دفاع مقدس به کار گیرد و از جان و دل همه دغدغه مندان این حوزه را که طی سال های اخیر به دلیل سیاست های غلط دولت خانه نشین شده اند دعوت به کار کرده و با در اختیار گذاشتن بودجه کافی باعث رونق و احیای مجدد سینمای استراتژیک در کشور شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: دست اندرکاران و متولیان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت باید آگاه باشند که برگزاری یک هفته ای جشنواره فیلم مقاومت دردی را از ما دوا نخواهد کرد و ما باید در فکر آن باشیم که به بهترین شکل و شیوه ممکن و با همراهی نهادهای ناظر بر عملکرد سازمان سینمایی کاری کنیم که بخش عمده ای از بودجه سالانه سینمای کشور به فیلم های ارزشی اختصاص پیدا کند و فیلم های دفاع مقدس و مقاومت مشکلی برای اکران و... نداشته باشند و فعالان این حوزه هم خانه نشین نشوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.